• 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
trunski - специалист
ср дек 05, 2018 10:44 amfilmatoplo написа:
На тръбичката за запалка има едни отвори -разшири ги още малко да преминава добре въздух от там.
Разширил съм ги веднага като я сложих. Самата запалка е 300w, докато старата беше 350w. По къса е от старата, koято стигаше почти до края на тръбичката. И е по-дебела, което променя дебита на преминаващия през тръбата въздух.
Мисля, че тези фактори са от значение.
Ludoto_momche - специалист
ср дек 05, 2018 9:54 amtrunski написа:
вт дек 04, 2018 7:10 pmLudoto_momche написа:
Като по чудо вдигнах т07-20 т08-35 и за сега не гасне гори ги.т20 варира от 8 до 20 най много.Забелязах ,че преди това вдигаше до 30 и може би затова гаснеше.По късно ще настроя и 2ра степен.Много интересно,че на 07-15 спира да гори.С дървесните повече от 07-15 не можех да вдигна.
Здравей колега,
на прав път си. От скромният ми опит миналата година с 4 вида слънч. пелети с Фероли /със стоково управление, без Натурела/, мога да споделя следното:
1. Феролито гори слънчоглед, но трябва да си много упорит.
2. Слънчогледовите пелети искат повече въздух от чамовите, затова като си разредил времето на подаване на дозите Т7 нещата са се подобрили. Или на всяка степен вдигаш въздуха /примерно с пет единици, но е относително за горелка и качеството на пелетите/ или разреждаш дозите и времето за горене се увеличава, но дозата си остава същата. До миналия месец и аз бях на Т7-22 със слънчоглед. Ако е малко въздуха има два варианта да гасне: -времето между дозите Т7 да не стига за пълно изгаряне на съответната доза и отвора за следене на пламъка от фото сензора да се запушва с подадените от шнека пелети. Тогава се регистрира липса на пламък и горелката гасне.
- поради недостатъчното количество въздух се влошава горенето и пелетите не изгарят напълно, така че да се образува прах и горелката да го издухва в котела, а остатъците от недобре изгорели пелети се трупат в скарата /като пуканки са/ и пак запушват отвора на фото сензора и се регистрира липса на пламък. Тука роля играе и качеството на пелетите. При мен имаше такива при които след известно време се пълнеше скарата с остатък, просто не искаха да изгорят напълно при всякакви настройки на въздуха. В такъв случай направих следното- увеличих мощността на горелката /може и да се намали зададената температура/, така че горелката да достига зададената температура преди скарата да се е напълнила с недобре изгорели пелети. Така при по-често гасене на горелката по температура, предизвиквам по-често почистване на скарата от вентилатора на максимална степен.
Внимавай да не увеличиш прекалено много въздуха и пламъка да се губи и да гасне от липса на пелети.
3. Друг проблем, който се появи при мен е проблема с трудното първоначално палене, след като оригиналната запалка изгоря и я смених с керамична. При мен на слънчоглед, трудно се получава да запали студена горелката при първият опит. Проблема е, че с керамичната запалка пелетите се разпалват малко по-късно от оригиналната и при слънчогледа времето за разпалване /Т6 - 100/ не ми стига да се регистрира горене /Т20 да е под 30 единици/ и минава приз грешка F02, вентилира, шнека пуска още още една първоначална доза пелети върху горящите вече пелети и горенето си продължава нормално. След дълго клечане пред горелката и надничане през отвора на фотосензора по време на първоначално палене стигнах до извода, че слънчогледовите пелети се разгарят с по бледо синкав пламък и фото резистора трудно го отчита в началото. Показанията на Т-20 падат под 30 единици чак след като пелетите се разгорят хубаво, тогава и пламъкът който се вижда през отвора на фото резистора е по-жълтеникъв. Взел съм една платка с която се надявам да мога да регулирам показанията на фоторезистора, но все още нямам време да я изпробвам. Другият вариант е да сложа по-мощна запалка, която да пали по-бързо пелетите и времето за запалване Т 6-100 да стига.

Според мен си заслужава гимнастиката да си пригодим горелките да горят слънчоглед, защото съществена разлика в отдадената топлина в полза на чамовите не съм забелязал. Само трябва да свикнеш с неудобството да чистиш скарата и котела по-често.

Пожелавам ти успех! :)
Нещо се поизморих и върнах дървените пелети.При този слънчоглед дето взех за проба ,а той е 8мм дебели няма проблеми с паленето.Даже ми се виждат по - калорични и по мазни верно е синкав пламъка.Искаш да кажеш,че т20 минава 30 когато вентилатора е на по слаби обороти ли.Значи трябва да опитам само с разреждането на дозите.Имам още 10 чувала пак ще трябват проби.Котела след 1 час гороне на сънчоглед побеля сеедно е на 1 месец ха ха.С паленето нямам проблем.
trunski - специалист
ср дек 05, 2018 1:57 pmLudoto_momche написа:
ср дек 05, 2018 9:54 amtrunski написа:
вт дек 04, 2018 7:10 pmLudoto_momche написа:
Като по чудо вдигнах т07-20 т08-35 и за сега не гасне гори ги.т20 варира от 8 до 20 най много.Забелязах ,че преди това вдигаше до 30 и може би затова гаснеше.По късно ще настроя и 2ра степен.Много интересно,че на 07-15 спира да гори.С дървесните повече от 07-15 не можех да вдигна.
Здравей колега,
на прав път си. От скромният ми опит миналата година с 4 вида слънч. пелети с Фероли /със стоково управление, без Натурела/, мога да споделя следното:
1. Феролито гори слънчоглед, но трябва да си много упорит.
2. Слънчогледовите пелети искат повече въздух от чамовите, затова като си разредил времето на подаване на дозите Т7 нещата са се подобрили. Или на всяка степен вдигаш въздуха /примерно с пет единици, но е относително за горелка и качеството на пелетите/ или разреждаш дозите и времето за горене се увеличава, но дозата си остава същата. До миналия месец и аз бях на Т7-22 със слънчоглед. Ако е малко въздуха има два варианта да гасне: -времето между дозите Т7 да не стига за пълно изгаряне на съответната доза и отвора за следене на пламъка от фото сензора да се запушва с подадените от шнека пелети. Тогава се регистрира липса на пламък и горелката гасне.
- поради недостатъчното количество въздух се влошава горенето и пелетите не изгарят напълно, така че да се образува прах и горелката да го издухва в котела, а остатъците от недобре изгорели пелети се трупат в скарата /като пуканки са/ и пак запушват отвора на фото сензора и се регистрира липса на пламък. Тука роля играе и качеството на пелетите. При мен имаше такива при които след известно време се пълнеше скарата с остатък, просто не искаха да изгорят напълно при всякакви настройки на въздуха. В такъв случай направих следното- увеличих мощността на горелката /може и да се намали зададената температура/, така че горелката да достига зададената температура преди скарата да се е напълнила с недобре изгорели пелети. Така при по-често гасене на горелката по температура, предизвиквам по-често почистване на скарата от вентилатора на максимална степен.
Внимавай да не увеличиш прекалено много въздуха и пламъка да се губи и да гасне от липса на пелети.
3. Друг проблем, който се появи при мен е проблема с трудното първоначално палене, след като оригиналната запалка изгоря и я смених с керамична. При мен на слънчоглед, трудно се получава да запали студена горелката при първият опит. Проблема е, че с керамичната запалка пелетите се разпалват малко по-късно от оригиналната и при слънчогледа времето за разпалване /Т6 - 100/ не ми стига да се регистрира горене /Т20 да е под 30 единици/ и минава приз грешка F02, вентилира, шнека пуска още още една първоначална доза пелети върху горящите вече пелети и горенето си продължава нормално. След дълго клечане пред горелката и надничане през отвора на фотосензора по време на първоначално палене стигнах до извода, че слънчогледовите пелети се разгарят с по бледо синкав пламък и фото резистора трудно го отчита в началото. Показанията на Т-20 падат под 30 единици чак след като пелетите се разгорят хубаво, тогава и пламъкът който се вижда през отвора на фото резистора е по-жълтеникъв. Взел съм една платка с която се надявам да мога да регулирам показанията на фоторезистора, но все още нямам време да я изпробвам. Другият вариант е да сложа по-мощна запалка, която да пали по-бързо пелетите и времето за запалване Т 6-100 да стига.

Според мен си заслужава гимнастиката да си пригодим горелките да горят слънчоглед, защото съществена разлика в отдадената топлина в полза на чамовите не съм забелязал. Само трябва да свикнеш с неудобството да чистиш скарата и котела по-често.

Пожелавам ти успех! :)
Нещо се поизморих и върнах дървените пелети.При този слънчоглед дето взех за проба ,а той е 8мм дебели няма проблеми с паленето.Даже ми се виждат по - калорични и по мазни верно е синкав пламъка.Искаш да кажеш,че т20 минава 30 когато вентилатора е на по слаби обороти ли.Значи трябва да опитам само с разреждането на дозите.Имам още 10 чувала пак ще трябват проби.Котела след 1 час гороне на сънчоглед побеля сеедно е на 1 месец ха ха.С паленето нямам проблем.
На слънчоглед котела побелява. С повече въздух пламъка става по яркожълт. Ако ти гасне преди да достигне зададената температура, следи параметъра Т20, ако е с показания близо до 30 махаш фотосензора и гледаш през отвора дали се вижда пламък. Ако се вижда блед синкъв пламък забърсваш фотосензора, връщаш го на мястото и започваш да си играеш с Т7, въздуха, понякога и дозата трябва да се пипне, докато не свалиш Т20 под 20. И аз съм пробвал с 8мм и горяха много добре, обаче не изгаряха хубаво и пепелта закриваше отвора на фотосензора и не отчиташе пламък.
Отвора на фотосензора е малко ниско и в страни от центъра на огнището и по лесно се запушва при по-кофти пелети, затова пробих един отвор около един сантиметър по-високо и възможно по-близко до центъра /рампата/. Там е огнището и пламъка е по-силен, сензора го отчита по-добре и не може да се запуши от пепел, защото температурата е по-висока. Също така при мен помага и за по-бързото палене, защото първо там тръгва огъня- по-близко е до запалката.
Имай предвид и друго- ако пелетите имат много прах или при смяната на пелетите оставиш бункера да се изпразни и да засмуче прахта, той от високата температура се полепва по рампата, част от падащите пелети се залепват там, задръства се тръбата от към шнека и гасне. Имах този проблем с едни от слънч. пелети които пробвах, явно са били по-мазни, и се налагаше да стържа рампата от полепналия прах.
stefan33 - специалист
Някой ползвал ли тези запалки на фероли
https://motor-barbeque.com/bg/Видове% ... 116.html
Ludoto_momche - специалист
Точно това се получава в момента.Има не изгорели пелети в пепелника и горелката спира да ги издуха и пак почва на ново да пали.
filmatoplo - майстор
ср дек 05, 2018 4:36 pmstefan33 написа:
Някой ползвал ли тези запалки на фероли
https://motor-barbeque.com/bg/Видове% ... 116.html


Ако някога Японската ми керамична се прецака -бих си взел такава .
trunski - специалист
ср дек 05, 2018 4:36 pmstefan33 написа:
Някой ползвал ли тези запалки на фероли
https://motor-barbeque.com/bg/Видове% ... 116.html
И аз това питам
filmatoplo - майстор
Някой бе писал че е ползвал такава и бил доволен .
Ludoto_momche - специалист
Trunski искрени благодарности за насоките .Наистина им трябва повече въздух иначе постоянно гаснеше горелката и почваше на ново.Вдигнах вентилатора и нещата се оправиха за сега.В момента настройките ми са :
U0 - 65
U0 - 03
T07 - 20
T08 - 56
T09 - 28
T10 - 79
T11 - 38
T12 - 125
T13 - 48
T20 - варира от 8 до 20.
Вдигнах както ми каза с по 5 вентилатора.
Обаче забелязах дим от бункера явно котела е за чистене утре ще пада чистене.За малко бях се отказал от слънчогледа :-D
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81

Тема "Пелетни горелки Ferroli Sun и Mikro P7-P12 Инфо,настр. и др." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: