• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
kalin72 написа:
Трипътен антикондензационен вентил може да вземеш с пряко действие на 55°. Ще можеш да задаваш температура на водата от 56-57 нагоре. Това ти е минимумът. Може да си вземеш и такъв на 50 градуса. Ще ти кажат малко е, трябва на 60 да е. Е, аз бих взел 50, като разбира се съобразя с това на каква температура на водата работя. Тогава ще може да се грееш и с 52-53 градуса вода.
Анди, пак ти казвам, грешиш! За нормална и икономична работа на системата трябват ДВА винтила - един за малкия кръг на котела, и един за радиаторите. Тогава водата за котела изибщо не те интересува на колко градуса е, щото я заковаваш на 55-65 градуса, и си гледаш само водата на радиаторния кръг.
Всъшност не е точно така. Зависи от вентила.
Аз използвам Херц, който ЗАПОЧВА да отваря на 55 и отваря на 90-100% при 61-63 градуса.

В котела никога не влиза вода под 55 градуса, а температурата към радиаторите си я регулирам с горелката. Ако и задам 56 градуса към радиаторите мога да модавам и 30 градуса.

Всичко това с 1 вентил. Така, че може и с един.
torongill - напреднал
шоп написа:
:-D не разбира се
Просто мисля в переспектива. Половината таван вече е тинейджърска стая на сина ми с водно подово от солари.

Сега подготвям и другата част по същият начин, че след 4-5 години и дъщерята ще иска свои 50-ина м2 самостоятелни. Не че няма свободни стаи, но си е друго да си на мансардата сам :)
Не искам да отвличам темата, но водно подово от солари за отопление на стая? И аз съм си мислил нещо подобно, затова въпрос - колко соларни панела използваш за това? Или са вакуумни тръби?
шоп - майстор
имам 135 тръби и 2бр медни селективни по 2.5м2

до дни ще пусна към системата още едни 60бр вакумни тръби

писано е в темите ми въздушно слънчево отопление с вакумни тръби и бюджетен вакуумен колектор
andy_forresite - майстор
И аз имам въпрос към Шоп - как се подава 30-градусова вода към радиаторите след като в котела е 65? Тя къде изстива до 30 :?
Дори и с два вентила да е системата, къде изстива водата от 70 до 50-40 да кажем? В котела 70 и искам 50 към радиаторите.

Точно в такова време, каквото е навън, наличието на вентил към входа на котела е важно. В казана се връцка една гореща вода в малкия кръг и през вентила преминава малко количество от нея към консуматорите. Така с малко енергия постигаме две неща - поддържаме една добра температура в котела/камината и не мрем от жега.
kalin72 - майстор
Дори и с два вентила да е системата, къде изстива водата от 70 до 50-40 да кажем? В котела 70 и искам 50 към радиаторите.
Никъде не изстива, в котела се върти 70 градуса, към радиаторите се подават 50 градуса. При мен е така. Втория винтил е отворен много малко към радиаторите, и там основно се върти хладката вода, и при нужда от 50 градуса, им се пуска по малко от 70 градусовата на котела.
шоп - майстор
Ми много лесно се подава:-) Вече казах: зависи от вентила. Той не е он/оф, а започва да кажем на 55 да пропуска по съвсем мъничко. Тези минимални литри вода, с температура 55 градуса тръгват по системата, която при мен е от 2,5'' тръби и има и ЕЦ и като краен резултата водата в радияторите мога да я направя и 20 мога и 80 градуса.
kalin72 - майстор
шоп написа:
Ми много лесно се подава:-) Вече казах: зависи от вентила. Той не е он/оф, а започва да кажем на 55 да пропуска по съвсем мъничко. Тези минимални литри вода, с температура 55 градуса тръгват по системата, която при мен е от 2,5'' тръби и има и ЕЦ и като краен резултата водата в радияторите мога да я направя и 20 мога и 80 градуса.
Да, с правилния винтил става и с един :) Ей, ако ги знаех тези неща преди да си направя системата...
preslav - майстор
Надали има някой, който да е гуро на топлоизолациите, всички обяче, малко или повече залагаме на нещо, което сме прочели тук и там, а от кого е писано и за кого лобира не се знае. Остава ни да разсъждаваме, да търсим логика, да експериментираме (най-добре на чужд гръб). И така, една от най-разпространените теории е, че най-добрият подход е "пакетиране" на сградата т.е. външно, външно и пак външно. Казвам толкова много пъти външно, не за да го подчертая, а защото е външно за пода, външно за фасадата и външно за покрива. Самото пакетиране не топли т.е. колкото и добре да се пакетирате ако не се вкарва топлина рано или късно настъпва равновесие. Идва въпросът за начина на вкарване на топлина, ако постоянно топлите е едно, ако топлите периодично и с някакви прекъсвания е друго. Помещенията, които се топлят постоянно е най-добре да са изолирани външно, за да могат стени, под и таван да акумулират топлина, което води до по-голям комфорт (чували сте за ефектът "студена стена", "стената смуче"). Ако топлите постоянно поради ред причини е по-добре да се изолирате външно, ако топлите офис, в който има човек 8 часа, а в останалото време няма дори и куче е по-добре да сте изолирани вътрешно. Мисля си, че комбинацията от вътрешна и външна изолация обезсмисля една от двете т.е. имали сте бол пари, дали сте ги.
Следвайки подобна логика ще препоръчам на питащия да си направи изолация от горна страна на тавана - веднага ще усети ефектът по разхода на пелети. Аз нямах възможност за изолация отгоре (над мен са необитаеми тавански стаи), направих изолация отвътре - ефектът е поразителен, но не се заблуждавам, че без да вкарвам топло ще имам комфорт 2-3 часа след спиране на отоплението.
В заключение ще си позволя една аналогия със зимните дрехи - ясно е, че никой не ги облича отвътре (не говоря за ракия и вино, а за дрехи), колкото по-студено е навън, толкова по-дебели дрехи си слагате, колкото дрехите са по-естествени, толкова по-комфортно се чувствате - извод, колкото по-дебела изолация, толкова по-добре, колкото материала на изолацията е по-далеч от изкуственяците, толкова по-добре!
Още един повод за размисъл - и най-добрият ямурлук, след като прогизне престава да топли т.е. нека никой не ми говори за качествата на склонните към "прогизване" материали като EPS, вати, вълни, слами и т.н. Не знам защо никой не говори за качествата на пенобетоните - попадалсъм на сравнителни таблици, в които (ако не ме лъже паметта) 25 см. "Итонг" се равнява на 8 см. "стиропор" - къде е проблема тази разлика в дебелините да се заложи още в проекта за строителство.
andy_forresite - майстор
шоп написа:
Ми много лесно се подава:-) Вече казах: зависи от вентила. Той не е он/оф, а започва да кажем на 55 да пропуска по съвсем мъничко. Тези минимални литри вода, с температура 55 градуса тръгват по системата, която при мен е от 2,5'' тръби и има и ЕЦ и като краен резултата водата в радияторите мога да я направя и 20 мога и 80 градуса.
При Калин става смесване на връщаща с гореща чрез ладомата, а при нас с един вент може да пускаме по малко, но водата пак си е хх градуса колкото и в котела. Моят вентил също работи така - в котела се върти една и съща вода в малкия кръг и пропуска малко към радиаторите. В резултат връщащата тръба си е студена. Е, не е 17-18 гр, а някъде 25-26, като това го отдавам на смесването с топлата от бойлера.
Докато в зимни условия тази тръба се нагрява. Не притварям вентила като ограничавам да връща 50, 55, 60 или колкото градуса искам, а го слагам на след 30 - отворен докрай. Чак тогава радиаторите се нагряват изцяло, а тръбата от вентила към котела (която връща гореща вода към входа му) е ледено студена, т.е. от там не минава нищо. Тогава все едно съм без вентил. Той обаче си трябва за жилища с малка нужда от топлина, каквото моето към момента не е :drinkers:
andy_forresite - майстор
preslav написа:
...Не знам защо никой не говори за качествата на пенобетоните - попадалсъм на сравнителни таблици, в които (ако не ме лъже паметта) 25 см. "Итонг" се равнява на 8 см. "стиропор" - къде е проблема тази разлика в дебелините да се заложи още в проекта за строителство.
Аз се чудя тухлите итонг, поротерм и подобните, след като притежават изолационни способности, дали и при тях се акумулира същата топлина в самия зид както е при тухлите единички :? Последните сами по себе си са слаба работа. Мисля че 25 см зид от единична тухла има коеф. на топлопреминаване 1,8-1,9 и то с двустранна мазилка на варициментова основа. Обаче с поставяне на външна изолация, сериозна - по съвременните изисквания на Наредба 7 че и по-добра, тези тухли вече стават един много добър акумулатор на топлина и допринасят за "комфортния микроклимат" в жилището.
Интересно как стоят нещата при по-новите тухли в това отношение?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Подобрения по отоплителна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: