• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
addicted - специалист
Това е на мястото където живея в момента, къщата където ще правя парно я ремонтирам в момента, там комин има. Вътрешен изграден от тухли еденички, измазан. Комина е поне 10 метра висок(два етажа, таванско и мазе).
Баща ми предлага да обедини два съседни в един долу при котела.
ktch_1964 - специалист
Здравейте и Честита коледа , не мога да коментирам от колко дебела ламарина е изработено Притито, но когато отрязох
дъното на моя Бърнит , и измерих с шублера дебелината се оказа 5мм.
addicted - специалист
Да опиша идеята за парното.
Къщата е на два етажа с цяло мазе. Общо по 55-60 квадрата на етаж. Сменена дограма, още няма външна изолация, ще има картон с вата по таваните а може би и по външните стени. Северната страна е калкан с липсваща къща, дори още не е измазан.
Отворена система, печката е в мазето непосредствено под къщата, всичката допълнителна арматура като помпи, кранове и смесители ще я уточняваме по късно. Също в мазето е и бойлера. От мазето тръгват полипропилен тръби, може би един цол, като в коридорите на двата етажа се отклоняват в колекторни кутии, по една за етаж. От колекторните кутии тръгват тръби с алуминиева вложка директно към всеки радиатор, под замаската в гофре. Алуминиевата вложка мисля да е 16мм вие кажете дали ще е достатъчна, най големия радиатор е 600х1600 панелен тип 22(три такива на първия етаж, има и други, тези са най големите).
Разширителния съд ще бъде в подпокривното пространство и не знам от каде да го хвана, от топлия вертикалния щранг полипропилен, или директно от мазето до котела?
По груба сметка 65 вата на кубик ми излиза 20-25 киловата котел.
batkotony - специалист
Честита Коледа!
Един съвет-при възможност преориентирай се към друг вид тръби,не ползвай алуминиева вложка,ще си спестиш доста бъдещи главоболия с евентуални течове. :partyman:
addicted - специалист
Знам че може би не е най добрия вариант алуминиевата вложка. Но ми се иска всички възможни фитинги да останат обслужваеми, а с нея това е възможно, едните остават при колекторната кутия, другите при радиаторите. Виждал съм как "истински" парнаджии изтеглят нова през гофрето. Пък и цената ме устройва.
ktch_1964 - специалист
Ето ти и една идея и от мен: След котела около 1м. стоманена тръба с диаметъра на изхода и входа на котела, след това продължараш само с ППР. Колектора на 1ви етаж в мазето, близко до тавана направен от тетки ппр , от него под наклон към
всеки радиатор тръби ппр фи 20, дупчиш плочата и връзваш радиатора. Вертикалните тръби продължават и на първия етаж
и пак близо до тавана на първия ет. колектор от ппр и захранваш всички радиатори на втория ет., тръбите от всеки радиатор
под лек наклон към колектора. Вертикалните тръби ги качваш на тавана на къщата и там си връзваш разширителния съд.
Казваш че ще слагаш гипсокартон на таваните и той ще скрие всички тръби. По този начин направена системата се обезвъздушава лесно , можеш да си ползваш котела и като няма ток , не ти трябва юпиес за помпата, евентоално спиране
на тока при работещ котел не е страшно. Системата става ремонтно пригодна при евентуален теч е по лесно да отрежеш
гипсокартона от колкото да къртиш замаска. Ползвай само ппр стабилизиран за парно.
ktch_1964 - специалист
Ето ти и една идея и от мен: След котела около 1м. стоманена тръба с диаметъра на изхода и входа на котела, след това продължараш само с ППР. Колектора на 1ви етаж в мазето, близко до тавана направен от тетки ппр , от него под наклон към
всеки радиатор тръби ппр фи 20, дупчиш плочата и връзваш радиатора. Вертикалните тръби продължават и на първия етаж
и пак близо до тавана на първия ет. колектор от ппр и захранваш всички радиатори на втория ет., тръбите от всеки радиатор
под лек наклон към колектора. Вертикалните тръби ги качваш на тавана на къщата и там си връзваш разширителния съд.
Казваш че ще слагаш гипсокартон на таваните и той ще скрие всички тръби. По този начин направена системата се обезвъздушава лесно , можеш да си ползваш котела и като няма ток , не ти трябва юпиес за помпата, евентоално спиране
на тока при работещ котел не е страшно. Системата става ремонтно пригодна при евентуален теч е по лесно да отрежеш
гипсокартона от колкото да къртиш замаска. Ползвай само ппр стабилизиран за парно.
addicted - специалист
Идеята ти е добра. Но. Мазето е ниско, а има и едни трегери по 40 см през който ще трябва да мина за да я изпълня, и то не въднеж. Относно картона на таваните, ще е максимално прибран към плочата от една страна за да се запази светла височина, от друга страна и заради прозорците който са много високи и не позволяват нивото на картона да слезе достатъчно. Като цяло височината на стаите е малка, и заедно с таван и замаска ще се намали още, до 2.40м.
addicted - специалист
Малко ще разводня темата, но искам да се пообразовам малко, та затова следващ въпрос.
Има ли начин да контролирам скоростите на помпата по термостат? Има ли такава помпа която да го позволява?
Примерно котела вдига 60 градуса, помпата пали на първа степен, водата завъртя, котела вдига 80 градуса, помпата превключва на втора скорост.
Гледам че повечето помпи имат просто вход захранване и превключвател на корпуса, било той механичен или електронен, никаде не съм попаднал на помпа с тази възможност.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Тема "Burnit или Прити" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: