• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 36
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Жена ми има слаби нерви , но моите не са :)
Когато в обществен форум остават твърдения , които са неверни и ще ги четат много хора за в бъдеще е добре все някой да вземе мерки .
Започвам с първото :
Ahmakov написа:Това кондензатора да успее да стопли изпарителя до температура, над тази на компресора, фреона ще се втечнява в компресора, няма как да стане, при положение че и трите елемента са монтирани на едно ниво.

И година да беше чакал повече от 200 - 500 грама газообразен фреон в бутилката няма да влезне.
Прехвърлянето колко да е бавно, около 1К/min.


И давам линк към нагледно видео , в което човека демонстрира как само чрез разлика в температурите и един фреонов маркуч прехвърля фреона от една бутилка в друга . За да не го питат излишно дали това не става заради ефекта на скачените съдове , човека е поставил бутилката , в която се пълни над тази , която се изпразва .

https://www.youtube.com/watch?v=F4u-XhiSHrw

Това е прост физичен закон в хладилната техника . Ахмаков и да го оспорва и да не го оспорва , закона си остава закон .

Тоест : Опасно е температурата на топлообменниците да ви е по-висока от тази на компресора , защото в него ще кондензира фреон . Копеланд са много здрави компресори и може да не ги строшите веднага , но задължително ги повреждате малко по малко .
В случая на колегата Щоп има не фреонов маркуч а широка тръба между изпарителя и компресора .
Когато изпарителя се стопли над температурата на компресора / котела вече е стоплил кондензатора /, в компресора бързо ще кондензира фреон .
Хора, не се карайте!
Нека само спорим. В консруктивният спор се ражда истината.

Ahmakov, попита какви са диаметрите на фреоновите тръби от и към компресора. Изходящата е 18мм, а входа 22мм. Това в отношение в каква посока се монтира термобалона на ТРВ то

Относно всички цитирани температури от Ahmakov, имам монтирани термометри, следя ги и ги записвам.

Понеже е една камара от термометри и кабели( дори на моменти и аз ги бъркам :-D ) днес подготвих едно просто табло. Утре ще принтирам надписите, ще ги ламинирам и ще ги залепя. Да е пригледно и ясно кое какво мери и кое е фход и кое изход.

Зарибих се и от спортна злоба да науча нещо ново реших да подготвя едно честотно модулиране на оборотите на компресора. Намерих изгорял компресор, взех му частта с ел изводите и издирвам парче бронз за да струговам корпуса на датчика. Струг има, механичната част не ме притеснява. За електрическата обаче ще имам нужда от помощ.
Пиезо датчици поръчах от ибей за по 1$ парчето.

Прикачен файл

SAM_9319.JPG

Прикачен файл

SAM_9320.JPG
magi208 написа:В случая на колегата Щоп има не фреонов маркуч а широка тръба между изпарителя и компресора .
Когато изпарителя се стопли над температурата на компресора / котела вече е стоплил кондензатора /, в компресора бързо ще кондензира фреон .


Така е. Широката тръба е точно 22мм. Четох в руски форуми, че няма опасност, но като се замисля има.
Компресора при мен е под долното ниво на изпарител и кондензатор.

Затова взех мерки. ТП се включва единствено когато температурата в системата за отопление спадне под 30 градуса. В контролера на ТП зададох 10 мин да работи потопяемата помпа преди да се включи компресора. Смятам, че за 10 мин изпарителя ще се охлади до 14 градуса и течният фреон ще е в него.
И за последно, Маги ми е обещала един ел. подгревател на картера на комперсора.

Мисля и той да работи точно 10 мин заедно с потопяемата помпа за да вдига температурата на маслото в картера.
Не ми е казала . Иначе аз щях да го пратя .
От понеделник е в болница и може да и е изкочило от главата .
Ще я питам къде го е оставила .
:| :| :|
Дано не е нещо сериозно. Бързо оздравяване пожелавам!!!

Писали сме си на лични съобщения, там съм дал данните за доставка по еконт за моя сметка.

Поздрави!
Добре дошъл на мъжа на magi208. Напиши някакво име, че така ми е неудобно да се обръщам към колега.

След като имаш здрави нерви и когато в обществен форум остават твърдения , които са неверни и ще ги четат много хора за в бъдеще е добре все някой да вземе мерки . Надявам се да коментираме и твърдения на твоята съпруга.

Аз имам по особен начин на изразяване и хората си мислят, че се заяждам и искам да се карам, но не е така. Мен също ме дразнят неверни твърдения на колеги, когато са от лаик ги подминавам, е не винаги.

Относно клипчето. Да ти кажа, направо е обидно. Човека прехвърля от бутилка в бутилка, като нагрява тази, от която прехвърля. Няколко уточняващи въпроса.
1. Какво ще стане ако обърне бутилката с крана надолу, колко ще "кондензира" в другата бутилка.
2. Аз не видях с какви клапани е бутилката и колко и е МОРпа.
3. Дали пък и празната бутилка, не беше вакуумирана.
4. "Прехвърлянето колко да е бавно, около 1К/min." това предполагам си го разбрал, 1К е 1Келвин, не е 1 килограм.

Когато даваш цитат го давай целия.
Ahmakov написа:Това кондензатора да успее да стопли изпарителя до температура, над тази на компресора, фреона ще се втечнява в компресора, няма как да стане, при положение че и трите елемента са монтирани на едно ниво. Ако компресора е монтиран на вън, на по ниско ниво от изпарителя, температурата падне доста под нулата и изпарителя е на топло, това може да се случи. Затова и " Деничи"? не успя да прехвърли повече от 280 грама фреон. И година да беше чакал повече от 200 - 500 грама газообразен фреон в бутилката няма да влезне.
Прехвърлянето колко да е бавно, около 1К/min.


Аз не отричам, че при определени условия това може да се случи, но...
В конкретния случай, при шоп, това няма как да стане. Защото нагнетателния клапан няма да пусне течен от кондензатора към компресора. През ТРВ може??? да премине минимално количество, след което и то ще затвори, температурата в помещението е висока над 20, а МОР е 14,2С и маслото няма да поеме кой знае колко пари на фреона.

Скорошно оздравяване на magi и от мен. Дано не е нещо сериозно.
Ако скучаеш, ще ми е интересно да чуя мнението ти за разтоварващите вентили, монтирани на компресор за тандемен монтаж. Аз те подкарах с въпроси, но не се сетих да питам, ти не беше ли спец в друга област?

Текста в син цвят е коментар от мен, не е мнение на шоп. За което се извинявам , но в момента не разполагам с много време, а така става по бързо.
шоп написа:Хора, не се карайте!
Нека само спорим. В консруктивният спор се ражда истината.
И аз съм за това, но като има конкретен въпрос да се отговаря конкретно.
Ahmakov, попита какви са диаметрите на фреоновите тръби от и към компресора. Изходящата е 18мм, а входа 22мм. Това в отношение в каква посока се монтира термобалона на ТРВ то
Това за посоката и то има значение, но спора беше за положението. А аз питам, за да видя какъв пригрев се получава в самата тръба. Това че компресора е с 22 и 18мм изход, не означава, че и тръбите трябва да са 22 и 18мм, е поне за мен е така.

Зарибих се и от спортна злоба да науча нещо ново реших да подготвя едно честотно модулиране на оборотите на компресора. Намерих изгорял компресор, взех му частта с ел и.водите и издирвам парче бронз за да струговам корпуса на датчика. Струг има, механичната част не ме притеснява. За електрическата обаче ще имам нужда от помощ.
Пиезо датчици поръчах от ибей за по 1$ парчето.
Според мен, първо подкарай машината в режим, да се види дали всичко ти е нормално. Тогава може да мислиш за подобрения.


шоп написа:Затова взех мерки. ТП се включва единствено когато температурата в системата за отопление спадне под 30 градуса. В контролера на ТП зададох 10 мин да работи потопяемата помпа преди да се включи компресора. Смятам, че за 10 мин изпарителя ще се охлади до 14 градуса и течният фреон ще е в него.
Може да намалиш времето до 1мин.
И за последно, Маги ми е обещала един ел. подгревател на картера на комперсора.

Мисля и той да работи точно 10 мин заедно с потопяемата помпа за да вдига температурата на маслото в картера.
За тези 10 мин. ефекта ще е нулев. Ако го сложиш, трябва да е включен винаги когато ТП работи и не по малко от 6 часа преди първоначално стартиране за сезона.
Мойто мнение е ,че нямаш нужда от нагревател.
Ahmakov написа:Добре дошъл на мъжа на magi208. Напиши някакво име, че така ми е неудобно да се обръщам към колега.

След като имаш здрави нерви и когато в обществен форум остават твърдения , които са неверни и ще ги четат много хора за в бъдеще е добре все някой да вземе мерки . Надявам се да коментираме и твърдения на твоята съпруга.

Аз имам по особен начин на изразяване и хората си мислят, че се заяждам и искам да се карам, но не е така. Мен също ме дразнят неверни твърдения на колеги, когато са от лаик ги подминавам, е не винаги.

Относно клипчето. Да ти кажа, направо е обидно. Човека прехвърля от бутилка в бутилка, като нагрява тази, от която прехвърля. Няколко уточняващи въпроса.
1. Какво ще стане ако обърне бутилката с крана надолу, колко ще "кондензира" в другата бутилка.
2. Аз не видях с какви клапани е бутилката и колко и е МОРпа.
3. Дали пък и празната бутилка, не беше вакуумирана.
4. "Прехвърлянето колко да е бавно, около 1К/min." това предполагам си го разбрал, 1К е 1Келвин, не е 1 килограм.

]


Няма лошо . Аз не се карам с никого .И се извинявам за тона на жена ми , който на моменти виждам , че е бил ненужно остър .
Казвам се Боян и имам познания в две области . Физика и електроника .

Понеже не искам да обиждам никого бих искал да попитам защо клипа , на който човека прехвърля фреона между двете бутилки ви се вижда обиден .
Ще направя всичко по силите си , за да бъде сложен край на тези спорове , защото форума няма полза от тях .
След като жена ми реши да не пише вече тук ще изчакам да се изпълнят всички поети от нея ангажименти към хора от форума , за които има данни на лични сьобщения и после ще видя как се спира този профил , за да пиша от такъв , с моето име .
Държа само да отбележа , че на никой не му е искано заплащане за консултации или изпращане на компонент освен транспортни разходи .

Ако е необходимо дори ще ви направя нов клип с нагледна демонстрация на ефекта в стъклени тръби , за да няма съмнения за нищо .
Но нека никой не го прави в домашна обстановка със стъклени тръби !!!!!
Аз имам достъп до специални здрави стъкла , машини за темпериране , за пълнене и запечатване под налягане и т.н.

Ако все пак някой реши ето как се прави безопасно :
1. Купувате две наблюдателни стъкла за фреон например като това :
https://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=17_211&products_id=2336
2 . Свързвате ги с медна тръба примерно 10-20 сантиметра на конусни гайки едно с друго .
3 . Огъвате тръбата във формата на обърнато "U" с двете наблюдателни стъкла надолу . / за да няма съмнения за гравитационен ефект /.
4 . Запушвате единият свободен край със тапа , каквато препоръча по-горе господин Стоев .
5 , На другият край монтирате кранче за фреон , каквито си купи колегата Шоп .
6 . Помолете някой хладилен техник да ви ги напълни до половината оченца с фреон . Най безопасен за тази цел е R134 .
Може разбира се със всеки фреон , но след като видите ефекта ще забравите за тази установка и при игра някое малко дете може да се изгори с фреон ако отвори кранчето . Във тази връзка след приключване с експеримента е желателно да дадете установката за разглобяване на някоя хладилна фирма .

След като установката е готова просто потапяте едното наблюдателно стъкло в топла а другото във студена вода и фреона се прехвърля .

В случая на колегата Щоп фреона не се налага да преминава през ТРВ-то до компресора . Между компресора и изпарителя има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя .
С уважение Боян :
Държа да отбележа , че има и компресори , при които както казва Ахмаков ефекта на фреоново утаяване в компресора е много бавно . Например при такива при които входа е директно в помпената част и имат клапан на изхода ./не на горната спирала на скрола . там не помага /
Цитирам такива , които съм виждал отворени . Сто процента има и такива , които не съм виждал .
При тях наистина температурното условие трябва да е налично много дълго време , за да се кондензира голямо количество фреон в картера им .
Има и други , при които разпенването пречи в толкова малка степен , че дори сериозни производители си правят климатиците без картерен реотан .

Но просто модела на Шоп не е от тях . При неговият модел имаме и триене чогун в дурал и дурал в легирана стомана .И от към входа няма нищо , което да спре притока към картера .
Разпенването на маслото в тези случаи е опасно .
Има и по-опасно нещо . Да попадне много фреон в картера . Е тогава става големият купон .
Ако някой си прави Т.П. и му се видят много парите за такъв :
http://www.ries-gmbh.de/index.php?module=products&index%5Bproducts%5D%5Baction%5D=details&index%5Bproducts%5D%5Bcategory%5D=18&index%5Bproducts%5D%5Bdata%5D%5Bproducts_id%5D=877&lang=en
може да си купи обикновен без термоконтрол . И да го пусне както Шоп е решил известно време преди старта на компресора .
Ако пусне и сондажната вода , както колегата правилно се досети , нещата стават разумни .
Аз например не бих се обвързвал с времена . Те са неясен критерий . На някой мазето може да му е студено и да се изискват 20 минути или повече . На друг може Т.П. да не е пускана този сезон и да си е напалил каминката с водна риза и по някое време след десет дена да реши да си пусне Т.П. В този случай може да са необходими час или повече за да може картерният реотан да изпари всичкият фреон .
А той както е известно отнема доста топлина при изпарение .
В такъв случай бих заложил на температурен контрол и след него разрешение за старт .

Иначе изобщо не ви препоръчвам запуска на Т.П съвместно с котел , без да сте се информирали . Понеже има и други опасности , които зависят от конкретната конструкция , винаги се пита производителя дали може !!!!!
magi208 написа:
Иначе изобщо не ви препоръчвам запуска на Т.П съвместно с котел , без да сте се информирали . Понеже има и други опасности , които зависят от конкретната конструкция , винаги се пита производителя дали може !!!!!


Привет, Боян!
Какви други опасности са вероятни?

Хрумна ми една идея! Миналата седмица си направих един топлообменник от неръждаема тръба на димоотвода.

В понеделник ако ми остане един час свободен ще увия плътно компресора с неръждаема тръба и по нея ще тече 50-60 градусова вода. Постоянно, разбира се докато работи някой от котлите.

Смятам, че така винаги ще има подгрято до 45-55 гр масло, фреона няма да се стече там, както са възможни и други предимства: например облекчен старт. За последното не съм сигурен, но правя съпоставка с автомобилен двигател.

Никога не съм виждал разглобен компресор и нямам представа до къде се разпростира картера, къде са намотките на двигателя и от къде започва спиралата.

Смятам навивките да са от клемната кутия до долу. Бъркам ли?

П.П.Ahmakov, прав си. За 10 минути един картерен подгревател с мошност 30-50 или 70 вата няма да стопли и метала на корпуса.

Прикачен файл

SAM_9269.JPG

Прикачен файл

SAM_9268.JPG

Прикачен файл

SAM_9267.JPG
Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 36

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”