• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
jabata - специалист
van78 написа:
Когато спре , на ръка го завъртам и се върти без никакви проблеми,а за напрежението неможело да е критерий защото тези мотори били с фазово управление ми казаха производителите на камината.
Фазово управление, дрън, дрън... Дори и при фазовото управление ти пак имаш различно напрежение. Само че разликата че фазовото управление изглажда пиковете при пускане и изключване. Май някой полуграмотен пак те е метнал над върбата. До момента, в електрониката не е измислен начин за регулиране на оборотите на електродвигател освен с промяна на напрежението. Може да добавяш фаозво управление, и други екстри, благини които да удължават живота на електромотора.... Обаче регулирането пак става с промяна на напрежението...
jabata написа:
van78 написа:
Когато спре , на ръка го завъртам и се върти без никакви проблеми,а за напрежението неможело да е критерий защото тези мотори били с фазово управление ми казаха производителите на камината.
Фазово управление, дрън, дрън... Дори и при фазовото управление ти пак имаш различно напрежение. Само че разликата че фазовото управление изглажда пиковете при пускане и изключване. Май някой полуграмотен пак те е метнал над върбата. До момента, в електрониката не е измислен начин за регулиране на оборотите на електродвигател освен с промяна на напрежението. Може да добавяш фаозво управление, и други екстри, благини които да удължават живота на електромотора.... Обаче регулирането пак става с промяна на напрежението...
''Скоростта на въртене е право пропорционална на напрежението Ur на ротора и може да се регулира чрез неговото изменение.''

Понеже съм неграмотен на темата, затова чета, та поне до полуграмотен да се извися.

'' Съвременният начин за осигуряване на това захранване е чрез накъсано постоянно напрежение U, т. е. чрез периодичното свързване на електродвигателя към това напрежение за време ton и изключването му за време toff. С други думи, захранването е с еднополярни правоъгълни импулси с амплитуда U, честота F=1/(ton+toff) и коефициент на запълване d=tonxF. За електродвигателя това е еквивалентно на свързване към постоянно напрежение Ur=Uxd и, следователно, чрез промяна на d на импулсите при неизменна тяхна честота F (известно като широчинноимпулсна модулация, ШИМ или PWM) може да се регулира скоростта на въртене. По принцип стойността на F трябва да е много по-голяма от максималната скорост на въртене и вече надхвърля 100 kHz. Идея за структурата на управление е дадена на фиг. 1.
Блокът Module осигурява ШИМ импулсите и необходимия ток на електродвигателя М, като стойността на d се задава чрез вход Contr. В някои управления му се подава постоянно напрежение, а в други (ставащи все по-популярни) входът се свързва към някой от стандартните интерфейси, например CAN, SPI или I2C, за дистанционно управление. Плавното увеличаване на скоростта на въртене (Soft Start) също се осигурява от вход Contr, като при включването на електродвигателя не се подава веднага необходимата стойност на d, а тя плавно се увеличава от 0. Това е необходимо главно по две причини. Първата е, че импедансът на неподвижния ротор е нищожен и при включването ще се получи много голям ток, който би могъл да повреди блока Module или този, осигуряващ постоянното напрежение U. Втората причина е рязко прилаганото голямо механично усилие върху ротора поради този ток, което може да предизвика повреда на някои части на електродвигателя.''

Това бил другият начин, та си правя извода за повреда по модулите, след като е пробвано с друг двигател.
Инфото е почерпено от

http://www.engineering-review.bg/bg/kon ... li/2/1730/
van78 - напреднал
Трифон П.Трифонов написа:
jabata написа:
van78 написа:
Когато спре , на ръка го завъртам и се върти без никакви проблеми,а за напрежението неможело да е критерий защото тези мотори били с фазово управление ми казаха производителите на камината.
Фазово управление, дрън, дрън... Дори и при фазовото управление ти пак имаш различно напрежение. Само че разликата че фазовото управление изглажда пиковете при пускане и изключване. Май някой полуграмотен пак те е метнал над върбата. До момента, в електрониката не е измислен начин за регулиране на оборотите на електродвигател освен с промяна на напрежението. Може да добавяш фаозво управление, и други екстри, благини които да удължават живота на електромотора.... Обаче регулирането пак става с промяна на напрежението...
''Скоростта на въртене е право пропорционална на напрежението Ur на ротора и може да се регулира чрез неговото изменение.''

Понеже съм неграмотен на темата, затова чета, та поне до полуграмотен да се извися.

'' Съвременният начин за осигуряване на това захранване е чрез накъсано постоянно напрежение U, т. е. чрез периодичното свързване на електродвигателя към това напрежение за време ton и изключването му за време toff. С други думи, захранването е с еднополярни правоъгълни импулси с амплитуда U, честота F=1/(ton+toff) и коефициент на запълване d=tonxF. За електродвигателя това е еквивалентно на свързване към постоянно напрежение Ur=Uxd и, следователно, чрез промяна на d на импулсите при неизменна тяхна честота F (известно като широчинноимпулсна модулация, ШИМ или PWM) може да се регулира скоростта на въртене. По принцип стойността на F трябва да е много по-голяма от максималната скорост на въртене и вече надхвърля 100 kHz. Идея за структурата на управление е дадена на фиг. 1.
Блокът Module осигурява ШИМ импулсите и необходимия ток на електродвигателя М, като стойността на d се задава чрез вход Contr. В някои управления му се подава постоянно напрежение, а в други (ставащи все по-популярни) входът се свързва към някой от стандартните интерфейси, например CAN, SPI или I2C, за дистанционно управление. Плавното увеличаване на скоростта на въртене (Soft Start) също се осигурява от вход Contr, като при включването на електродвигателя не се подава веднага необходимата стойност на d, а тя плавно се увеличава от 0. Това е необходимо главно по две причини. Първата е, че импедансът на неподвижния ротор е нищожен и при включването ще се получи много голям ток, който би могъл да повреди блока Module или този, осигуряващ постоянното напрежение U. Втората причина е рязко прилаганото голямо механично усилие върху ротора поради този ток, което може да предизвика повреда на някои части на електродвигателя.''

Това бил другият начин, та си правя извода за повреда по модулите, след като е пробвано с друг двигател.
Инфото е почерпено от

http://www.engineering-review.bg/bg/kon ... li/2/1730/
И аз мисля ,че проблема е в управлението и го изпратих във фабриката и от там ми го върнаха и твърдят че всичко му е наред . Когато мотора е спрял влизам в настройките на камината и принудително ги вдигам и мотора тръгва.
Тогава, вдигай по малко от настройки, докато вземе да не спира.
Да не е нещо от Енергото проблема?
van78 - напреднал
Трифон П.Трифонов написа:
Тогава, вдигай по малко от настройки, докато вземе да не спира.
Да не е нещо от Енергото проблема?
Напрежението е 239V.Един познат ми каза да сложа радиатор на чипа на управлението,днес го сложих и з сега няма проблеми
jabata - специалист
van78 написа:
Трифон П.Трифонов написа:
Тогава, вдигай по малко от настройки, докато вземе да не спира.
Да не е нещо от Енергото проблема?
Напрежението е 239V.Един познат ми каза да сложа радиатор на чипа на управлението,днес го сложих и з сега няма проблеми
Ами значи проблема е в самия контролер. Някой елемент е взел да си отива, грее повече...и това влошава работата... С охлаждането временно ще решиш проблема, докато в един момент, не реши съвсем да спре. Тогава ще купиш нов контролер, ама лошото ще е ако това се случи някой студен зимен ден, не кога да е, а по празници или през уикенда... :?
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с пелетна камина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: