• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
Проблемните радиатори към двете стаи на една линия ли са? Тя ли е най-дългата?
Провери водния филтър.
Не споменаваш термостатични вентили и термоглави. В случай че имаш термоглави, раздвижи навън-навътре стерженчетата на вентилите ("пъпчиците" дето стърчат от вентилите и върху които поставяш термоглавата).
Като направиш тези две неща, спри кранчетата на другите три линии и пусни само проблемната. Ако загряват тези проблемни радиатори, пускай едно по едно с изчакване другите кранчета. При проява на същия проблем, значи с хидравличен баланс (заигравка със секретните вентили на изхода на "работещите" радиатори) би трябвало да се получи.
Противно на форумните постулати съм плеснал 2 помпи. Една на входа на котела уж за малък кръг и още една точно пред колектора за горещата от котела. Двете са 25/40 180 на Грундфос, като тази с електронно управление е на колектора и съм я оставил на втората степен където са електронните позиции. Проблем с кавитации, шумове и пр. не забелязвам. Пробвах само с помпата при входа на котела на ІІ скорост и пак загрява системата, само че по-бавно.

Трифоне, не съм ти отговорил от 2019-та #-o Нямам секретни вентили. Разполагам с разпределителни колектори 1", купешки (италиански некви, с изводи за тръби ф20, вътрешен размер 16 мм), които имат "врътки" за регулиране с по 5-6 оборота от/до отворено/затворено положение.
Благодаря, все пак, Анди!
С поставянето на колектори си се надявал, че равностойно заменят секретните.
С това съм съгласен.
Не съм съгласен, че с ППР инсталация се пести. Много фира, докато при пексовата няма. Танто за кукуригу.
Лошото е, че майстори на ППР много, при това масово и домашни, при това и моя милост.
Масово се прегряват тръбите. Сигурен съм, че на 80% си ги омазал, както и новотемеца.
Радвам се, че втората помпа ти е решила проблемите!
Сега сметни- помпа, нерви, чесане...Колко е разликата от Медна инсталация до ППР? А надежността? Помниш онова клипче с печицата на 115 градуса, нали?
Българина не може да смята.
andy_forresite - майстор
Добре мислиш, ама не е така. При някои сглобки с ППР тръболя има възможонст за проверка на преполипропиленването :yawinkle: Примерно залепил си тройник (т. нар. тетка) и към него трябва да прилепиш парче и към парчето коляно 90°. С парче ппр ф20 бъркаш в дупката и като мине, значи не си прекалил. Е, сега, точният размер е 20.8 за ф32 тръбите... 8 десети няма да ги правя на проблем, а то се усеща как минава в отвора. Като не минава, значи си прекалил. И така, има си начин. Но някъде не може да се види какво е станало. В нас не съм сигурен в цели две сглобки. Едната я направи зета, а другата майстор. Не щат да бележат докъде да влиза тръбата при награвянето. Не щат бе. Казват то се вижда и усеща... Доообре. Та на тези две сглобки гледах :shock: колко ще влезе тръбата във фитинга и според мен прекалиха. Но важното е че става и така. Разликата между мен (НЕмайстор) и тях (майстори) е че те ще направят 6-7 сглобки докато аз ще се въртя около първата, най-много и половина от втората и ще се почесвам къде не ме сърби.

Когато преди 5 г. правих "системата" не съм предвиждал подобрения, промени, ремонти и пр. Ти като ремонтираш ДВГ всичко ли проверяваш ... Дойде за бутало щото клапанът се отпетлял, а то се оказва че освен клапан/и + буталото, и биелата е крива, и лагерите са за коша... Или като слагаш бутало вадиш и другите да ги премериш... Не може да се предвиди абсолютно всичко. Все пак, връщам се на ВОИ темата, за 10 метра разстояние от котела до колекторчетата (демек 20 метра общо) плюс малкия кръг (към 2-2,5 м), мисля че пак не съм дал пари като за медно трасе. На практика съм доплатил за разпределителните колектори и "белите" тръби. Почти всичко останало като тръби, колена и муфи, си го имах, вкл. втората грундфос.
Мдааа, нямаше да се сетя, че ползваш сенситивният метод за проверка!!! Доста удачен, особено като си убеден и му вярваш.

Аз, като правя мотор........правя го както се прави GTR- всичко, абсолютно всичко се измерва, проверява, профилактира, ремонтира, обработва, подбира по тегло.....не можеш да се изцапаш, докато сглобяваш.
Собственото ми возило, което карам сега, е правено така. Скоро ще стане на 30, а е правено преди 12 години от тоталка. Не съм го правил аз- просто нямам условията да направя тази кола. Мога да ти направя R5,9,11 GTT, до ок. 400 на к.в.

Да, Анди, като съм свалил или разглобил мотор, сменям задължително малката и голяма семерина на к.в. Голямата я сменям заедно със съединител, освен ако ищеца не се възпротиви категорично. На рената, заедно със съединител, сменям и една пластмаска за 50 стотинки, която малко майстори знаят въобще, че я има и е повод за проблеми и с новият съединител.
Анди, опитвам да бъда перфектен, но съм далеч от това и ми е толкова тъжно.....Завиждам ти!
bialk - специалист
Някой запознат ли е с циркулационна помпa Ferroli LPA 25-6/180? Трябва ми мощна и икономична помпа за парна инсталация и се чудя дали този модел си заслужава 200 лв. Или да търся нещо от Вило или Грунфос?

Прикачен файл

20210903_153854.jpg
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "2 циркулационни помпи на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: