1. За помпата съм задал 53°. Уточняващи условия: смесителен антикондензен вентил на 50° и зададена 63° с делти 6; 3; 0°. 53 градуса в менюто със задържане на F означава старт на 54 градуса и стоп на 52 градуса. Причината за по-високата температура за старт/стоп е за да не изстива котела. При теб ще развърта водата до 34 градуса, циркулиращата вода изстива много бързо и при следващия след няколко часа старт топлоподаването ще се забави. Към днешна дата, когато припалваме по някой час привечер и на следващия ден не палим, няма значение дали помпата ще спре на 34 или на 59 градуса - водата все ще изстине до под 25. Просто ще е минало много време и котелната вода ще изстине. При контрол на вътрешната температура със стаен термостат е много важно помпата да спира рано, т.е. при висока температура. Трябва да си сложиш смесителен антикондензен вентил към входа на котела за гарантиране на t° на връщащата се вода. Когато имаш такъв вентил на 55° например, водата ще циркулира през радиаторите до 55 градуса и под тази температура ще се върти само в малкия кръг. Там докато изстине до 35 градуса ще прави обиколки 3-4 часа, което е излишно.
2. Ако не стаен термостат, всеки би ти дал съвет да поставиш термостатични радиаторни вентили с термоглави. Тогава можеш да задаваш и 70 градуса на водата - радиаторите ще си взимат нужното им количество гореща вода без да се прегряват стаите. Няма как да се прегреят с тях.
3. Приеми че не е нормално температурата на пушека през комина да е по-ниска от тази на водата докато горелката прави пламък. Не говоря за "изчакване", а за горене. Ако ще да е на най-ниската мощност. Външно коминът може да е 45 градуса, но вътре е поне 75-80, а водата 60-61. Вкъщи е така.
4. Устройство за допълнително периодично почистване с тази горелка не ти трябва. Ако на една горелка тип голдън файър, GP20, бисолид и т.н. е важно да почистиш хубаво цялата скара, то при RB-тата може просто с шпакла или четка да избуташ пепелта, след това да вземеш 2 шепи пепел и да я хвърлиш обратно в горелката. Това по никакъв начин няма да ѝ пречи . Иначе тази опция в управлението е замислена за задвижване периодично на устройство до определена мощност на тока. Не помня колко ампера и вата беше ограничението. Това може да бъде допълнителен вентилатор или някакъв електромотор, който за задвижи пружините в тръбите. Или пък някаква електромеханика за изнасяне на пепелта вън от котела... Може би след време ще видим серийно такъв механизъм, поне за шомполиране на тръбите. Има какво да се автоматизира с тази опция, но заводски ще покачи много цената и продуктът вече няма да е така конкурентен.
2. Ако не стаен термостат, всеки би ти дал съвет да поставиш термостатични радиаторни вентили с термоглави. Тогава можеш да задаваш и 70 градуса на водата - радиаторите ще си взимат нужното им количество гореща вода без да се прегряват стаите. Няма как да се прегреят с тях.
3. Приеми че не е нормално температурата на пушека през комина да е по-ниска от тази на водата докато горелката прави пламък. Не говоря за "изчакване", а за горене. Ако ще да е на най-ниската мощност. Външно коминът може да е 45 градуса, но вътре е поне 75-80, а водата 60-61. Вкъщи е така.
4. Устройство за допълнително периодично почистване с тази горелка не ти трябва. Ако на една горелка тип голдън файър, GP20, бисолид и т.н. е важно да почистиш хубаво цялата скара, то при RB-тата може просто с шпакла или четка да избуташ пепелта, след това да вземеш 2 шепи пепел и да я хвърлиш обратно в горелката. Това по никакъв начин няма да ѝ пречи . Иначе тази опция в управлението е замислена за задвижване периодично на устройство до определена мощност на тока. Не помня колко ампера и вата беше ограничението. Това може да бъде допълнителен вентилатор или някакъв електромотор, който за задвижи пружините в тръбите. Или пък някаква електромеханика за изнасяне на пепелта вън от котела... Може би след време ще видим серийно такъв механизъм, поне за шомполиране на тръбите. Има какво да се автоматизира с тази опция, но заводски ще покачи много цената и продуктът вече няма да е така конкурентен.