Тъй като доста четох, но не можах да намеря кой знае каква конкретна информация относно двете мантри.
Не на антифриза и поцинкованите тръби, нещо като не на Трабанта и Вартбурга, съм направил някои обобщения без да имам претенциите да разбирам и да съм спец в отоплителните системи. Също така и не претендирам че написаното е съвсем вярно и няма неточности. Та ако някой на база собствен или професионален опит реши да добави още аргументи или контрааргументи ще е добре за всички вкл. за мен.
След доста четене аз мога да обобщя следното
Защо да не слагаме антифриз?
Антифриз не е за предпочитане да се слага защото:
1. Ако някъде има теч и се изпарява е отровен.
Контраргумент: Какъв трябва да е този теч и каква концентрация на парите трябва да има за да отрови някого. Още повече че доколкото съм запознат проблема е при поглъщане тъй като разяжда лигавиците.
2. Разтваря кълчищата.
Контрааргумент: Доколкокото знам има инсталации които с години нямат проблем.
3. Агресивен е към радиаторите и водната риза
Контрааргумент: В автомобилите няма проблеми при още по голми термични натоварвания, отделно има антикорозиони присадки.
Недостатък: При отворени системи има по-голяма коризионна активност към отворения разширителен съд. Решение-Разширителен съд от неръждаема стомана.
4. При пробив в бойлер със серпентина може да отрови водата. Тук мисля че има резон ако ситемата има такъв бойлер. Отделен е въпроса какъв трябва да е теча за да се достигне концентрация застрашаваща здравето. Решение не слагайте бойлер със серпентина или поне не пийте вода от него.
Предимството на антифриза е че е три пъти по-евтин.
Защо не трябва да слагаме поцинковани тръби и фитинги:
Една причина само съм намерил:
1.При прегряване на котела ако има поцинковани тръби и фитинги то антифриза преставал да бъде антифриз.
Малко ми с странно това, че от едно прегряване 150литра антифриз се превръщат във вода но не мога да дам контрааргументи.
Не на антифриза и поцинкованите тръби, нещо като не на Трабанта и Вартбурга, съм направил някои обобщения без да имам претенциите да разбирам и да съм спец в отоплителните системи. Също така и не претендирам че написаното е съвсем вярно и няма неточности. Та ако някой на база собствен или професионален опит реши да добави още аргументи или контрааргументи ще е добре за всички вкл. за мен.
След доста четене аз мога да обобщя следното
Защо да не слагаме антифриз?
Антифриз не е за предпочитане да се слага защото:
1. Ако някъде има теч и се изпарява е отровен.
Контраргумент: Какъв трябва да е този теч и каква концентрация на парите трябва да има за да отрови някого. Още повече че доколкото съм запознат проблема е при поглъщане тъй като разяжда лигавиците.
2. Разтваря кълчищата.
Контрааргумент: Доколкокото знам има инсталации които с години нямат проблем.
3. Агресивен е към радиаторите и водната риза
Контрааргумент: В автомобилите няма проблеми при още по голми термични натоварвания, отделно има антикорозиони присадки.
Недостатък: При отворени системи има по-голяма коризионна активност към отворения разширителен съд. Решение-Разширителен съд от неръждаема стомана.
4. При пробив в бойлер със серпентина може да отрови водата. Тук мисля че има резон ако ситемата има такъв бойлер. Отделен е въпроса какъв трябва да е теча за да се достигне концентрация застрашаваща здравето. Решение не слагайте бойлер със серпентина или поне не пийте вода от него.
Предимството на антифриза е че е три пъти по-евтин.
Защо не трябва да слагаме поцинковани тръби и фитинги:
Една причина само съм намерил:
1.При прегряване на котела ако има поцинковани тръби и фитинги то антифриза преставал да бъде антифриз.
Малко ми с странно това, че от едно прегряване 150литра антифриз се превръщат във вода но не мога да дам контрааргументи.