Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Вичи - специалист
ESPACE написа:
Като сложиш една чаша в микровълнова печка на пълна мощност докато температурата на водата в нея е ниска тя поема пълната енергия на печката - 1kW, например. След като заври вече и 50W са достатъчни да поддържат температурата.
Ей това е основният философски въпрос в топлотехниката- за 80 - 90% от хората е някак си противоестествено. Както и да се мъчиш да го обясняваш все звучи невероятно.
idealist - специалист
С разликата, че микровълновата фурна едва ли влиза в режим Модулация.
Ако е обикновена ел. фурна, след завирането просто намаляш температурата (мощността) ръчно и ето ти режим Модулация - образно казано.
ESPACE - майстор
Тук идеята не е за модулацията, а способността на флуида да акумулира в себе си енергия за определено време, която е повече отколкото може да излъчи отоплителния уред за същото време. Съвсем елементарно е, иначе е просто опростенческо мислене.
m.eit - специалист
ESPACE написа:
Виж сега, ще ти го обясня простичко, че дори и ти да го разбереш. Като запали котела и заработи примерно на мин. мощност от 10kW температурата на водата е да кажем 20 градуса под зададената. Тази енергия се акумулира от флуида, започва да се пренася към радиаторите. Обаче понеже е повече от тази, която те могат да излъчат, котела достига в един момент зададената температура и гасне. Никакви 3kW не топлят вятъра, те си влизат в системата. После котела си прави престой, част от акумулираната от флуида енергия се излъчва от радиаторите и цикъла се повтаря. Енергията си влиза в системата ама на порции. Те ако 3-те kW топлеха вятъра, котела нямаше да прегрява и гасне. Елементарно е.
Като сложиш една чаша в микровълнова печка на пълна мощност докато температурата на водата в нея е ниска тя поема пълната енергия на печката - 1kW, например. След като заври вече и 50W са достатъчни да поддържат температурата. Та когато печката подгрява чашата в началото с 1000W, а са достатъчни и 50 в последствие за да се поддържат 100 градуса, значи ли че 950 вата при първоначалното подгряване "топлят вятъра"? Същото е при котела.
Примера е добър за поддържане на температурата във чашата,високата мощност е необходима за бързо достигане на зададената температура,но реално би се загряла със десет пъти по- малка мощност за по-дълго време,зависи колко са и топлинните загуби. Нас ни интересува топлините загуби на жилището и ако те могат да се поддържат със 5kw ,със сигурност е по-икономично отколкото с 10kw или 20kw.Ако не падаше ефективността на котела със покачването на температурата на водата в него, никой производител на котли нямаше да използва модулацията на мощност.Котлите щяха да си работят на принципа пали гаси като нафтовите горелки едно време. Да не говорим колко е „икономичен„ режима пали гаси на котела по десет пъти на час. :weedman: Всъщност аз исках да кажа на колегата пуснал темата че ако 65 градуса на водата не са му достатъчни за да постигне комфортна температура в жилището при -15 градуса целзий, явно му е малко инсталираната мощност (радиатори) за обемите които отоплява! да За да търси по висока температура със сигурност не е прищявка!
LazarGanev - "Велик майстор"
m.eit написа:
Ако не падаше ефективността на котела със покачването на температурата на водата в него, никой производител на котли нямаше да използва модулацията на мощност.Котлите щяха да си работят на принципа пали гаси като нафтовите горелки едно време. Да не говорим колко е „икономичен„ режима пали гаси на котела по десет пъти на час. :weedman:
m.eit, спри се бе човек! Объркани са ти понятията, и като пишеш бъркаш и други хора! Бъркаш температура с мощност. Къде си чел, че при конвенционален котел пада ефективността му с покачване на температурата на водата и е по-ефективно котелът да работи на ниска температура? Как ще избегнеш цикленето (режима "пали/гаси", както му викаш), като намаляш температурата на котела? Точно обратното - трябва да се повиши температурата на водата, за да се избегне това циклене! И с това ефективността на котела не пада, а се повишава, удължава се и живота му - на запалката, на газовия клапан, на платката. Цикленето е вредно, сам го казваш, а препоръчваш работа на ниска температура. При понижаване на температурата на водата пада мощноста на радиаторите и под определена граница котелът изключва. Тази граница на равновесие е различна за всяка система, но специално за тази система, която обсъждате (с Витопенда) тази граница е доста висока (някъде към 80*С по груби сметки) заради малкото радиатори и високата минимална мощност, но въпросът е защо котелът не може да вдигне градуси над 65*С - това ме учудва, не виждам логика :? . Трябва да го види сервиз.
А иначе ефективността на конвенционалния котел почти не зависи от температурата на водата, но пък зависи доста повече от мощността с която работи. И тази зависимост е точно обратната на твоите разбирания :) . Ефективността е най-голяма при мощности близки до максималната и най-ниска при минимална мощност. И за да ти обърна още повече понятията ще кажа, че за разлика от радиаторите, за мощността на котела не може да се съди от температурата на водата. Един и същ котел може да работи на максимална мощност и да не може да вдигне повече от 30*С, както и да работи на 80*С на минимална мощност :cool:
m.eit - специалист
LazarGanev написа:
m.eit написа:
Ако не падаше ефективността на котела със покачването на температурата на водата в него, никой производител на котли нямаше да използва модулацията на мощност.Котлите щяха да си работят на принципа пали гаси като нафтовите горелки едно време. Да не говорим колко е „икономичен„ режима пали гаси на котела по десет пъти на час. :weedman:
m.eit, спри се бе човек! Объркани са ти понятията, и като пишеш бъркаш и други хора! Бъркаш температура с мощност. Къде си чел, че при конвенционален котел пада ефективността му с покачване на температурата на водата и е по-ефективно котелът да работи на ниска температура?
Аз разсъждавам така ,може и да е грешно! Може да е и почти никаква разликата! При газовият котел който има до 93 % кпд,ако загряваш водата при една и съща мощност на горелката от 50 до 65 градуса изходящите газове ще бъдат примерно 70 градуса а при 65–80 , изх.газове 88 градуса,получава се 18 градуса разлика през комина,това според теб влияе ли на разхода на газ?
LazarGanev написа:
Как ще избегнеш цикленето (режима "пали/гаси", както му викаш), като намаляш температурата на котела?
Няма как,трябва си буфер,за съжаление не съм срещал газов котел да работи на режим изчакване 1 kw/час.
LazarGanev написа:
Точно обратното - трябва да се повиши температурата на водата, за да се избегне това циклене! И с това ефективността на котела не пада, а се повишава, удължава се и живота му - на запалката, на газовия клапан, на платката. Цикленето е вредно, сам го казваш, а препоръчваш работа на ниска температура. При понижаване на температурата на водата пада мощноста на радиаторите и под определена граница котелът изключва.
За съжаление това е логиката на клиента който не може да осмисли ползата от буфера(все пак не е малка инвестиция).С повишаването на температурата на инсталацията според мен цикленето се разрежда доста компромисно в сравнение със инсталация със буферен съд сметнат коректно!За това казвам че е добре да се сметнат отоплителните тела за ниско температурна инсталация,да отдават 10kw при 50 градуса на топлоносителя. И вече ще си има ниско температурна отоплителна инсталация.Защото ако са ти малко радиаторите за обемите които отопляваш,какво от това че си достигнал 65 градуса като във стаите не можеш да достигнеш 21 градуса,тогава котела си работи на зацикляне нон стоп!Е ако вдигнеш на 80 градуса ще разредиш зациклянето но това за мен не е решение истинско на проблема!
LazarGanev написа:
Тази граница на равновесие е различна за всяка система, но специално за тази система, която обсъждате (с Витопенда) тази граница е доста висока (някъде към 80*С по груби сметки) заради малкото радиатори и високата минимална мощност,
И е доста далече от равновесието което може да получи със воден акумулатор (буфер) стига да има място и да си го позволи..
LazarGanev написа:
но въпросът е защо котелът не може да вдигне градуси над 65*С - това ме учудва, не виждам логика :? . Трябва да го види сервиз
Това и мен ме учудва,но се зачудих повече защо му трябва толкова висока температура във радиаторите?
LazarGanev написа:
А иначе ефективността на конвенционалния котел почти не зависи от температурата на водата, но пък зависи доста повече от мощността с която работи. И тази зависимост е точно обратната на твоите разбирания :) . Ефективността е най-голяма при мощности близки до максималната и най-ниска при минимална мощност.
Е това хич не го разбирам най–вероятно конвенционалните котли работят със един и същ поток въздух и на минимална и на максимална мощност,сменят само количеството газ.Това е вярно и при котлите на дърва и въглища,и пиролизните котли при тях се зарежда горивото на веднъж и е логично да са най-ефективни на максимална мощност.Защо газовите котли ги правят на няколко степени модулиращи,да си развалят кпд-то ли? Защо се произвеждат кондензни газови котли,при положение че твоето твърдение вярно, фирмите производители на кондензни газови твърдят че тяхното кпд е най–високо до 45-50 градуса,над 60 градуса ефективността им ставала като на конвенционалните газови котли? На мен това ми го обясни преди години инженерът на термокомфорт който обучаваше персоналът на фирмите които инсталираха техните уреди(вайлант).Мой приятел тогава си търсеше ефективен газов котел.А що се отнася за ниско темперетурните отопления,май в България много малко хора ги правят за газови котлета (и после пищят от високи сметки)въпреки че според мен там също има смисъл, като при термопомпените отопления са задължителни ако искаш висока ефективност(кпд)Режима зацикляне при ниски и при високи темперетури знаеш добре как се избягва.Стига да има място за Буфер.
LazarGanev написа:
И за да ти обърна още повече понятията ще кажа, че за разлика от радиаторите, за мощността на котела не може да се съди от температурата на водата. Един и същ котел може да работи на максимална мощност и да не може да вдигне повече от 30*С, както и да работи на 80*С на минимална мощност :cool:
Става разбира се ,ако инсталираната мощност е малко по голяма от котелната,навън е -15градуса и си отворил всички врати и прозорци в къщата,другият случай е случаят на колегата стига да не му беше ограничен термостата на 65 градуса! :weedman: Господин Ганев буферният съд и отоплителните тела(коректно сметнати) ще донесат ли според вас реална полза(температурен комфорт и оптимални разходи за отопление) за ситуацията на колегата пуснал темата,защото има много хора във неговата ситуация,(котел превишващ неколкократно необходимата мощност за отопление) ? :weedman:
LazarGanev - "Велик майстор"
Стига с тоя буфер бе човек, смешно е. Човекът има 48 глидера Н500, това означава жилище 60-70м2, къде ще го сложи този буфер? Да прати жената при майка си и да го монтира в спалнята? Ти можеш да кажеш колко струва 1000л буфер + помпи, смесителни групи и цялото обордване. Аз ще ти кажа - струва колкото нов съвременен котел с минимална мощност 2 и максимална 12 или 14кВт - точно какъвто е необходим за това жилище. Ами нали като си даде сега парите за буфер заради тази ламя, утре като смени котела всичко става излишно! Като си ходил на обучения на Газкомфорт (не Термокомфорт), спомняш ли си там да си показали схема на газов котел с буфер? Това е безумица. Предимството на газовия котел е перфектната и бърза модулация, така че във всеки момент да подава точно толкова топлина, колкото е необходимо. Но за целта трябва да е подбран правилно, а не както в случая. Не знам какво ти е казал инж. Нейчев и ти какво си запомнил, но КПД на кондензен котел е към 99%(меря го на всеки пуск) и почти не зависи от мощността, защото вентилаторът също е с променливи обороти според количеството газ, а при конвенционален котел варира много в зависимост от мощността. И понеже едно време се слагаха основно двуконтурни конвенционални котли с висока минимална мощност, то всички те работеха само на минимална мощност и вкл/изкл. На всичко отгоре радиаторите се смятаха в режим 80/60 (като за котел на твърдо гориво), което прави малка радиаторна мощност за малко жилище и циркът беше пълен :-D .
Но да спрем с отклоненията и да кажем нещо по темата - за да се подобри работата на котела и системата трябва да се направят 2 неща:
1. Да се учеличат радиаторната мощност с поне 50% - така ще работи добре и стария котел, но задължително със стаен термостат. После като се смени котела с кондензен, високата радиаторна мощност ще е добре дошла
2. Да се смени котелът с нов с ниска минимална мощност 2-3-4кВт
Никакви буфери, никакви пари на вятъра
m.eit - специалист
LazarGanev написа:
Стига с тоя буфер бе човек, смешно е. Човекът има 48 глидера Н500, това означава жилище 60-70м2, къде ще го сложи този буфер? Да прати жената при майка си и да го монтира в спалнята? Ти можеш да кажеш колко струва 1000л буфер + помпи, смесителни групи и цялото обордване. Аз ще ти кажа - струва колкото нов съвременен котел с минимална мощност 2 и максимална 12 или 14кВт - точно какъвто е необходим за това жилище. Ами нали като си даде сега парите за буфер заради тази ламя, утре като смени котела всичко става излишно! Като си ходил на обучения на Газкомфорт (не Термокомфорт), спомняш ли си там да си показали схема на газов котел с буфер? Това е безумица. Предимството на газовия котел е перфектната и бърза модулация, така че във всеки момент да подава точно толкова топлина, колкото е необходимо. Но за целта трябва да е подбран правилно, а не както в случая. Не знам какво ти е казал инж. Нейчев и ти какво си запомнил, но КПД на кондензен котел е към 99%(меря го на всеки пуск) и почти не зависи от мощността, защото вентилаторът също е с променливи обороти според количеството газ, а при конвенционален котел варира много в зависимост от мощността. И понеже едно време се слагаха основно двуконтурни конвенционални котли с висока минимална мощност, то всички те работеха само на минимална мощност и вкл/изкл. На всичко отгоре радиаторите се смятаха в режим 80/60 (като за котел на твърдо гориво), което прави малка радиаторна мощност за малко жилище и циркът беше пълен :-D .
Но да спрем с отклоненията и да кажем нещо по темата - за да се подобри работата на котела и системата трябва да се направят 2 неща:
1. Да се учеличат радиаторната мощност с поне 50% - така ще работи добре и стария котел, но задължително със стаен термостат. После като се смени котела с кондензен, високата радиаторна мощност ще е добре дошла
2. Да се смени котелът с нов с ниска минимална мощност 2-3-4кВт
Никакви буфери, никакви пари на вятъра
На 100 % сте прав господин Ганев,и аз съм против монтирането на буфер при отопление на газ но на времето това беше добро решение защото се монтираха масово конвенционални газови котли във ситуация като на питащия,много по важно е 1-ва точка да изпълни,пък когато му дойде времето и 2-ра от вашите препоръки. Надявам се нашият диалог да бъде от полза на хора със подобни проблеми. :weedman:
Georgi.Georgiev - помощник
Здравейте колеги :) Имам питане относно моят котел от тази тема миналата година имах проблем със малкото радиатори тази година ги увеличих, сложих си и колектори и вече достигнах минималната мощност на котела от 10кв. и си работи с часове без да гаси. Миналата година ми бяха ограничили котела до минимума сега нужно ли е да се увеличат киловатите като се пали и работи студен за да загрява водата по бързо. Преди се палеше за час 3-4 пъти по 5-6 минути сега се пали за по 15 минути и почива почти час но загрява радиаторите на 60 процента.
Здравейте, имам проблем със газов котел Baxi luna 3 blue, когато е на режим парно започва едно "свирене" но не всеки път(налягането е нормално). Днес реших да сваля предния капак.... и "устройството" което е на батерии и има някакъв сензор на него е стопено.Понеже не живея в България и ако някой може да сподели мнение или съвети, можем да се свържем по What's App или Viber(имам снимки и видео).
Поздрави!
Петър
004369917249333

Тема "Прочутата модулация на газов котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: