• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
preslav - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
filmatoplo написа:
И на БМВ да му турим бензин - 86 ,и то няма да върви. :lol:
Тука вече ни позна. Нискооктанов бензин, не значи нискокалоричен.
В масовия случай няма да въри,ма ако го настрои спец, за състезанието, ши въри, та пушек са дига.
Масова заблуда, че нискооктанов=нискокачествен! Ама те инженерите си знаят работата!
gnt69 - майстор
preslav написа:
Трифон П.Трифонов написа:
filmatoplo написа:
И на БМВ да му турим бензин - 86 ,и то няма да върви. :lol:
Тука вече ни позна. Нискооктанов бензин, не значи нискокалоричен.
В масовия случай няма да въри,ма ако го настрои спец, за състезанието, ши въри, та пушек са дига.
Масова заблуда, че нискооктанов=нискокачествен! Ама те инженерите си знаят работата!
Ама те забравили да им сложат на новите БМВ та делко , откъде ша му дадеш предварение. :partyman:
gnt69 написа:
preslav написа:
Трифон П.Трифонов написа:
Тука вече ни позна. Нискооктанов бензин, не значи нискокалоричен.
В масовия случай няма да въри,ма ако го настрои спец, за състезанието, ши въри, та пушек са дига.
Масова заблуда, че нискооктанов=нискокачествен! Ама те инженерите си знаят работата!
Ама те забравили да им сложат на новите БМВ та делко , откъде ша му дадеш предварение. :partyman:
Новите БМФта има страхотен софтуер, ма ако тряба ши го флашнем до делко.
Все още не са достигани мощности както със старите железа, макар,че е напълно възможно,че и отгоре, ма.........въпрос на политика, пари, демагогия...
preslav - майстор
Дълга тема с БеМеВе-тата, ама един искаше да си кара бензиновото на нафта, че се замислих защо не стана.
И се вика аванс, а не предварение!
"Всичко е физика и химия"???
andy_forresite - майстор
Аа са маанете оттука с тия беенвета... Едно М3 2109-та не бих отказал де, ама не ща аз да плащам електронните фишове и сигурно ще го откажа.
Идва време за човъркане по недобре функциониращи отоплителни инсталации. Комплект грейко 20. Имам няколко въпроса:
1. Има ли изискване колко дълга трябва да е тръбата зад циркулационната помпа от гл. т. кавитация и други вредния явления? При мен помпата засега е една, разположена на топлата тръба малко след изхода на котела, но тръбата, от която смуче помпата, е дълга към 10-12 см (после назад към котела е коляно 90°, 60 см хоризонтална тръба и 90-градусов завой в изхода на котела. Отсечката пред помпата преди 90° коляно също е дълга десетина см и следва 1 метър вертикална тръба с ф25. Питам, защото тази подвързия функционираше доста добре преди 2 години и постепенно циркулацията се влоши през отначало един, а впоследствие и през още един радиатор. Очаквам композитното работно колело да се е пообъсало, не знам.
2. Мисля да сложа нова алфа 2Л 25/60 на студената тръба в малкия кръг. Сегашната алфа 2Л 25/40 мисля да я поставя точно в началото на големия кръг веднага след смесителния херц 1" (с термоглава и изнесен осезател) върху щранг радиатори. Вентилът ми е на горещата вода (горноразположен) и се явява разпределителен. Тук се чудя как да управлявам 25/40-ката, защото не искам да се включва преди вентилът да е отворил поне едни 20%. Фактически 25/60 ще смуче от смесената 50-градусова вода (в посока входа на котела), а 25/40 пък ще смуче от излишъка гореща вода (идващата от изхода на котела минус част от нея за смесване до 50° в посока входа). Ще има ли разлика според вас ако сложа вент с пряко действия, където 99,9% от имащите антикондензни клапани са ги сложили (на студената, отдолу)? Представяйки си потока не виждам откъде ще дойде подобрението със смяна на вентилите, но знам ли...
Наблюдавах кога започва подаване на гореща вода към радиаторите по "разпределителния" щранг - на 61 гр вода вече се подава. Значи спокойно мога да управлявам 25/40-ката с управлението на горелката (да се включва на 60, което реално е 61 гр). А 25/60 мисля да се командва от контактен термостат. Не ги харесвам тия играчки, но не виждам как другояче.
3. Ще се получи ли така - едната помпа да смуче от вентила (смесила се 50°вода) и другата също да смуче от вентила (излишната гореща вода 50+ градуса), без двата потока да си пречат? Според мен няма да си пречат и ще се увеличи скоростта (потока, дебИта) вода през котела, което ще осигури повече гореща такава за радиаторите.
Здрасти Анди,
Не прочетох до края, ама гледам, лека полека до буфер ще го докараш.
Тоя "S" на топлата вода, където е помпата, не може ли да се израви? Евентуално с две 45 градусови колена, далеч от помпата.
Бях ти писал, по тоя повод- направи си схемата конвенционална! Направил си я някаква, нещо не ти харесва, а сега ще я правиш някакъв хибрид??!!
Нямаш радиатори, дължина на трасетата и диаметри на тръбите, с които една 25/40 да не може да се справи.
Херца с пълно разделяне ли е, с какъв KVS и диапазон на регулиране?
andy_forresite - майстор
Може да се изправи ако я преместя още по-високо в хоризонталната отсечка преди смесителния вентил.
Схемата е класика. Двутръбна разводка. Почти Тихелман. 5 радиатора и един бойлер.
Кавееса на вента е 6.27. Диапазон на регулиране от 30 до 70°. При завъртане на 30 градуса остава още малко за въртене и вече като стигне до упор, всичката вода протича през големия кръг. Тръбата (байпас) от него до връщащата вода от консуматорите изстива напълно.
Тук се получава странен за мен парадокс :? В крайното положение 30 градуса и още малко (без байпас) горенето е с подаваща 64 градуса и връщаща 46 градуса. При задаване на 50° t на смесване, стават 61/51 на една и съща мощност (1). Това не мога да си го обясня как се получава. Прави делта 18 градуса. Сега, колебае се. Ту е 63/45, ту 64/46 ... променя се с малко. Обаче голяма разлика, което за мен означава твърде ниска скорост на водата, малко литри на час.
Разликата между помпи 2L 25/40 и 25/60 е, че втората в работни условия превърта 2 пъти повече вода в сравнение с първата. Може би малко повече от 2 пъти. На хартия разликата не е голяма - максимален поток 2,4 м3/h срещу 3,0 m3/h. Но имаме байпас, имаме съпротивления на фитинги и тръби и от тук разликата в m3/h става голяма. По един начин се бори със съпротивленията 25/40 и по друг 25/60, която е двойно по-мощна като двигател.
Лош (липсващ) баланс на системата.
Има една единствена формула, за определяне дебита на циркулационна помпа, като за твоето отопление.
Тя сочи 850 литра за 1 час през радиаторите.
Ако щеш, Магна турѝ, ма ши тряба да я спъваш с кран.
...извинявай, като са идосам, изпростявам!
Шегувам се, де. Мога да се изразявам и литературно, почти без граматически престъпления, но предпочитам да го правя както говорят 90% от българите. Пък ако ще и на Паисиевци да се правят, докато пишат или пред непознати.
Достатъчно е да чуем как български депутат, пламенно, по комунистически, тегли майни по нечий адрес, от трибуната на Парламента.
...отрочета на партията Майка.
andy_forresite - майстор
И аз го усетих да е толкова. Коя е формулата за дебита?
Е, ще има няколко кранчета на радиаторите. В момента който затопли първи бива ограничаван от термоглавата и ходи повече топло по другите. Самобалансира се :)
Evgeniy - майстор
Andi,
Аз съм с подобна схема, но втората помпа ми е на връщащата се от радиаторите линия, за да може да тика и кръга на боилера, щото към него отива отделна топла, но връщащата е през общата радиаторна. Та помпата е Biral AX13-2 и е нещо като 6-тица. Сега я карам на най ниската степем на PP - пропорционално налягане и мощността варира от 8 до 13 вата само, което е достатъчно за всички радиатори, дори и когато изкарва топлото през 30 метрова серпентина гофрирана неръждавейка от буфера.
Не разбирам какво те притеснява разликата, ако температурата в стаите е нормална.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "2 циркулационни помпи на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: