• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 50
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
tom777 - напреднал
вт дек 15, 2020 6:07 pmLazarGanev написа:
вт дек 15, 2020 4:47 pmtom777 написа:
Единствено ограничение за температурата на топлоносителя(най-често вода) е входящата температура в котела да бъде достатъчна за да не се образува конденз по водните ризи.
А това изречение защо го прескачаш, защото ти е неудобно ли :-D ? Знаеш ли колко е подходящата температура на водата, влизаща в котела, за да не се образува конденз? Ще ти кажа - това е минимум 50-55*С. Това какво означава? Означава подаваща вода минимум 60-65*С, още по-добре 70*С. За да няма конденз, за да няма нагари, за да работи коминът без проблем. Така че какво разбра от цитираната статия? Нищо конкретно, само объркване.
Аз миналата година си карам на 50 градуса и не съм забелязъм проблем. Та за това питам. А за конденза ми е известно. Явно , ще чакаме коментари и от други, по възможност специалисти и инжинери в областа.
andy_forresite - майстор
Мнение от НЕфорумен експерт и от НЕспециалист в областта (инженер по топлотехника). Има логика предвид несъвършената топлоизолация на един котел. Дори и да е идеална, водата пак ще изстива от димоотвода (топлият въздух се движи възходящо при естествени условия).
Загубите от тръби, колектори, помпи и фитинги, също са по-големи при по-висока температура на водата поради голямата температурна разлика с околната среда. Всяка тръба има характеристика метър по градус Келвин. Или нещо такова беше. Може да си сложиш най най най дебелата, скъпа, качествена и прехвалена тръбна изолация, тръбите пак не са изолирани. Няма как да са изцяло, напълно и категорично топлоизолирани. Само може да се намали загубата на топлина от тях.
Разликата между температурата около водната риза и на водата в ризата е огромна. Дали от 600-800 градуса ще се извадят 70 или 55, все е голяма.
КПД няма при котлите. Те не извършват работа. Тук правилно е "ефективност".
В крайна сметка имаш два ограничителя докато се чудиш кога един котел се ползва ефективно - долната граница е температурата на водата, под която топлообменникът е заплашен от кондензиране; горната граница е температурата на завиране на водата. Значи може да се задават от 50-55 да влизат в котела и да излизат 80 (контролерите са до толкова). Димни газове 80-125° в целия мощностен диапазон и това е то ефективен котел.
Ми то тука, освен Антон, който повече от година не пише и Лазар, за други ОВК инженери, аз лично не знам, та да ме прощават.
Опита едно момче да обясни как може да вкараме ударно 20 киловата енергия, в 10 киловата система, която в момента е студена, ама му бягат някои неизвестни в уравнението. Горивото си върви като за 20 и това е достатъчно- не било в свирката, сигурно щото и в пепелника има, а после стана "духане в комина"...
За съжаление липсва уважение и доверие, тук. Сигурно защото повечето имат по няколко закачени дипломи- нищо че са ВИФаджийски, примерно, но гарантират интелект.
Всяка крайност не е на добре. Започна да се наблюдава "мазна" пепел, при ниски температури, горещо се препоръчва 80, а Т в комина не се споменава.
Е, кой както го разбира и както му е угодно, но нека да е по кротко, особено ако специалността е далеч от ОВК!

Лично аз, карам си котела на максимална мощност, до температура на водата, след която рязко се качва Т на димните газове, но котелът ми не изстива под 50 градуса. 75 градуса е при мен, настроената. Обикновено се гаси преди нея, ако къщата не иска енергия, а буферът е зареден. Това съм го установил, чрез наблюдение, последващо многото четене тук.
morfei1 - специалист
Трифонари, разпрай малко кога залиташе по ниски градуси в кУминЯ ко изкара от него след това :lol:
вт дек 15, 2020 11:20 pmmorfei1 написа:
Трифонари, разпрай малко кога залиташе по ниски градуси в кУминЯ ко изкара от него след това :lol:
Не съм "проповядвал", г-н Морфей. Направих си каквото е нужно, натиках го в котела, споделих снимки, но не съм се хвалил с това. Интересно ми е, правя го, споделям резултат. Намери едно, което да е било хвалба, в тая насока. За сметка на това, винаги съм споделял какво ми рече моят инсталатор- "Гледай да е около 120 градуса в комина!"
По късно, като текна, отново качих снимки, споделих, не с теб, а тук- Юнаци, не правете това в къщи, защото ето!
От паркетни майстори само злъч.
Благодаря ти, че ми напомни- "Бий, за да те уважават"! Все го забравям.
tom777 - напреднал
вт дек 15, 2020 6:14 pmandy_forresite написа:
Мнение от НЕфорумен експерт и от НЕспециалист в областта (инженер по топлотехника). Има логика предвид несъвършената топлоизолация на един котел. Дори и да е идеална, водата пак ще изстива от димоотвода (топлият въздух се движи възходящо при естествени условия).
Загубите от тръби, колектори, помпи и фитинги, също са по-големи при по-висока температура на водата поради голямата температурна разлика с околната среда. Всяка тръба има характеристика метър по градус Келвин. Или нещо такова беше. Може да си сложиш най най най дебелата, скъпа, качествена и прехвалена тръбна изолация, тръбите пак не са изолирани. Няма как да са изцяло, напълно и категорично топлоизолирани. Само може да се намали загубата на топлина от тях.
Разликата между температурата около водната риза и на водата в ризата е огромна. Дали от 600-800 градуса ще се извадят 70 или 55, все е голяма.
КПД няма при котлите. Те не извършват работа. Тук правилно е "ефективност".
В крайна сметка имаш два ограничителя докато се чудиш кога един котел се ползва ефективно - долната граница е температурата на водата, под която топлообменникът е заплашен от кондензиране; горната граница е температурата на завиране на водата. Значи може да се задават от 50-55 да влизат в котела и да излизат 80 (контролерите са до толкова). Димни газове 80-125° в целия мощностен диапазон и това е то ефективен котел.
=D> =D> =D> Благодаря ти ..
tom777 - напреднал
вт дек 15, 2020 6:14 pmandy_forresite написа:
Мнение от НЕфорумен експерт и от НЕспециалист в областта (инженер по топлотехника). Има логика предвид несъвършената топлоизолация на един котел. Дори и да е идеална, водата пак ще изстива от димоотвода (топлият въздух се движи възходящо при естествени условия).
Загубите от тръби, колектори, помпи и фитинги, също са по-големи при по-висока температура на водата поради голямата температурна разлика с околната среда. Всяка тръба има характеристика метър по градус Келвин. Или нещо такова беше. Може да си сложиш най най най дебелата, скъпа, качествена и прехвалена тръбна изолация, тръбите пак не са изолирани. Няма как да са изцяло, напълно и категорично топлоизолирани. Само може да се намали загубата на топлина от тях.
Разликата между температурата около водната риза и на водата в ризата е огромна. Дали от 600-800 градуса ще се извадят 70 или 55, все е голяма.
КПД няма при котлите. Те не извършват работа. Тук правилно е "ефективност".
В крайна сметка имаш два ограничителя докато се чудиш кога един котел се ползва ефективно - долната граница е температурата на водата, под която топлообменникът е заплашен от кондензиране; горната граница е температурата на завиране на водата. Значи може да се задават от 50-55 да влизат в котела и да излизат 80 (контролерите са до толкова). Димни газове 80-125° в целия мощностен диапазон и това е то ефективен котел.
Конденз за сега НЯМА. В такъв случай какъв може да е проблема - преоразмерен котел, добре изолиран комин или нещо друго? Не съм забелязъл димните газове да са толкова високи. Котела работи на "Размита логика" от 45 до 55 градуса. Преди до като бях на Виадрус кюнците бяха доста горещи, но сега навярно са под 100 градуса. Котела е 30кВ, двуетажна санирана къща 200м2, но реално се отоплява само етаж. Миналата зима са използвани 5т пелетеи. В нея живеят двама и не е необхидомо да се отоплява другия етаж. Котела понякога е в НАДЗОР/SUPERVISION или спира. Кое ще по добре - да се отоплява цялата или да се намали мощността от сервизното меню? Има ли място за притеснение?
stoy@n - специалист
ср дек 16, 2020 6:52 amТрифон П.Трифонов написа:
.... За сметка на това, винаги съм споделял какво ми рече моят инсталатор- "Гледай да е около 120 градуса в комина!" ....
При мен към комина отиват около 70-90 градуса проблем ли е? :?

:partyman:
вт дек 15, 2020 11:20 pmmorfei1 написа:
Трифонари, разпрай малко кога залиташе по ниски градуси в кУминЯ ко изкара от него след това :lol:
Един въпрос към специалиста.
https://photos.app.goo.gl/FjCwS7Ucrf7DPF7R6
Какво е това?
Работа на максималните, предполагам 8 киловата, както е обявено.
ср дек 16, 2020 8:53 amstoy@n написа:

При мен към комина отиват около 70-90 градуса проблем ли е? :?

:partyman:
Ако коминът ти е двойностенен инокс, с изолация, силиконови уплътнения, кондензно казанче, отведен конденз, за който имаш пазар, карай си печката и с 35 на водата, ако те устройва и контролерът го позволява!
Не, че ще има реализирана икономия, поради лошото горене, но няма да е много над нормалното.
Наздраве, че емотикони не ползвам! Дал съм обет за беземотиконие.

пп. Това го пиша поне трети път. За комина де. За емотиконите по малко, хаха.
stoy@n - специалист
ср дек 16, 2020 12:30 pmТрифон П.Трифонов написа:
Ако коминът ти е двойностенен инокс, с изолация, силиконови уплътнения, кондензно казанче, отведен конденз, за който имаш пазар, карай си печката и с 35 на водата, ако те устройва и контролерът го позволява!
Ми не е нищо от изброенините...зидан комин с тухли единички и измазан с варов разтвор...и конденз нямам... :?
:partyman:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 50

Тема "Котел pelletherm 18v4 lt и горелка gp 18_sc" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: