Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Чираче - майстор
В къщата ми е монтирано отопление с котел PELLETHERM V.4 LT с автоматизирана горелка GP 25 sc. Има монтирани 9 алуминиеви радиатора, 2 лири, и подово отопление в 2 стаи. Към котела е свързан и бойлер с 2 серпентини. Ефективно в работа са 2 радиатора и бойлера. Останалите са в положение 1. Подовото е настроено на 15 градуса.

В общи линии всичко работи нормално. Но напоследък горелката започна много често да дава грешка - подвижната скара започна да спира в различно положение при движение "напред-назад". На пипане скарата е напълно свободна от към механично задържане. След рестарт всичко тръгва нормално.

Въпроса ми е към специалистите - Каква може да е причината за проблема?

Мнението на майстора, който ми монтира системата е, че в това преходно време и при два включени радиатора и бойлера не трябва да се пуска котела, тъй като не бил натоварен с нормална мощност.
ВЯРНО ЛИ Е ТОВА ТВЪРДЕНИЕ НА МАЙСТОРА?

Аз ли греша някъде в разсъжденията си? Трябва ли да включа всички радиатори, и да отворя прозорците, за да натоваря котела? Или да паля камината, или да пускам климатика, за да не пускам котела?
По аналогия - трябва ли при лек автомобил за 5 човека, а се вози само шофьора, да се натовари с още 4 торби цимент, за да е натоварен автомобила?

За какво ми е това отопление, щом не работи нормално при всички режими и температури?

Извинявам се за дългия пост, но не може да се опише с две думи.
Котела наистина е прикалено мощен за два радиатора и бойлер и е нормално да тръгва и се гаси често. Сравнението с автомобил е неправилно. Сходен е само неоправдания харч, в двата примера.
За да е коректно и икономически обосновано сравнението, на системата ти е нужен буферен съд, а в колата си качваш пътници, че да си поделите разхода. Може и цимент, ако някой си плаща превоза.
Не зная дали контролера се бърка, като спира скарата с изключването на котела или това е нормално. Ако не те бърка по големия разход, при това често гасене и палене на котела, карай си така. С климатиците сякаш ще е по ефтино в по топло време, както е сега.
Rumen72 - специалист
Имаш проблем с датчиците регистриращи положението ма скарата, най вероятно , хлабаважвръзка или дефектен краен изключвател за положение на почистеащият механизъм, проблема ти е електрически не механичен, успехи!
preslav - майстор
А каква е грешката, която изписва контролера - напълно възможно е да имаш датчици следящи двете крайни положения на скарата или поне едното. Според мен движението на скарата не би трябвало да има връзка с топлото и студеното време и с продължителността на работа на котела. Вариантите не са безброй, демонтирай и почисти всичко свързано със задвижването на скарата, включая датчиците, които видиш наоколо.
Чираче - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
Котела наистина е прикалено мощен за два радиатора и бойлер и е нормално да тръгва и се гаси често. Сравнението с автомобил е неправилно. Сходен е само неоправдания харч, в двата примера.
За да е коректно и икономически обосновано сравнението, на системата ти е нужен буферен съд, а в колата си качваш пътници, че да си поделите разхода. Може и цимент, ако някой си плаща превоза.
Не зная дали контролера се бърка, като спира скарата с изключването на котела или това е нормално. Ако не те бърка по големия разход, при това често гасене и палене на котела, карай си така. С климатиците сякаш ще е по ефтино в по топло време, както е сега.
Питам тук, защото има знаещи хора, а и аз все още се уча и навлизам в материята. Нямам представа каква е трябвало да бъде мощността на котела при тия отоплителни тела, които са инсталирани. Просто исках при максимално топлинно натоварване и студена зима всичко да е наред с отоплението на сградата. Още повече, че къщата ми е много добре топлинно изолирана.
Сравнението с автомобила беше за това, че при малко натоварване той пак си върви, но разхода на гориво е по-малък. Възможно е да няма аналогия, знам ли.
Ще поясните ли идеята за буферен съд - за какво служи, къде се монтира в системата, и т.н.?
За контролера нямам представа - при достигане на момента, в който котела трябва да спре работа, горелката продължава зададените операции/почистване, продухване, и всичко останало/. Но в някой момент скарата спира в неопределено и различно положение, и изписва грешка. След рестарт всичко тръгва нормално. Миналата година не беше така. Горя много добри чамови пелети. Не съм засичал, но ми прави впечатление че горелката често пали и гаси.
Чираче - майстор
preslav написа:
А каква е грешката, която изписва контролера - напълно възможно е да имаш датчици следящи двете крайни положения на скарата или поне едното. Според мен движението на скарата не би трябвало да има връзка с топлото и студеното време и с продължителността на работа на котела. Вариантите не са безброй, демонтирай и почисти всичко свързано със задвижването на скарата, включая датчиците, които видиш наоколо.
Грешката е EROR SCRAPER. Не знам дали правилно го изписвам на английски/когато даде следващия път тая грешка, ще го напиша точно :? /.
Със сигурност има датчици за двете крайни положения. Но не мога да пипам нищо, защото е в гаранция все още.

Миналата година имаше само веднъж проблем, при който скарата беше блокирала. Майстора намери разхлабен един от страничните болтове М6. Вероятно още от завода не е бил стегнат добре.

Направило ви е впечатление обаче, че при излизане и прибиране на скарата има едно леко странично колебателно движение. Майстора ми обясни, че това е нормално, тъй като задвижването и става с някаква пръчка, излизаща от редуктора, и е захваната само от вътрешната страна със скарата. Според моите разбирания това е някакво конструктивно недомислие. Като изтече гаранцията смятам да опитам да направя някакъв "водач", който да направлява скарата през целия път напред-назад. По този начин мисля да огранича колебателното движение. Дали ще има очаквания от мен ефект???
plamen6703 - майстор
Грешката е свързана с движението на тази скара. Ако някъде скарата запъва или има нещо, което я затруднява да изпълни програмата си се появява тази грешка.
Чираче - майстор
Rumen72 написа:
Имаш проблем с датчиците регистриращи положението ма скарата, най вероятно , хлабаважвръзка или дефектен краен изключвател за положение на почистеащият механизъм, проблема ти е електрически не механичен, успехи!
И аз смятам, че проблема може да е най-вероятно електрически. Когато наблюдавам скарата, тя излиза и се прибира на точното място - значи не са проблем крайните изключватели. В другия пост казах, че горя качествени чамови пелети. Зареждам средно по 30 торби на месец, и чистя пепелника веднъж на месец. Самата скара има достатъчно хлабини, и не би трябвало да заклинва от топлинни разширения на метала. Единствено ми идва на ум, че може да е от настройките, и да изключва от претоварване по ток. Това претоварване може да дойде единствено от задиране на метала, но такова поне видимо не се забелязва отвън.

Майстора ми казва да не я паля в това време. Това не ме устройва. Защо съм налял толкова много пари в нещо, което не върши очаквана работа.
andy_forresite - майстор
Трябва да го измислиш от какво и как да се донаправи. Не е добре да е плътно поради температурното разширение. Студената (ти на горещо няма как да го направиш) сглобка не трябва да е плътна. Самите движещи механизми в тази супер агресивна среда трудно издържат дълго без повреди/проблеми.
Аз ще ти дам пример с пътнически самолет. За да излети трябва пилота да подаде яко форца без значение дали вътре е само екипажа или самолетът е пълен с пътници. Тая железница трябва да има подемна сила че да хвръкне. Така и горелката има определен минимум на "излитане" (горене) под който не може да падне. В случая това е минималната мощност, огънят, който горелката може да поддържа без проблем. Да предположим че тази минимална мощност е 7 киловата. Тези 7 kw задължително трябват при паленето, но когато вътре се стопли и като казваш че си добре изолиран, два радиатора, тези 7 kw идват прекалено много. Горелката с 2-3 пелетчета през 30 сек. не може да гори въобще. Аз че съм без изолация с 4 радиатора (12800 W) и бойлер и ми стигат в момента. Изобщо не е добре това спри/тръгни. Отвори още два радиатора поне.
Чираче - майстор
plamen6703 написа:
Грешката е свързана с движението на тази скара. Ако някъде скарата запъва или има нещо, което я затруднява да изпълни програмата си се появява тази грешка.
И аз така мисля, но за момента не намирам някаква причина. При рестартиране, без да съм пипал нищо, всичко се оправя.

Тема "Аз ли греша" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: