• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
preslav - майстор
Вичи написа:
Какво е врачка?
Врачка, баячка, циганка дето гледа на боб, карти, ръка и т.н. Една такава гледала на ръка и казала на "пациента", виждам тук две линии да се пресичат, едната е на живота ти, другата е трамвайна.
Не ми се изпада в някакви спорове от рода на кое е първично кокошката или прасето (пардон яйцето), но не съм аз този, който се изказа пръв за някакво си инженерче, по същата логика мога да кажа някакво си майсторче - нека си имаме уважението, когато те заболи под хълбока не се обръщаш към кварталния полицай, а когато ти чукнат колата не викаш дърводелец да ти я оправи. Дълга тема, но в дъното на всичко стои неуважението към чуждия труд, което не е за толериране. Аз не се наемам да давам оценка за нечии познания по английски, ако самият аз не го знам (поне на някакво ниво), ама много често срещан е израза "той/тя знае перфектно езика", същото е и с "доктора го обърка", ами като си по-доктор лекувай се сам. В случая щом "инженерчето" те е подвело, а ти си по-инженер от него защо допусна да те подвеждат??? Кофти ситуация, защото хем не искам никого да обиждам, хем не искам мен или друг да обиждат - аз знам как се вдява игла, ако някой има нужда може да се допита.
fbr - майстор
Що спорите сега.
Тълковен речник:
bypass [´bai¸pa:s]
I. n
1. околен път, обход; обходна пътека;
2. тех. околовръстен канал;
3. ел. шунт;
4. мед. байпас;
II. v
1. задминавам, преварвам; превъзхождам, изпреварвам;
2. заобикалям, избягвам (град, лице); пренебрегвам; не вземам под внимание;
3. воен. обхождам (противникова опорна точка).

Аааааа, ама то байпаса шунтирал системата бре. Брех, мама му стара. Ама, чакай сега, нали затова го слагаме, до определена т-ра на връщаната вода, да се шунтира главния товар(на помпата-напора и котела-енергията). И така нататък, колкото повече мъгел даваш на котела, толкова по-малко байпаса влияе на системата, докато се затвори напълно, и системата заработи в състояние като без байпас-трипътен. Ай сега ми кажете, защо една система работила с една помпа без трипътен, да не може да работи с трипътен без две помпи.
Вичи - специалист
preslav написа:
Вичи написа:
Какво е врачка?
Врачка, баячка, циганка дето гледа на боб, карти, ръка и т.н. Една такава гледала на ръка и казала на "пациента", виждам тук две линии да се пресичат, едната е на живота ти, другата е трамвайна.
Не ми се изпада в някакви спорове от рода на кое е първично кокошката или прасето (пардон яйцето), но не съм аз този, който се изказа пръв за някакво си инженерче, по същата логика мога да кажа някакво си майсторче - нека си имаме уважението, когато те заболи под хълбока не се обръщаш към кварталния полицай, а когато ти чукнат колата не викаш дърводелец да ти я оправи. Дълга тема, но в дъното на всичко стои неуважението към чуждия труд, което не е за толериране. Аз не се наемам да давам оценка за нечии познания по английски, ако самият аз не го знам (поне на някакво ниво), ама много често срещан е израза "той/тя знае перфектно езика", същото е и с "доктора го обърка", ами като си по-доктор лекувай се сам. В случая щом "инженерчето" те е подвело, а ти си по-инженер от него защо допусна да те подвеждат??? Кофти ситуация, защото хем не искам никого да обиждам, хем не искам мен или друг да обиждат - аз знам как се вдява игла, ако някой има нужда може да се допита.
Човек, спокойно, позитивно, с чувство за хумор (естествено знам какво е врачка).
Да, смешно е да мислиш, че знаеш как се случват нещата без необходимото образование. Смешно е да се мисли, че може да го получиш от форумите, тогава за какво са университетите? От форум може да получиш информация(не винаги достоверна) и да споделиш опит.
Не по-малко комични са дипломирани архитекти, конструктори и проектанти, които рисуват и чертаят без да са виждали на живо обект и инсталация.
Възмутих се, вероятно, защото съм от поколението, дето по на 23 - 24 ни изпращаха от банките на института по цеховете и централите. Там докато не научихме за какво служи всяка хуйня, гледахме много-много да не се правим на велики пред хора, който можеха да са ни бащи, защото сме много учени. Научих, че всеки знае и може нещо и заслужава уважение, ако е точен като човек.

Традиционно, геройски прецакахме темата.
filmatoplo - майстор
Пак ли аз налях масло :lol:.
ivo_georgiev - помощник
Здравейте,

аз малко се забавих със тестовете, че по закона на Мърфи когато трябваше да отделя време в нас отидох командировка.

Тази седмица един по един ще опитам предложените варианти.

На този етап въпроса ми е някой забелязвал ли е промяна на горенето при наличие или липса на байпас и трипътен вентил?

Горелката работи 20 часа от като съм си в Нас и да кажем гореше добре. След тези 20 часа реших да махна вътрешноста на трипътния, както спомена Лазар Ганев с идеята да обърне водата и в далечните кръгове.

В 9 часа сутринта единственото, което направих е да спра помата, затворя крановете и отворих трипътния за 10 секунди и махнах нещата вътре. Всичко обратно и отидох на работа.

Вечерта когато се прибрах горивната камера изглеждаше така:
Прикачен файл:
IMG_3080.JPG
Чудно направо :)

Работи само на 3-та постоянно 8,6/40/56 .Реших, че вентилатора е умрял, но поне на дисплея показва, че е около 1000 оборота. Чува се и как работи. Отделението под камерата за горене не е пълно отворих да погледна

Поне на мен ми е странно един трипътен да влияе толкова на горенето имайки предвид, че има доста хора не използващи изобщо такъв.

Дали е възможно да е от трипътния, че предполагам утре като дойде човека да я настройва предполагам това ще ми обясни и вече ще :axe:

Някъде имаше коментар и за помпата. В момента помпата ми е WILO StarRS 30/7
Почиствал ли си главата на горелката? Едно капаче има в предната част.
За 30ка подаването не е много-8,6 , вентилатор на 56%, а изглежда не достига въздух. Или пък като си чистил, да си го забравил отворено.
Имах такъв случай, преди няколко дни. Колега, с точно такива настройки и отворено капаче, но я забеляза навреме и звънна да пита.
Тоя път съм съгласен с разсъжденията на FBRто. Иначе има и трипътни,дето не затваряли Бай Спаса-Термовар. Затова се монтирал кран там. Това само съм го чел де.
ivo_georgiev - помощник
Трифон П.Трифонов написа:
Почиствал ли си главата на горелката? Едно капаче има в предната част.
За 30ка подаването не е много-8,6 , вентилатор на 56%, а изглежда не достига въздух. Или пък като си чистил, да си го забравил отворено.
Имах такъв случай, преди няколко дни. Колега, с точно такива настройки и отворено капаче, но я забеляза навреме и звънна да пита.
Тоя път съм съгласен с разсъжденията на FBRто. Иначе има и трипътни,дето не затваряли Бай Спаса-Термовар. Затова се монтирал кран там. Това само съм го чел де.
Чистил съм я, но капачето е затворено. затова написах, че преди това да се случи горелката си гореше сравнително нормално 20 часа и повече, и единственото, което направих беше да махна вътрешността на вентила.

Съответно имаше някаква вода в камерата от конденза, но пък толко да влоши нещата се съмнявам.
Не е от трипътния мисля, ама не съм сигурен, защото без трипътен никога не ми е горял котела. Освен да няма добра тяга комина, да се е позапушил, пелетите нещо...... Друго не се сещам, даже и тия причини са малко вероятни за мен.
Намали подаването и постой 2-3 часа до котела!
Днес забелязах,че падат въгленчета в пепелника. Намалих подаването с 0.5 и вентилатор +2% и нещата се оправиха. Като затопли буфера, изгасих и замерих шнека. Ами дигнал си дебита с 2.2 кг. на час. Тази промяна я отдавам на намаляването на пелетите в бункера. Събира 16 чувала, а днес беше на половина.Явно като е пълен, натискът върху спиралата на шнека е по голям и го затормозява повече. Същите пелети, настройките непроменени.....Промених си, обаче и тягата на комина. Монтирах регулатор на тягата, който явно работи отлично, особено при сегашния ветрилник.
Нещо се е променило и при теб.
preslav - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
Не е от трипътния мисля, ама не съм сигурен, защото без трипътен никога не ми е горял котела. Освен да няма добра тяга комина, да се е позапушил, пелетите нещо...... Друго не се сещам, даже и тия причини са малко вероятни за мен.
Намали подаването и постой 2-3 часа до котела!
Днес забелязах,че падат въгленчета в пепелника. Намалих подаването с 0.5 и вентилатор +2% и нещата се оправиха. Като затопли буфера, изгасих и замерих шнека. Ами дигнал си дебита с 2.2 кг. на час. Тази промяна я отдавам на намаляването на пелетите в бункера. Събира 16 чувала, а днес беше на половина.Явно като е пълен, натискът върху спиралата на шнека е по голям и го затормозява повече. Същите пелети, настройките непроменени.....Промених си, обаче и тягата на комина. Монтирах регулатор на тягата, който явно работи отлично, особено при сегашния ветрилник.
Нещо се е променило и при теб.
Точно според твоите обяснения трипътника е аналогичен по смисъл с термостата на ДВГ. Не помня вече точно, но пак ти направи аналогията с ДВГ, който не работи в нормален температурен режим и ауспуха почернява. Следвайки тази логика сега котелът работи с настройките за напълно подгрял двигател т.е. термостата е затворил малкия кръг и е отворил големия, но гориво и въздух се подават с опънат смукач.
Не стана ясно обаче дали студеният щранг се е стоплил - ако се е стоплил си заслужава да се бърникат настройки, но ако "изкормването" не е дало нужния ефект, по-добре да се върнат нещата в изходно положение и да се пробва 1 от другите два метода. Лазар беше писал, че трупане на шлака може да се получи както от недостиг, така и от излишък на въздух - трябва да се пипа по малко и да се записва какво е пипнато, че много бързо се забравя след една командировка - за такива като мен забравянето настъпва на следващия ден.
Последната снимка сочи само неправилно съотношение гориво-кислород. Тук отношение няма температурата на водата. Ниска температура на водата и висока мощност на котела=конденз, нищо друго.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Тема "2 циркулационни помпи на локално парно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: