Най - вълнуващия въпрос зимно време.
radius
- майстор
405 мнения в "Буфер в ниско температурна система"
Rhnbkr
- специалист
- Мнения: 48
Radius
Може да не съм разбрал правилно - буфера за който говориш има ли церпентина?
Ако си решил да вкараш ТО на топло, за да ползваш чиста вода това означава, че ти трябва източиш фреона от външното тяло, разхерметизираш машината, като буквално режеш тръбите на ТО и го инсталираш вътре на топло. Следва да се заварят тръбите в Азотна среда! Ако искаш да ти е по-лесно да смениш настоящата машина със резервната - трябва малко да си поиграеш да ги подготвиш. Слагат се кранове за флеъри (конуси) и тръбни бронзови гайки между машината и ТО, Като за монтаж на сплит система. При евентуален проблем със настоящата машина и ако е подготвена резервната по същият начин, трябва да източиш фреона от ТО - на крановете има сервизен вентил. Как става това - затваряш крановете и част от фреона остава в машината (ако проблема не е теч на фреон), източваш фреона от ТО, разделяш машината от ТО, като развиваш гайките от крановете. Монтираш резервната по обратният ред + вакуум. Ако не намериш гайки с малките дупчици ти препоръчвам да си ги надупчиш със свредно 3мм - те обират топлинните разширения и свивания когато климатика топли и започва дефрост. Така предпазваш бронзовите гайки от пукане, което ще доведе до теч на фреон. В климатика ти има фреон равен на тонове въглероден диоксид - вреден, ама много. За маслото се притеснявате какво ще стане когато ТО се премести на метър два и по на високо - няма опасност когато машината топли, демек когато фреона е топъл, компресора да остане без масло.
Когато ще изпомпвам фреон от климатик гледам преди това системата да е работила на топло поне 20минути. Така нито по тръбите нито по вътрешните тела (в случая ТО) не остава масло.
Сега се сетих за друго - къде се намира water flow switch на тази машина? Не може да няма. Трябва и него да преместиш заедно със ТО...
Може да не съм разбрал правилно - буфера за който говориш има ли церпентина?
Ако си решил да вкараш ТО на топло, за да ползваш чиста вода това означава, че ти трябва източиш фреона от външното тяло, разхерметизираш машината, като буквално режеш тръбите на ТО и го инсталираш вътре на топло. Следва да се заварят тръбите в Азотна среда! Ако искаш да ти е по-лесно да смениш настоящата машина със резервната - трябва малко да си поиграеш да ги подготвиш. Слагат се кранове за флеъри (конуси) и тръбни бронзови гайки между машината и ТО, Като за монтаж на сплит система. При евентуален проблем със настоящата машина и ако е подготвена резервната по същият начин, трябва да източиш фреона от ТО - на крановете има сервизен вентил. Как става това - затваряш крановете и част от фреона остава в машината (ако проблема не е теч на фреон), източваш фреона от ТО, разделяш машината от ТО, като развиваш гайките от крановете. Монтираш резервната по обратният ред + вакуум. Ако не намериш гайки с малките дупчици ти препоръчвам да си ги надупчиш със свредно 3мм - те обират топлинните разширения и свивания когато климатика топли и започва дефрост. Така предпазваш бронзовите гайки от пукане, което ще доведе до теч на фреон. В климатика ти има фреон равен на тонове въглероден диоксид - вреден, ама много. За маслото се притеснявате какво ще стане когато ТО се премести на метър два и по на високо - няма опасност когато машината топли, демек когато фреона е топъл, компресора да остане без масло.
Когато ще изпомпвам фреон от климатик гледам преди това системата да е работила на топло поне 20минути. Така нито по тръбите нито по вътрешните тела (в случая ТО) не остава масло.
Сега се сетих за друго - къде се намира water flow switch на тази машина? Не може да няма. Трябва и него да преместиш заедно със ТО...
radius
- майстор
- Мнения: 5542
Мерси за подробните обяснения. Засега не мисля да отделям ТО, много играчка, а в момента е пълно с антифриз, демек инвестицията е направена. А и при отделяне, може много неща да се объркат, не е за всеки мераклия, трябва и опит.
Water flow switch е на един шкаф и си чака реда за монтаж . Досега е работило без такъв.
Скоро ще подвързвам пробно и бойлера за БГВ и ще има продължение на тестовете. Просто лятото нищо не ми се бутваше.
Тестовия буфер (демек бойлера 80л) няма серпентина и е свързан директно и пълен с антифриз и той. Даже си е с фабричните изводи на 1/2. Засякъл съм с колко ми намалява потока - 1,7л/мин., не е много, ако реша да го оставя ( това при категорични данни, че има ефект в преходните сезони) , ще му монтирам нипели 1 цол.
Water flow switch е на един шкаф и си чака реда за монтаж . Досега е работило без такъв.
Скоро ще подвързвам пробно и бойлера за БГВ и ще има продължение на тестовете. Просто лятото нищо не ми се бутваше.
Тестовия буфер (демек бойлера 80л) няма серпентина и е свързан директно и пълен с антифриз и той. Даже си е с фабричните изводи на 1/2. Засякъл съм с колко ми намалява потока - 1,7л/мин., не е много, ако реша да го оставя ( това при категорични данни, че има ефект в преходните сезони) , ще му монтирам нипели 1 цол.
radius
- майстор
- Мнения: 5542
Като и изпуши компресора ;)
Ето тук съм писал моите терзания по темата с датчика viewtopic.php?f=10&t=58721&hilit=%D0%BF ... A&start=10
С 2 думи от тази година ще има, но пак не разбирам защо не добавиха 2 реда в кода, като се качи рязко темп. на ТО, да гаси машината. Или пък има и други условия, при които ще се случва и ще спира без нужда.
Ето тук съм писал моите терзания по темата с датчика viewtopic.php?f=10&t=58721&hilit=%D0%BF ... A&start=10
С 2 думи от тази година ще има, но пак не разбирам защо не добавиха 2 реда в кода, като се качи рязко темп. на ТО, да гаси машината. Или пък има и други условия, при които ще се случва и ще спира без нужда.
Rhnbkr
- специалист
- Мнения: 48
ср окт 03, 2018 9:00 amradius написа: не разбирам защо не добавиха 2 реда в кода, като се качи рязко темп. на ТО, да гаси машината.Не вярвам да не е заложена защита за това. Предполагам взима информация от сензора за водата и сравнява с този сензор за фреона на ТО.
А ако наистина са спестили flow sensor ще им се обидя много. А може си вярват много на ТО и компресора. Кой го знае японеца...
Тема "Буфер в ниско температурна система" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!