• 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 169
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
Продължение на предишният пост. Ограничен съм само от 5 бр. снимки.

Прикачен файл

SAM_8847.JPG Нипелите. Аз си ги правя сам. Иначе се и продават като резервни части.

Прикачен файл

SAM_8846.JPG Клингеритови уплътнения за цолови холендри и 40 и 50 мм ДУ фланци. Струват стотинки, но трябва да се предвидят в проекта

Прикачен файл

SAM_8845.JPG Кутия от метал и шамот висока 1 метър и комбинирана да гори дърва с дължина 1,2 метра. УНИКАТ!!!

Прикачен файл

SAM_8844.JPG Ако монтирате такава горелка или горелка с голяма глава, добавянето на ребра не е решение. Трябва си кутия :-)

Прикачен файл

SAM_8843.JPG Задна + 4 средни секции
шоп - майстор
Продължение на продължението. Дразня се от ограничението от 5 снимки в пост. Може би модовете и админите трябва да разшират възможностите на форума. Една снимка казва повече от 1000 думи. Вместо да има секция " говорилна", която според мен е пълна глупост, трябва да има секция фото отчет на проекти създадени от колеги от форума.

Прикачен файл

SAM_8851.JPG Изобщо поле и детайли за работа да искаш. Вчера купих един 23.3 Виадрус U 22 за символични пари. Ще има резервни части и вратички за обекти на мои приятели:-)))

Прикачен файл

SAM_8850.JPG не на последно място декоративните ламарини, които при добавяне на допълнителни секции е необходимо да се надстроят.

Прикачен файл

SAM_8849.JPG Монтажните шпилки. Без тях е рисковано добавянето на допълнителни секции. 4 те работни шпилки само ги донатягаме, но 99% от усилието, което е необходимо за монтажа се прилага от монтажните шпилки ( 18-20-22-24 мм)

Прикачен файл

SAM_8848.JPG Да не забравяме уплътнителите.
около 9 лв червен силикон до 280 грауса за водните съединения
около 6 лв уплътнител до 1200 градуса за общи уплътнения, където имаме температурно натоварване и не е нужно еластичност.
andro440 - майстор
color=#0000BF]И Аз малко поработих [/color]
Прикачен файл:
Снимка1642.jpg
Прикачен файл:
Снимка1643.jpg
при липса на плазмен резак ,паля механичния ,но не правете това ,защото е опасно
Прикачен файл:
Снимка1649.jpg
Прикачен файл:
Снимка1646.jpg
Прикачен файл:
Снимка1645.jpg
andro440 - майстор
Шопе ,всичко кефи ,само не разбрах ,защо са ти толкова мн клингиритови гарнитури ? аз секциите ги сглобявам с два вида силикон -а конусните втулки ги намацвам с автоемайл лак. И тази тънката шпилка от макарата -никак не вдъхва доверие -това само е мое лично мнение ,аз използвам подобна ,но ФИ-30 мм.
шоп - майстор
:) , гарнитури имам стотици нанизани на една тел. Да има :)

Слагам по една горе и по една долу между две ребра, уплътнението си е уплътнение, силикона си е силикон. Най- добре според мен е комбинирането им.

Шпилка 30 мм е супер, мойте май са 18 мм, но вършат работа.
LazarGanev - "Велик майстор"
andro440 написа:
Шопе ,всичко кефи ,само не разбрах ,защо са ти толкова мн клингиритови гарнитури ? аз секциите ги сглобявам с два вида силикон -а конусните втулки ги намацвам с автоемайл лак. И тази тънката шпилка от макарата -никак не вдъхва доверие -това само е мое лично мнение ,аз използвам подобна ,но ФИ-30 мм.
шоп написа:
:) , гарнитури имам стотици нанизани на една тел. Да има :)

Слагам по една горе и по една долу между две ребра, уплътнението си е уплътнение, силикона си е силикон. Най- добре според мен е комбинирането им.
шоп написа:
Инсталатори и дистрибутори сигурно няма да одобрят нещата. То не е и нужно да ги одобряват.
Така е, не е нужно да одобряваме нещата, които човек сам си прави, но споделени в нета, грешките започват да се копират и затова е нужно да се коригират навреме. На много места съм виждал при подвързване на бойлер с мека връзка да се навива тефлон под холендровата гайка. Като попитам " кой и защо е навивал тефлона", обикновено се отговаря гордо "аз - да има". Демек той майстора спестил от тефлон, ама като си заминал, клиентът развил гайката и поправил "грешката" :-D . Имаше период - години наред, когато имах време и нерви и сам си обучавах монтажниците от нулата и това е едно от първите неща, на които съм държал! Една сглобка, едно съединение няма как да уплътнява по 2 повърхнини! Избира се една повърхнина, по която да уплътнява, а другите се оставят свободни! Ако се направи опит за уплътняване по 2 повърхнини, може да стане така, че да не уплътни по нито една от двете, т.е. двете уплътнения да си пречат взаимно! В случая с глидерите на Виадруса производителят е избрал уплътнениято да е по конусните повърхнини на втулките и нарочно е избран малък ъгъл на наклона на конуса - като му се сложи подходящ силикон хем се приплъзва лесно, хем уплътнява, а като се втвърди силикона има силен ефект на самозадържане заради малкия наклон на конуса. Затова оригиналните обтягащи шпилки са с малък диаметър - няма нужда от големи осови сили за задържане на сглобката. Малкия ъгъл обаче предполага по-голям ход и затова челата трябва да са свободни! Ако се сложи челна гарнитура вероятностите са 2 - или гарнитурата да е тънка и глидерите да си уплътнят пак по конуса, или гарнитурата да е достатъчно дебела и да попречи на осовото движение на глидерите, при което по конуса няма да се получи добро уплътнение, а ще се разчита само на челното уплътнение, което пък изисква голямо осово усилие и оригиналните обтягащи шпилки ще дойдат слаби, трябва да се сменят. Това обаче е промяна на конструкцията на котела, той не е смятан за такива големи сили на притискане и последиците за чугуна под въздействие на комбинация от висока температура и висока напрегнатост са неизвестни :cool:
шоп - майстор
И двамата сте прави...но до някаде.
Ако раборим с нови ребра и нови нипели е достатъчно само високотемпературен уплутнител. Нямам представа какъв използват оригинално чехите, зашото не е мек и еластичен като нашият червен силикон за гарнитури до 280 градуса. Нито е като твърдият, който издържа до 1200 градуса, но не е водоплътен.

Сглобявал съм и разглобявал виадруси и руски КЧМ от над 10 години. Имал съм проблеми с херметичността при сглобка на стари ребра. Само, който е монтирал и демонтирал знае каква хамалогия е, колко труд и чернилка е. За да се разглоби, често яко се бие с чука, челата са подбити, конусните отвори разбити. Който иска да уплътнява оригинално само със силикон. Аз залагам на клингерита, като предварително хубаво обработя челата с ъглошлайфа. Нипелите само подвеждат, силикона е за сигурност, а шпилките наистина ги сменям от М 10 на М 12. Стават без никакви разпробиваня.

В края на краищата нищо не е фатално. Преди всяко обвързване правя водна проба до 1.5 бара и ако има теч (случвало се е) демонтирам сглобката, почиствам и отново:-)
filmatoplo - майстор
:) Морския вика Дряновския -разменям снимки за Плумари .Днес се хванах и монтиран горелка Фероли на Виадрус У26 ,Бая играчка е но стана като заводско въпреки че заводски такъв монтаж няма ,ще гледам да го снимам.Утре остава да свържа тока по горелката ,стайни термостати и да я палим .
andro440 - майстор
Не изпадам в спор и не искам да има сърдити,но лично аз съм цепил три пъти виадрус и само единия път съм използвал две нови втулки ,защото по невнимание ги повредих .И трите ми опита са успешни ,след което надувам котела на 4 бара ,пълен с вода разбира се ,и го държа така поне два дни .Конусните втулки ги намацвам с боя ,около нея тънка ивица силикон -за гарнитури ,червен или там какъвто има -и на самата секция има един канал -него го обикалям с черния силикон за 1200 градуса -няма смисъл от гарнитури и други подобни неща ,които отдалечават секциите една от друга ,което след това води до други проблеми . Шпилките се ползват,колкото да не се разпадне котела и не толкова за да притискат ребрата в процеса на експлоатация ! за стягане при сглобяване -обаче ползвам много яки /28 мм шпилки с трапецовирна резба ,след като сглобя секциите ,на следващия ден вадя шпилките и котела няма разглобяване ,монтирам 4-те укрепващи 10 мм шпилки и надувам на 4 бара .Мисля ,че това е най правилния вариант /color]
filmatoplo - майстор
Така Феролката е запалена, работи идеално с котел Виадрус у26, сгряхме малко почиващите ха ха ха. :lol: Ако има мераклии да заповядат - успешно се монтира горелка на. У26.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 169

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: