Споделям с колегите следните направени модификации:
1) Вторичен въздух на горелка GP
Това е универсална по идея модификация за по-прости горелки, която цели да обдухва пелетите директно върху чашката за по-добро горене. При горелки с единичен вентилатор като Bisolid GP, това се постига като разделим въздушния поток по дифузионен принцип, където се получава естествено засмукване на въздух през тръба.
Първичният въздух се разделя като се преброят всички отвори на чашката и се добавят още ~32% допълнителни такива за вторичното обдухване през допълнителна тръба. Това пренасочване се получава естествено като монтираме 1/2 до 3/4" тръба във близост на вентилатора и по целия път до чашката. По-дългият път вътре в котела осигурява доп. затопляне на въздуха, което също допринася за по-добро горене.
Следва само с кранче да се уцели точното положение, при което има възможно най ниска ламбда и най-добро изгаряне, определено по цвета на пепелта (почне ли да чернее се вдига въздуха) или с измерване на въглеродният окис (СО).
Ето сметките за моята горелка:
12 отвора х Ф6 за пепелника на чашката
8 отвора х Ф5 за планката на реотана
42мм х 2.5мм за цепнатина на пепелника
При S=п.r2 имаме:
на Ф6 лицето е 28.26 х 12 = 339мм2
на Ф5 лицето е 19.65 х 8 = 157мм2
За процепа лицето е 42х2.5 = 105мм2
сумарно трите са 601 мм2
При 10 доп. отвора с ф5.5 добавяме още 238мм2
Резултатът става 839мм2, което е около 28.3% от общият въздух. Достатъчни за начало.
При правоъгълен триъгълник, наклонът на отворите на обдухващата тръба излиза на около 35-45*. Трябва да се подаде в зоната на възстановяване на пламъка на h=10-15см от основата (мерени от нормално пълна чашка с пелети при котела в работещ режим).
Тръбата и колената около чашката са от неръждаема стомана номер 316L купени от Крисметал София. 304 ставал чуплив на променливите високи температури. Меката тръба отвън е обикновена (но много твърда) неръждавейка 304 от Термодизайн Тотал София.
Ето снимки на реализацията:
Тръба на вторичен въздух.
Отворите на запалката ги освободихме като изместихме самия нагревател по-назад, защото заводски ми дойдоха покрити (важни са за запалването и да поддържат корпуса по-студен). Има и една цепнатина между отворите на чашката и запалката, дето участва в изчисленията.
IMG_20170510_165502-web.jpg (108.48 KиБ) Видяна 1474 пъти
2) Шамотна камера
Този вид камера се нажежавала до червено и така доизгаряла частиците още повече преди да се превърнат те в пепел. За нашият котел, тя представлява П-образна конструкция от шамотни тухли стационарно закрепена в котела. Паничката на горелката се подмушва под тази стреха от керамика. Височината на стрехата е добре да е около 30-35см от паничката (мерени от нормално пълен с пелети пепелник когато котела работи).
Тухлите за краката са рязани с флекс и налепени с Теракол t* 1270*C. Тухлата за таванчето (286х200х30) е цяла от Професионал - Велико Търново
Ето снимки на реализацията:
(Продължава по-долу...)
- - Вторичен въздух на горелка Bisolid GP
- Шамотна камера
- "Антизапушвачка" на шнека
- Смяна на контролера с Натурелски
1) Вторичен въздух на горелка GP
Това е универсална по идея модификация за по-прости горелки, която цели да обдухва пелетите директно върху чашката за по-добро горене. При горелки с единичен вентилатор като Bisolid GP, това се постига като разделим въздушния поток по дифузионен принцип, където се получава естествено засмукване на въздух през тръба.
Първичният въздух се разделя като се преброят всички отвори на чашката и се добавят още ~32% допълнителни такива за вторичното обдухване през допълнителна тръба. Това пренасочване се получава естествено като монтираме 1/2 до 3/4" тръба във близост на вентилатора и по целия път до чашката. По-дългият път вътре в котела осигурява доп. затопляне на въздуха, което също допринася за по-добро горене.
Следва само с кранче да се уцели точното положение, при което има възможно най ниска ламбда и най-добро изгаряне, определено по цвета на пепелта (почне ли да чернее се вдига въздуха) или с измерване на въглеродният окис (СО).
Ето сметките за моята горелка:
12 отвора х Ф6 за пепелника на чашката
8 отвора х Ф5 за планката на реотана
42мм х 2.5мм за цепнатина на пепелника
При S=п.r2 имаме:
на Ф6 лицето е 28.26 х 12 = 339мм2
на Ф5 лицето е 19.65 х 8 = 157мм2
За процепа лицето е 42х2.5 = 105мм2
сумарно трите са 601 мм2
При 10 доп. отвора с ф5.5 добавяме още 238мм2
Резултатът става 839мм2, което е около 28.3% от общият въздух. Достатъчни за начало.
При правоъгълен триъгълник, наклонът на отворите на обдухващата тръба излиза на около 35-45*. Трябва да се подаде в зоната на възстановяване на пламъка на h=10-15см от основата (мерени от нормално пълна чашка с пелети при котела в работещ режим).
Тръбата и колената около чашката са от неръждаема стомана номер 316L купени от Крисметал София. 304 ставал чуплив на променливите високи температури. Меката тръба отвън е обикновена (но много твърда) неръждавейка 304 от Термодизайн Тотал София.
Ето снимки на реализацията:
Прикачен файл:
Тръба на вторичен въздух.
Отворите на запалката ги освободихме като изместихме самия нагревател по-назад, защото заводски ми дойдоха покрити (важни са за запалването и да поддържат корпуса по-студен). Има и една цепнатина между отворите на чашката и запалката, дето участва в изчисленията.
IMG_20170510_165502-web.jpg (108.48 KиБ) Видяна 1474 пъти
Този вид камера се нажежавала до червено и така доизгаряла частиците още повече преди да се превърнат те в пепел. За нашият котел, тя представлява П-образна конструкция от шамотни тухли стационарно закрепена в котела. Паничката на горелката се подмушва под тази стреха от керамика. Височината на стрехата е добре да е около 30-35см от паничката (мерени от нормално пълен с пелети пепелник когато котела работи).
Тухлите за краката са рязани с флекс и налепени с Теракол t* 1270*C. Тухлата за таванчето (286х200х30) е цяла от Професионал - Велико Търново
Ето снимки на реализацията:
(Продължава по-долу...)