• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
mongoose - напреднал
Както става ясно от заглавието много често ми се запушва филтъра преди помпата. Знам, че отворените системи правят повече ръжда, но парното е на десетина години и досега чистих по веднъж преди сезона а сега през седмица. Предполагам, че причината е в котела(чугунен), който стоя цяло лято сух понеже беше спукан. След отремонтирването му източвах системата 3-4 пъти но продължава да събира ръжда. Дали постепенно ще се оправи?
Отговарям на база опит с ДВГ, ако проблема е от котела.
Чугуна тръгне ли да прави ръжда, спасението е промивка с оцет или лимонтузу във вода. Правил съм го на няколко рена и батаците спряха, но там тръгват като помирише чугуна вода. Котела се си е на вода, та......освен дето е седял сух, ама се съмнявам.
lov - майстор
Правиш това което ти е препоръчал колегата. Задължително с много добро промиване после. След това добавяш някакъв инхибитор против корозия. Има много такива химикали като се разровиш в нета. Аз съм ползвал единствено до сега калиев бихромат в концентрация 0,0025% За други не мога да кажа нищо. Това имах под ръка и това съм ползвал и върши работа.
mongoose - напреднал
Друго се сетих, ще пълня с антифриз, дали ще помогне?
lov - майстор
Ако е от евтините антифризи не пречи да се добави. Там такива инхибитори почти липсват.
Но ако пълниш с какъвто и да е антифриз само да те предупредя че ако майсторите са ти ползвали кълчища по връзките независимо какъв ще налееш ще береш после ядове.
silent - майстор
Антифриза не е противопоказен на кълчищата, но ако не са навити като хората тече защото го няма ефекта на раздуване. Аз слагам кълчища и мажа отгоре с виктор рейнц или дирко...и нямам проблеми с антифриза и кълчищата...Аз имах същия проблем като системата беше с антифриз така че антифриза няма да ти реши проблема...промиване и ако системат е отворена замени разширителния съд с такъв от неръждавейка..основната ръжда и проблем идва от отворен ръждив разширителен съд особено ако е вързан последователно на системата както беше при мен....
mongoose - напреднал
Отново благодаря!
lov - майстор
silent написа:
Антифриза не е противопоказен на кълчищата, но ако не са навити като хората тече защото го няма ефекта на раздуване. Аз слагам кълчища и мажа отгоре с виктор рейнц или дирко...и нямам проблеми с антифриза и кълчищата.........
Даа.....а никак даже. Година две три и после шурва като лейка. :lol:
silent - майстор
lov написа:
silent написа:
Антифриза не е противопоказен на кълчищата, но ако не са навити като хората тече защото го няма ефекта на раздуване. Аз слагам кълчища и мажа отгоре с виктор рейнц или дирко...и нямам проблеми с антифриза и кълчищата.........
Даа.....а никак даже. Година две три и после шурва като лейка. :lol:
Айде сега да не говорим наизуст..преди да преправя системата беше на 15г. и нямаше никакви течове...и винаги е била с антифриз...сегашната ми е на 3 години и засега също няма течове,,,ако ти не си се справил с кълчищата проблема е в теб не в кълчищата...
  • 1
  • 2

Тема "Често запушване на филтър на отворена система." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: