• 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 169
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
cuf - помощник
съб авг 04, 2018 11:38 amSabonis написа:
пет авг 03, 2018 10:37 pmcuf написа:
пон юли 23, 2018 12:17 pmVarnap5 написа:
А какво ще кажете за шнека.Някой има ли виждане за него.трябва ми нещо с което да доставям пилетите от около 12-13м.за горелката:нещо такова ли имате в предвид-https://www.alo.bg/2762546
Здравейте колеги.Решил съм да преустройвам моя котел Виадрус U22 29,1 кв.с пелетна горелка.Спрял съм се на модел Грейко RB 20.Имало някаква по нова с цветен дисплей.Въпроса ми е първо дали съм избрал правилната горелка и второ разликата между 2 те горелки само в дисплея ли е или новата е по доусъваршенствана.Благодаря ви предварително.
по принцип горелката е същата но новото управление има повече и по лесен интерфейс, може да се добави wi fi за динстанционен мониторинг, може да се закупи от натурела и стаен термостат, абе много по добро е от старото. аз си сложих грейко стар през юли ,но вдигнах моя виадрус на кутия и на нея сложих горелката. сложих грейко за да горя слънчогледови пелети или черупки от орехи. засега съм правил само няколко 2,3 часови проби и с двете горива и горелката се държи чудесно и си струва парите.
Колко е разликата в цената между едната и другата горелка?Задължително ли трябва да вдигна котела на "кутия" и защто?Извинете ме ,ама съм нов във форума и много не мие ясно :?
filmatoplo - майстор
Разликата не е голяма къде 60 лв ,не е задължително на кутия ,но за по добро кпд може и на кутия да се вдигне въпрос на желание и възможности :) .
milenskior - специалист
Ако ще гориш слънчогледови пелети е задължителна кутията, иначе ще трябва да сложиш дневален да избутва пепелта.
cuf - помощник
съб авг 04, 2018 8:05 pmmilenskior написа:
Ако ще гориш слънчогледови пелети е задължителна кутията, иначе ще трябва да сложиш дневален да избутва пепелта.
Благодаря ви за отговорите :) .А иначе на добра горелка ли съм се спрял?Още не съм я взел.Къщата ми е около 80-100 кв.с вътришна изолация изцяло и външна частично ( само от северната страна 8 см.стиропор). Ще ми върши ли работа?
gnt69 - майстор
съб авг 04, 2018 9:43 pmcuf написа:
А иначе на добра горелка ли съм се спрял
Най добрата за парите си на пазара. Слънчогледовите пелети ги хрупа като семки на мач, виж каква драма в съседната тема с дървесните пелети.
milenskior - специалист
съб авг 04, 2018 9:43 pmcuf написа:
съб авг 04, 2018 8:05 pmmilenskior написа:
Ако ще гориш слънчогледови пелети е задължителна кутията, иначе ще трябва да сложиш дневален да избутва пепелта.
Благодаря ви за отговорите :) .А иначе на добра горелка ли съм се спрял?Още не съм я взел.Къщата ми е около 80-100 кв.с вътришна изолация изцяло и външна частично ( само от северната страна 8 см.стиропор). Ще ми върши ли работа?
Със същата комбинация съм и аз.
Около 100 кв. частична изолация и около 6 тона сл. пелети на сезон.
filmatoplo - майстор
CUF -на лични съобщения ти писах за разликите по горелката ,прочети го :) .
ср фев 15, 2017 12:44 amm.eit написа:
Radoslaw написа:
Трифон П.Трифонов написа:
Споко, 6osi6 е теоретик, с богата обща култура.Не вярвам да е сътворил нещо, с ръчичките си, по темата.
За съжаление ,както винаги колегата 6osi6 е прав.Бих посъветвал болшинството от участниците във форума ,вмвсто да се правят на остроумни,да осмислят това ,което четат.Понякога е полезно дори да се чете между редовете.Ето на какво попаднах съвсем случайно.Написаното е за ползата от дефлекторите,но дава и отговор на написаните по горе постове.

Процесът на въглища изгаряне не свършва в пещта. В пещта на реторта се считат за продукти на горенето, съдържащи винаги определено количество горими вещества (газове и пари и сажди катран), който трябва да изгори в горивната камера на горелката. За да изгори са необходими четири фактора: наличието на въздух (кислород), добро смесване на вещества, смесени с въздух, по време на контакт на запалими вещества във въздуха и температура над температурата на запалване на запалими вещества. Ако неизгорели продуктите на горене от пещта ще отидат в началото на настинка покрития на водна основа с температура не повече от 150 ° C (водна риза стена или аварийно вода решетка) - изгаряне се прекъсва и неизгорели газове в крайна сметка в топлообменника, в резултат на кондензация (втечняване) на катран върху охладени повърхности. За катран много лесно депозиран прах и сажди, които полимеризиран - с течение на времето - терен образуват трудно да се отстранят депозити с висока изолационни свойства.
За мен лично ,много по полезно е монтирането на един Турбо дим с водна риза на изхода на котела,отколкото водна риза в самата кутия под котела.
Теориите са много хубаво нещо,доста често вършат добра работа,но по логиката на горе цитираното,котлите на стандартно,твърдо гориво (въглища и дърва) със монтиран трипътен вентил за подържане постоянна температура 70-80 градуса във котела трябва да бъдат запечатени от смоли и катран,но на практика са чисти и сухи без да имат и грам керамика върху чугуна! Как би обяснил защо е така,и как пелетна горелка добре настроена ще направи катран и смола,при положение че стандартното горене ,не го прави във котлите на твърдо гориво,само с помоща на един трипътен вентил, подържащ споменатите 70-80 градуса, които са доста далече от цитираните от теб 150 градуса + ? :weedman:
Здравейте
По дебелите учебници пише, че котела трябва да се държи над 61оС за да няма конденз по него. Което с вентил се постига.
Така котела седи значително по чист съответно и по ефективен. Но масово от мойте клиенти не го искат тъй като им идва много пари...
На тези обаче на които съм се справил да им обясня че това им трябва виждат разликата.
cuf - помощник
пон авг 13, 2018 7:24 pmstoiko12 написа:
ср фев 15, 2017 12:44 amm.eit написа:
Radoslaw написа:

За съжаление ,както винаги колегата 6osi6 е прав.Бих посъветвал болшинството от участниците във форума ,вмвсто да се правят на остроумни,да осмислят това ,което четат.Понякога е полезно дори да се чете между редовете.Ето на какво попаднах съвсем случайно.Написаното е за ползата от дефлекторите,но дава и отговор на написаните по горе постове.

Процесът на въглища изгаряне не свършва в пещта. В пещта на реторта се считат за продукти на горенето, съдържащи винаги определено количество горими вещества (газове и пари и сажди катран), който трябва да изгори в горивната камера на горелката. За да изгори са необходими четири фактора: наличието на въздух (кислород), добро смесване на вещества, смесени с въздух, по време на контакт на запалими вещества във въздуха и температура над температурата на запалване на запалими вещества. Ако неизгорели продуктите на горене от пещта ще отидат в началото на настинка покрития на водна основа с температура не повече от 150 ° C (водна риза стена или аварийно вода решетка) - изгаряне се прекъсва и неизгорели газове в крайна сметка в топлообменника, в резултат на кондензация (втечняване) на катран върху охладени повърхности. За катран много лесно депозиран прах и сажди, които полимеризиран - с течение на времето - терен образуват трудно да се отстранят депозити с висока изолационни свойства.
За мен лично ,много по полезно е монтирането на един Турбо дим с водна риза на изхода на котела,отколкото водна риза в самата кутия под котела.
Теориите са много хубаво нещо,доста често вършат добра работа,но по логиката на горе цитираното,котлите на стандартно,твърдо гориво (въглища и дърва) със монтиран трипътен вентил за подържане постоянна температура 70-80 градуса във котела трябва да бъдат запечатени от смоли и катран,но на практика са чисти и сухи без да имат и грам керамика върху чугуна! Как би обяснил защо е така,и как пелетна горелка добре настроена ще направи катран и смола,при положение че стандартното горене ,не го прави във котлите на твърдо гориво,само с помоща на един трипътен вентил, подържащ споменатите 70-80 градуса, които са доста далече от цитираните от теб 150 градуса + ? :weedman:
Здравейте
По дебелите учебници пише, че котела трябва да се държи над 61оС за да няма конденз по него. Което с вентил се постига.
Така котела седи значително по чист съответно и по ефективен. Но масово от мойте клиенти не го искат тъй като им идва много пари...
На тези обаче на които съм се справил да им обясня че това им трябва виждат разликата.
Здравейте.Искам да попитам колко градуса трябва да е температурата на димните газове за да е по-голямо КПД-то на котела
gnt69 - майстор
вт авг 21, 2018 9:02 pmcuf написа:
Здравейте.Искам да попитам колко градуса трябва да е температурата на димните газове за да е по-голямо КПД-то на котела
Над 100.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 169

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: