• 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 169
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
maistora1965 - специалист
Radoslaw написа:
Трифон П.Трифонов написа:
m.eit написа:
Споко, 6osi6 е теоретик, с богата обща култура.Не вярвам да е сътворил нещо, с ръчичките си, по темата.
За съжаление ,както винаги колегата 6osi6 е прав.Бих посъветвал болшинството от участниците във форума ,вмвсто да се правят на остроумни,да осмислят това ,което четат.Понякога е полезно дори да се чете между редовете.Ето на какво попаднах съвсем случайно.Написаното е за ползата от дефлекторите,но дава и отговор на написаните по горе постове.

Процесът на въглища изгаряне не свършва в пещта. В пещта на реторта се считат за продукти на горенето, съдържащи винаги определено количество горими вещества (газове и пари и сажди катран), който трябва да изгори в горивната камера на горелката. За да изгори са необходими четири фактора: наличието на въздух (кислород), добро смесване на вещества, смесени с въздух, по време на контакт на запалими вещества във въздуха и температура над температурата на запалване на запалими вещества. Ако неизгорели продуктите на горене от пещта ще отидат в началото на настинка покрития на водна основа с температура не повече от 150 ° C (водна риза стена или аварийно вода решетка) - изгаряне се прекъсва и неизгорели газове в крайна сметка в топлообменника, в резултат на кондензация (втечняване) на катран върху охладени повърхности. За катран много лесно депозиран прах и сажди, които полимеризиран - с течение на времето - терен образуват трудно да се отстранят депозити с висока изолационни свойства.

А дефлектор, монтиран на горелката на котела е проектиран да се смесват въздух и газове в околната среда и да се поддържа висока температура на горене. Той обикновено е много плосък цилиндър чугун или керамика, с диаметър от 200-300mm и височина от 10-15mm (желязо) или 30-50mm (керамика), монтирани на височина 100-150 над горния ръб на горелката. Многобройни проучвания показват убедително, че неговото присъствие е от съществено значение от гледна точка на емисиите в отработилите газове и ефективност на топлообменника на.е прав

За мен лично ,много по полезно е монтирането на един Турбо дим с водна риза на изхода на котела,отколкото водна риза в самата кутия под котела.
Само как ли ще се чисти това нещо :?
gnt69 - майстор
Radoslaw написа:
Трифон П.Трифонов написа:
m.eit написа:
Споко, 6osi6 е теоретик, с богата обща култура.Не вярвам да е сътворил нещо, с ръчичките си, по темата.
За съжаление ,както винаги колегата 6osi6 е прав.Бих посъветвал болшинството от участниците във форума ,вмвсто да се правят на остроумни,да осмислят това ,което четат.Понякога е полезно дори да се чете между редовете.Ето на какво попаднах съвсем случайно.Написаното е за ползата от дефлекторите,но дава и отговор на написаните по горе постове.

Процесът на въглища изгаряне не свършва в пещта. В пещта на реторта се считат за продукти на горенето, съдържащи винаги определено количество горими вещества (газове и пари и сажди катран), който трябва да изгори в горивната камера на горелката. За да изгори са необходими четири фактора: наличието на въздух (кислород), добро смесване на вещества, смесени с въздух, по време на контакт на запалими вещества във въздуха и температура над температурата на запалване на запалими вещества. Ако неизгорели продуктите на горене от пещта ще отидат в началото на настинка покрития на водна основа с температура не повече от 150 ° C (водна риза стена или аварийно вода решетка) - изгаряне се прекъсва и неизгорели газове в крайна сметка в топлообменника, в резултат на кондензация (втечняване) на катран върху охладени повърхности. За катран много лесно депозиран прах и сажди, които полимеризиран - с течение на времето - терен образуват трудно да се отстранят депозити с висока изолационни свойства.

А дефлектор, монтиран на горелката на котела е проектиран да се смесват въздух и газове в околната среда и да се поддържа висока температура на горене. Той обикновено е много плосък цилиндър чугун или керамика, с диаметър от 200-300mm и височина от 10-15mm (желязо) или 30-50mm (керамика), монтирани на височина 100-150 над горния ръб на горелката. Многобройни проучвания показват убедително, че неговото присъствие е от съществено значение от гледна точка на емисиите в отработилите газове и ефективност на топлообменника на.е прав

За мен лично ,много по полезно е монтирането на един Турбо дим с водна риза на изхода на котела,отколкото водна риза в самата кутия под котела.
Чакай да питам че не ми стана ясно с колко се вдига КПД на инсталацията.
andro440 - майстор
Само как ли ще се чисти това нещо :?[/quote]
Почти Никак ! Или мн. Трудно
m.eit - специалист
Radoslaw написа:
Трифон П.Трифонов написа:
m.eit написа:
Споко, 6osi6 е теоретик, с богата обща култура.Не вярвам да е сътворил нещо, с ръчичките си, по темата.
За съжаление ,както винаги колегата 6osi6 е прав.Бих посъветвал болшинството от участниците във форума ,вмвсто да се правят на остроумни,да осмислят това ,което четат.Понякога е полезно дори да се чете между редовете.Ето на какво попаднах съвсем случайно.Написаното е за ползата от дефлекторите,но дава и отговор на написаните по горе постове.

Процесът на въглища изгаряне не свършва в пещта. В пещта на реторта се считат за продукти на горенето, съдържащи винаги определено количество горими вещества (газове и пари и сажди катран), който трябва да изгори в горивната камера на горелката. За да изгори са необходими четири фактора: наличието на въздух (кислород), добро смесване на вещества, смесени с въздух, по време на контакт на запалими вещества във въздуха и температура над температурата на запалване на запалими вещества. Ако неизгорели продуктите на горене от пещта ще отидат в началото на настинка покрития на водна основа с температура не повече от 150 ° C (водна риза стена или аварийно вода решетка) - изгаряне се прекъсва и неизгорели газове в крайна сметка в топлообменника, в резултат на кондензация (втечняване) на катран върху охладени повърхности. За катран много лесно депозиран прах и сажди, които полимеризиран - с течение на времето - терен образуват трудно да се отстранят депозити с висока изолационни свойства.
За мен лично ,много по полезно е монтирането на един Турбо дим с водна риза на изхода на котела,отколкото водна риза в самата кутия под котела.
Теориите са много хубаво нещо,доста често вършат добра работа,но по логиката на горе цитираното,котлите на стандартно,твърдо гориво (въглища и дърва) със монтиран трипътен вентил за подържане постоянна температура 70-80 градуса във котела трябва да бъдат запечатени от смоли и катран,но на практика са чисти и сухи без да имат и грам керамика върху чугуна! Как би обяснил защо е така,и как пелетна горелка добре настроена ще направи катран и смола,при положение че стандартното горене ,не го прави във котлите на твърдо гориво,само с помоща на един трипътен вентил, подържащ споменатите 70-80 градуса, които са доста далече от цитираните от теб 150 градуса + ? :weedman:
ventzi48 - специалист
Направих кутия под Виадруса -22 кв.-4 секции но допуснах няколко грешки с които искам да предпазя онези които имат намерения да подобряват този вид котли.
1.Направих кутията с ламарина 3 мм. с вътрешен скелет от винкел 70 мм-трябва по-дебела ламарина
2.Задължително да се изолира камерата вътрешно с високотемпературен материал/тухли или вермикулит/
3.Монтирах горелката странично на котела и пламъка бие в ръба между камерата и котела защото горелката е GP 20 и пламъка не е вертикален. Горелката е изтеглена с допълнителен фланец на 15 см. от стената твърдо закрепена което затруднява почистването на горивната камера. Мисля, че по-добре ще бъде ако горелката е подвижна /на панти/ и да бъде по-дължината
на котлето.
4.Задължително да има и външна изолация на камерата и на дъното на камерата.
5.Наличието на повече отвори/вратички/ пречат за по-точно дозиране на въздуха през вентилатора на горелката.
6.Задължителна изолация между котела и камерата /засмукване на страничен въздух/
Като отмине отоплителния сезон ще трябва оправя тези грешки и ако някой има допълнителни идеи за подобрения ще бъда благодарен.
Горелката съм подобрил като замених стария контролер с управлението на Натурела. Определено има положителен ефект но ако поправя тези грешки които съм допуснал ще има още по-голям ефект. Следя всички теми за промени на този вид котлета.
tokata123 - напреднал
trunski написа:
Здравейте, ето една идея за тунинговане на Виадрус.
Прикачен файл:
rsz_1img_20170211_151746.jpg
Прикачен файл:
rsz_img_20170211_151731.jpg
Прикачен файл:
IMG_20170114_175624_opt.jpg
Прикачен файл:
IMG_20170114_175526_opt.jpg
Мислих да правя такива прегради да влизат между ребрата на котела, но времето е кът. Все още карам с 3 тухли сложени на чугунените плочи. Другата седмица акое топло и има чалъм ще пробвам.
rumen_zlatinov83 - помощник
Здравейте моля за помощ коя горелка да избера за viadrus u22 8 секционен двоумя се м/у ivg- 40s и греен фире РВ 6sc
judas - специалист
rumen_zlatinov83 написа:
Здравейте моля за помощ коя горелка да избера за viadrus u22 8 секционен двоумя се м/у ivg- 40s и греен фире РВ 6sc
Колко м2 ще топлиш, за какво ти е 60kW горелка (РВ 6sc)?
rumen_zlatinov83 - помощник
3 етажна къща по 110м2 имам сложени 110 ребра на 60см 175 на 50см и бойлер 400л и ми се струва че нужната ми мощтност е 47-48kw
vrangelov - специалист
Здравей,

Много на високо се целиш, а в случая не е нужно. Седни и си пресметни топлозагубите!
Струва ми се, че накрая може и 20 kW-ова горелка да сложиш.


Поздрави
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 169

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: