• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
bobi65 написа:
Лазар не е с сонда..
Кислородна клетка и сензор е едно и също по принцип на действие - засичат въглеродни и азотни окиси.
От къде ги получаваш 50-те часа. Какво значи "извън работната зона"?
Веднъж писах по въпроса.. за модела който ползвам го дават от 0.7 в. до 0.006 в.. което по диаграма би трябвало да е от ламбда 0.9 до 2.15.. да ама това е за сонда която излиза с гаранция и спецификация. и това е работната зона.. за кратки моменти на работа извън тази зоня го дават до -5, -9 миливолта.. но това не е работната зона..
На практика обаче ОЕМ версийте са по скопени.. при 0.6 стигат до 1.9 .. и работните часове са по малко..
Това е същото като с оригинална крушка на колата изкарва гаранционният пробег на автомобила и останалите ги сменяваш много по начесто..

Иначе ламбда сондата е твърд църкониев елемент който при температура от 300 гр. почва да пропуска през порите си самомислород и генерира напрежение..
Докато кислородната клетка използва напрежение за да предизвика химичен процес и да протече ток в зависимост от процента на кислорода.. на нея не и трябва температура.. но издържа до 500 гр..
6osi6 - майстор
bobi, от къде ги получи 50-те часа извън работната зона?
nikivelinov - специалист
andro440 написа:
С нетърпение бих изгледал клип на твоята система ,която сам си сътворил ,тогава няма да имам съмнения ,че и ти не си от тези ,които само си чешат пръстите по клавиатурата ,и обичат да лаят .Виж в един Руски форум ,как стоят нещата и тогава коментирай !
nikivelinov написа:
andro440 написа:
при мен са по ниски от тези на изходящата вода ,на щранга на изхода на котела водата е на 65 градуса -там не мога да си държа ръката защото ми пари ,но на комина -без проблем ,почти е студен
Изглежда, че КПД се определя най-лесно в случаи като на andro440. Според тези данни е над 100%. Водата от инсталацията загрява огъня в камерата и изгорелите газове.
Въпреки, че изобщо не обичам, ще "излая" следното: не може да има топлообмен от по-студено към по-топло тяло.
Това исках да кажа в предния пост, но изглежда се получи с неуместна ирония, за което се извинявам.

П.С./Учил съм Физика в училище и затова коментирам!
andro440 - майстор
Кислородния датчик или така наречения сензор / ламбда/ ,НЕ следи това което си написал поради незнание -Този датчик следи НЕИЗГОРЕЛИЯ КИСЛОРОД в изгорелите газове -и след като отчете колко % е -подава сигнал на много сложна система ,която коригира горенето ! Която обаче , при котел на твърдо гориво и комин -никога не може да заработи адекватно ! Ако ще и от насса да е проектирана ! Защото никой не може да направи два еднакви комина и да сложи на печката компа ,които освен да следи ламда контрола -трябва да подава и въздух и да сравнява показатели ,моля ,не пълнете с глупости -главите на обикновените ползватели .Ако горелката е на дизел и на вратата и има потенциометър за полъжение ,колко е отворена и електроника от голф пернишки ,може и да стане ,,Ама ...едва ли ? друг е въпроса ,ако с ламбдата само се ориентираме ,колко ни е ниско КПД-то -за това дума няма ,но какво ме вълнува визуалния контрол ,след като при мен студ няма ? и съм си решил проблема ,дори без стаен термостат ,макар че го имам -ползвам го за термометър!
6osi6 написа:
bobi65 написа:
Лазар не е с сонда..
Кислородна клетка и сензор е едно и също по принцип на действие - засичат въглеродни и азотни окиси.
От къде ги получаваш 50-те часа. Какво значи "извън работната зона"?
andro440 - майстор
именно за това съм снимал ,че и горелката в момента гори ,,,ей писна ми от вас бре ,за 24 часа топлото ми не качва над 2,50 лв ..спасявайте се като искате , и не ревете ,че давате по 20 лв на ден за пилети ...
andy_forresite написа:
andro440 написа:
Никаква шашма няма ,имам само една преграда в котела . Просто се получиха нещата ! Кюнеца е чист вътре ,защото съм го вкл в един тройник -по средата влизат димните газове ,надолу половин метър има утайник за сажди с капак за почистване ,а отгоре е нанизана гофрата за комина .Клапата на изхода е затворена до край ,и до толкова ,че да не е като тапа. Пък и никого не карам насила да ми вярва ,НО май никой не се осмелява да снима и публикува клип ,как на 65 градуса на водата -си БАРА КОМИНА,! :? .
Мога да ти направя клип как си държа ръката на кюнеца и със 75 градуса на водата. Въпросът не е в това колко гореща е водата в казана, а какъв огън гори в даден момент. Огънят топли кюнците, а не водата. Одеве температурата в котела беше 62°, термометърът на 80°, мощността на 3,5 киловата. Поставих си ръката - ми то едва-едва се усеща. Мога да ти стоя така докато заспя. Сложи си термометър със сонда, изчакай горелката да започне да гори и ще видиш колко градуса е пушека спрямо водата.
Стоян Славев - специалист
[quote="andro440"]Кислородния датчик или така наречения сензор / ламбда/ ,НЕ следи това което си написал поради незнание -Този датчик следи НЕИЗГОРЕЛИЯ КИСЛОРОД в изгорелите газове -и след като отчете колко % е -подава сигнал на много сложна система ,която коригира горенето ! Която обаче , при котел на твърдо гориво и комин -никога не може да заработи адекватно ! Ако ще и от насса да е проектирана !


Боби,пак те споменават,този път с насса и невъзможно!!! :-D

Мгого грешиш,точно на този принцип работи на Боби системата и то повече от добре :?
bobi65 - специалист
Стоян Славев написа:
andro440 написа:
Кислородния датчик или така наречения сензор / ламбда/ ,НЕ следи това което си написал поради незнание -Този датчик следи НЕИЗГОРЕЛИЯ КИСЛОРОД в изгорелите газове -и след като отчете колко % е -подава сигнал на много сложна система ,която коригира горенето ! Която обаче , при котел на твърдо гориво и комин -никога не може да заработи адекватно ! Ако ще и от насса да е проектирана !


Боби,пак те споменават,този път с насса и невъзможно!!! :-D

Мгого грешиш,точно на този принцип работи на Боби системата и то повече от добре :?


Писна ми да влизам постоянно все в някакви спорове и доказателства с хора който не вярват и не се интересуват дори до къде са го докарали водещите производители в момента.. на предишната страница съм пуснал два клипа, който иска да се убеди и на място да заповяда.. Не съм върнал никой.. И колегата ШОП който е с висока компетенция по горивни системи ми беше на гости скоро , също може да сподели мнение..
6osi6 - майстор
bobi, от къде взе данни за 50 часа работа на сонда извън режим; много бедна смес; ламбда по-голяма от две? Не споря, питам.
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
bobi, от къде взе данни за 50 часа работа на сонда извън режим; много бедна смес; ламбда по-голяма от две? Не споря, питам.
Виж сега 6osi6 омръзна ми все на теб да обяснявам Купил си си някаква сонда и се чудиш какво да я правиш.. Предупредих те веднъж да очакваш да търпиш загуби. То ето за последен път.. чети и анализирай.. ... не е лесно да намериш описание на слабите места на нито един продукт.. всеки който произвежда нещо си спестява тази информация.. Въпреки че ако четеш между редовете на описанието можеш да видиш това което не се вижда от неразбиращи те..
В случая ти казах и показах прецанаки сонди от първите ми опити до ги овладея и да ги използвам.. Те на практика си остават работещи за автомобили но им се орязва характеристиката в ниският диапазон и зануляват при ламбда 1.2 .
Търсейки отговор защо се прецакаха .. Говорейки с хора който са много наясно ми обясниха кое как е.. и как да се чете между редовете.. В този ред на мисли ще ти дам пример не с сондата която ползвам, защото ти се стремиш да разбереш модела с всички средства но няма как да ти го кажа .. а с модела които се сещам че съм разследвал да видя дали е добре да работя с него. Говоря за LSU 4.9.. сега ще отварям линкове и ще ги копирам тук и ще ти разказвам бавно и последователно .

https://ru.scribd.com/document/27469913 ... Sensor-pdf

Отвори този линк и виж още на първа страница дават 500 ч. към 50 часа за работа с оловен или без оловен бензин...
на последната 4 страница споменават още няколко фактора влияещи върху живота на сондата .
Най важният от тях който ако не ти насоча вниманието няма да му обърнеш внимание е количеството на газовият поток... Това кореспондира директно с мощността и количеството килограми на въздух в даден двигател защото има двигатели с различни кубатури и мощности и затова съответно има стотици видове сонди . Затова и съм съобразил този факт с количеството газове който минават средно е котел между 10 – 50 киловата.
До тук с тази страница.. казват нещо но премълчават още много...

Сега отваряш тази страница

http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 659pdf.pdf

огледай втората страница...и понеже за невиждащият са само числа но се кефи веднага Ейй тази мери до ламбда 10.. супер... ДА АМА НЕ .. казваше един наш политик..
Страницата казва .. калибровката е извършена при ламбда 0.8 .. 1.16.... и 1.7.. да ти подскажа още нещо което не знаеш а и в много наши сервизи дори не знаят при оригинално внедрените в автомобилите ни сонди има коригиращи съпротивления в куплунгите им.( виж първа страница.). ОЕМ вариантите са без.. затова им свалям диаграмата и я калибрирам на 1.6 за да е максимално добра за хората.
И да довърша... на същата тази страница обаче пише максимален работен ток 250 мА.. което по техните си таблици е ламбда 1.132..
Айде дай 250 - 300 лева и си я ползвай на ламбда над 1.6 до колкото си искаш...при токове от 1А до 1.500А да ама това са моментни… сещаш ли се
В трети документ който съм виждал за доста сонди но нямам защото са гаранционна карта към сервиза, за Оригинални сонди калибрирани и със специалният куплунг за автомобили в гаранционна поддръжка , а не към краен клиент си пише " Живот на елемента извън препоръчаните режими и стойности до 50 часа“

И затова когато се правят разни тунинги на автомобилите или се слагат газови уредби се добавя една муфа която изнася сондите назад така че да не мерят вярно а проценти от вярното .. да лижат компютъра че хем си е на място сондата хем трябва повече гориво, хем да я защитят от режими който ще я унищожат.. защото сондата е на завет.. и е под прикритие.( и въпреки всичко и скъсяват живота). Отделно когато е на газ има водни пари в повече от допустимото и да се предпази от директен контакт с водните пари. Изменят и ъгъла под който е монтирана.. Така че да се получава засмукване около сондата а не обичане. ТУК вече други могат да се изкажат който са по запознати. Толкоз от мен .. бъди жив и здрав.

PS;
Какво стана с обърканите сметки и преизчисленото КПД.... Твоето колко е ??? и по кой начин си го смяташ .. ???
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
Какво стана с обърканите сметки и преизчисленото КПД...
Грешката в изчисляването на КПД е ясна - не включва горелката, само КПД на котел. Следователно (1200-972)/1200.
КПД меря по мощност на радиатори към разход на гориво.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Колко са градусите на изгорелите газове?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: