Най - вълнуващия въпрос зимно време.
g.gushterov83 - специалист
Да спомена нещо, което ме учуди много, пък ако може да е полезно на някой още по-добре: Преди време бях чел тук във форума (не помня дали е в тази тема) за чиния от неръждавейка тип МО (баба ми им казваше АЛПАКА) поставена над горелката под долния край на водната риза на котела. Взех аз една чиния и я сложих върху две шини точно над пламъка и така от края на миналия сезон. По празниците от скука взех та махнах чинията за да видя разликата и О, ужас! - Температурата в комина се повиши с повече от 20 градуса а Грейкото блъска на трета и не може да вдигне температурата на водата до модулация. Върнах чинията обратно и всичко се оправи по старо му. Та ако някой има време и желание нека да пробва, резултата е добър при мен.
ventzi48 - специалист
Здравейте
На всеки е известно, че комина създава тяга за нормална работа на отоплителния уред. Когато отоплителния уред не работи въздуха който преминава през котела охлажда водата на водната риза. Моят котел /Виадрус 7 секции/ съдържа около 50 л. вода. Забелязах ,че когато не работи температурата на водата пада почти колкото е температурата в котелното. При температура около 15 гр. трябва да загрява водата близо 30-35 мин. до достигане на 40 гр. за да се включи помпата. Сложих една ламаринка която да затвори входа на вентилатора на горелката когато котела не работи. След близо 10 часа температурата на водата в котела беше спаднала до 27 гр. което означава, че ще се съкрати времето до достигане на 40 гр. Не мога да кажа с колко време се е съкратило времето защото не бях в котелното. Моята горелка има разход между 1.7-2 кг. на час когато достигне до температурата която съм задал /50 гр./. Мисля, че дори 15 мин. да се съкрати времето е икономия на фона на цената на пелетите / в момента тя е над 430 лв./. След този експеримент поставих клапа от абсорбатор която се отваря от тягата на вентилатора и се затваря след изключването му. Тази клапа е около 5-10 лв. Ще се опитам да покажа снимка.
ves-ko - специалист
Здравейте,
В процес съм на изграждане на отоплителната си система, за което съм избрал да използвам котел VIADRUS, на който да монтирам пелетна горелка. Знам, че това не е перфектното решение, но се спрях на него по реалични причини: място, начин на обслужване и т.н. След дъ-ъ-ълго четене във форума и гледане на кличека, където се обясняват разни 'тънкости' се спрях на една схема от инструкция на Viardus за пелетен котел A0C... и леко я модифицирах, според моята ситуация.
Изображение
Къщата е на два етажа по около 75 м2 + около 150 л боилер с PVC дограма и без изолация. Към момента е изградена системата на ет.1 с инсталирана мощност в радиаторите около 18 кВт при 80/60/20 с термоглави на всички радиатори, като изчислените загуби (от етажа) при -15 С са около 15 кВт, при +5 С са около 5.5 кВт т.е. тази мощност през повечето време ще се ползва при по-ниска темп. и съответно отдадената от радиаторите ще е по-малко. За това и предвиждам поставянето на буферен съд (верочтно с една серпентина и ел. нагревател - за евентуално разширение/развитие).
Котелът, с който разполагам е Viadrus U22C5 (бях решил да е 6 секции, но само това успях да намеря, ново) и ще трябва да се справям с него, та въпросът е каква горелка да му сложа? Спрял съм се на GREYKO RB..Star. Мислех си за е 30 кВт, защото и котела е с 29.1 кВт топлообменна мощност, а и да може да поеме отоплението и на двата етажа преди да се постави изолация (някой ден). В същото време обаче Viadrus 'обявяват' въпросния модел A0C с 5 секции за 20 кВт-ов (той е на базата на U22C), но това вероятно е заради използването на 20 кВт-ова горелка.
Тук публикувам за обсъждане и схемата, която успях да 'сътворя' благодарение и на обясненията, прочетени във форума и която е съобразена с мястото, с което разполагам и с вече изградената част от системата (оградена в оранжево).
Ще съм благодарен на съвети и градивна критика от ваша страна.
Изображение

Прикачен файл

Heating_System_Scheme-2_(VIADRUS).png

Прикачен файл

Heating_System_Scheme-2.jpg
Evgeniy - майстор
Свързването на бойлера като радиатор не е най добрия вариант. Има писано във форума. Обикновено пускат отделна линия и то на малкия кръг. Аз приложих едно друго решение - помпата на връщаща линия, а бойлера захранен преди трипътния. Не знам дали е правилно, но работи.
phantom_ - специалист
За 150квадрата не повече от 20кв мощност на горелка-та ти трябва.Котела е хубаво да е по голям,и задължително кутия под него за по добро КПД и по рядко обслужване.
ves-ko - специалист
нед фев 09, 2020 8:50 pmEvgeniy написа:
Свързването на бойлера като радиатор не е най добрия вариант. Има писано във форума. Обикновено пускат отделна линия и то на малкия кръг. Аз приложих едно друго решение - помпата на връщаща линия, а бойлера захранен преди трипътния. Не знам дали е правилно, но работи.
Вече го осъзнавам, но линията вече е изградена и вкопана в стената и под мазилката. Така, че идеята ми за справяне с 'недомислиците ми' е управлението на тази 'линия' да е с ел. клапан при ниска темп. на БГВ и работеща п-па радиатори.
нед фев 09, 2020 9:38 pmphantom_ написа:
За 150квадрата не повече от 20кв мощност на горелка-та ти трябва.Котела е хубаво да е по голям,и задължително кутия под него за по добро КПД и по рядко обслужване.
Дори и без изолация и при (евентуално) -15 °С външна темп. ли?
Котела не мога да го повдигна на кутия (нямам височина). Затова и мислех да е 6 секции (макс., което мога да събера), но това беше единствения (5 секции) наличен. Спрени са от производство в средата на 2019 г. заради Европейска директива в сила от 01.01.2020.
Тунингът ще е само с плочи. като предвиждам да пробвам и с поставянето на една вертикална в задната част, за да се увеличи още малко хода на газовете (идеята е също от форума) и евентуално 'турболатори' (забавители) в димните канали, каквито има във варианта A0C.
Изображение

P. S.
Относно горелката (предстои закупуване) - до колкото разбирам никога не ги настройват на 3-та степен на max, а на 'оптимална' мощност, която е с около 30% по-малка. т.е. за RB20 - на 15 кВт, а за RB30 - на 21-22 кВт. От друга страна това е мощност на изгореното гориво и в предвид КПД-то на топлообмен - RB30 при max 6 kg пелети ще има между 24 и 27 кВт налична макс. мощност. Съответно за RB20 ще е между 16 и 18 kW. При всички положения при топли дни ще има приличен излишък на енергия, което е и една от причините за включване на Буфер в системата.

Прикачен файл

VIADRUS_A0C_Baffles.jpg
ves-ko - специалист
А може ли да е проблем, че Буфера ще е на 1 м по-ниско от котела?
шоп - майстор
Нали ще имаш циркулационна помпа?
Няма проблем в този случай.
phantom_ - специалист
30кв Грейко много трудно ще стане да я наместиш на вратичката,а за слънчогледови пелети забрави да гориш на този котел.
LazarGanev - "Велик майстор"
Задължително 20кВт, в никакъв случай 30.

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: