van78 написа: Когато спре , на ръка го завъртам и се върти без никакви проблеми,а за напрежението неможело да е критерий защото тези мотори били с фазово управление ми казаха производителите на камината.Фазово управление, дрън, дрън... Дори и при фазовото управление ти пак имаш различно напрежение. Само че разликата че фазовото управление изглажда пиковете при пускане и изключване. Май някой полуграмотен пак те е метнал над върбата. До момента, в електрониката не е измислен начин за регулиране на оборотите на електродвигател освен с промяна на напрежението. Може да добавяш фаозво управление, и други екстри, благини които да удължават живота на електромотора.... Обаче регулирането пак става с промяна на напрежението...
jabata написа:''Скоростта на въртене е право пропорционална на напрежението Ur на ротора и може да се регулира чрез неговото изменение.''van78 написа: Когато спре , на ръка го завъртам и се върти без никакви проблеми,а за напрежението неможело да е критерий защото тези мотори били с фазово управление ми казаха производителите на камината.Фазово управление, дрън, дрън... Дори и при фазовото управление ти пак имаш различно напрежение. Само че разликата че фазовото управление изглажда пиковете при пускане и изключване. Май някой полуграмотен пак те е метнал над върбата. До момента, в електрониката не е измислен начин за регулиране на оборотите на електродвигател освен с промяна на напрежението. Може да добавяш фаозво управление, и други екстри, благини които да удължават живота на електромотора.... Обаче регулирането пак става с промяна на напрежението...
Понеже съм неграмотен на темата, затова чета, та поне до полуграмотен да се извися.
'' Съвременният начин за осигуряване на това захранване е чрез накъсано постоянно напрежение U, т. е. чрез периодичното свързване на електродвигателя към това напрежение за време ton и изключването му за време toff. С други думи, захранването е с еднополярни правоъгълни импулси с амплитуда U, честота F=1/(ton+toff) и коефициент на запълване d=tonxF. За електродвигателя това е еквивалентно на свързване към постоянно напрежение Ur=Uxd и, следователно, чрез промяна на d на импулсите при неизменна тяхна честота F (известно като широчинноимпулсна модулация, ШИМ или PWM) може да се регулира скоростта на въртене. По принцип стойността на F трябва да е много по-голяма от максималната скорост на въртене и вече надхвърля 100 kHz. Идея за структурата на управление е дадена на фиг. 1.
Блокът Module осигурява ШИМ импулсите и необходимия ток на електродвигателя М, като стойността на d се задава чрез вход Contr. В някои управления му се подава постоянно напрежение, а в други (ставащи все по-популярни) входът се свързва към някой от стандартните интерфейси, например CAN, SPI или I2C, за дистанционно управление. Плавното увеличаване на скоростта на въртене (Soft Start) също се осигурява от вход Contr, като при включването на електродвигателя не се подава веднага необходимата стойност на d, а тя плавно се увеличава от 0. Това е необходимо главно по две причини. Първата е, че импедансът на неподвижния ротор е нищожен и при включването ще се получи много голям ток, който би могъл да повреди блока Module или този, осигуряващ постоянното напрежение U. Втората причина е рязко прилаганото голямо механично усилие върху ротора поради този ток, което може да предизвика повреда на някои части на електродвигателя.''
Това бил другият начин, та си правя извода за повреда по модулите, след като е пробвано с друг двигател.
Инфото е почерпено от
http://www.engineering-review.bg/bg/kon ... li/2/1730/