• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Hursa - майстор
Около 110 кг (кгс) за антената за вятър 90 км/ч :) - но ако духа точно срещу "отвора" на параболата. Тази година по Дунава имахме вятър над 100 км/ч. Може би ви е провървяло или антената е добре укрепена :)
(Нормата е около 61 кгс/м^2.)
4799inpl64 - специалист
Това исках да кажа,да се направи както трябва,а да се презастахова човек-няма да навреди.По добре повече чанч,отколкото ядове.
Егаси филма! Досега не съм виждал колектор със спойлер, но вече мисля по въпроса. Притеснен съм и за антената, ма тя пък е далече от билото.
Летят покриви, щото не се строи като хората.
Някой да е ходил на "Етъра"??? Дали нещо ши фръкни от там?
Може и някоя сателитна чиния де, кой знае.
Hursa - майстор
Не спойлер, а обтекател, мисля че е термина :) . И не само близостта до билото е определящо, зад билото, от към „засенчената” страна се образуват сравнително мощни вихри силно влияещи се от поривите на вятъра. Духайки под ъгъл спрямо плоскостта на ската, също се образуват сравнително мощни, насочени потоци, пулсиращи с поривите на вятъра. Но „критическото” (според мен) е това, че конструкцията на покрива е предвидена преди всичко да понася „притискащо” усилие. А тук могат да се появят значителни усилия стремящи се да изтръгнат крепежните елементи, закрепващи колектора. (А за Етъра – „покривните плочи” са с теглото приблизително на колектора, а площа им е поне десетократно по малка, а най-вече са наредени с припокриване по ската :) . Съответно и конструкцията на покрива е предвидена да носи тази маса.)
Като казвам спойлер, значи е спойлер. Обтекателят подобрява аеродинамиката, намалява триенето, съпротивлението. Спойлера ще се стреми, ако се движиш прекалено бързо, да те държи здраво на земята. Или там, където си прикрепен.
Като си слагах колектора, гледах да не се показва над билото.
Вихрити и вихрушките да си гледат работата- не успяха да го изтръгнат.
Пък съм виждал много, дето си ги вее вятъра, над билото, ма още са си там.
Давай изчисленията, студенте!
Hursa - майстор
Де да бях студент :) . Но щом казвам обтекател, значи обтекател е термина, не съм го измислил аз :) . Вече как ще го конфигурира зависи от конструктора. А и тази конструкция също трябва да понесе напора на вятъра и да го пренасочи - предлагате и такава конструкция на питащия. Вместо просто да го монтира на ската върху допълнителен слой топлоизолация?
(пс - спойлер (при автомобила) - приспособление, което снижава турболентното завихряне на въздуха около автомобила при движението му с относително висока скорост или специален елемент изменящ аеродинамическите свойства на автомобилната каросерия; спойлер (в авиацията) - по известен, като интерцептор - механизъм на крилото на самолета, предназначен за управляемо намаляване на подемната сила. :) )
Хахааа, браво! Като си потърся в нета такиви джаджи за БМВто, само спойлери бе, мамка му. Едва ли много хора знаят значението на думата, но изречена, вече на всеки racer му е ясно. За притискане говорех.
Добре г-н инжинер, признах та.
Тука са коментира системка за топлене на вода, пък ти фкара разни термини (само формулите не показа).
Оикновено, простите хора, дето не са им завряни горните крайници на тъмно, нямат проблеми от такова естество.
Не бъркай човека! В "Направи си сам" сме.
Hursa - майстор
Ако ги знаех, щях да ги вкарам (формулите). Аз не съм от умните.
Именно, че е "направи си сам" - колко ще спечели от монтажа при по-голям ъгъл, особенно след като ще го използва най-вече лятото. И колко ще му струва това, като средства и труд. (На мен, най-вече не ми допада, че така ще увеличи топлозагубите, а при този вид слънчеви колектори те съвсем не са малки.)
А за спойлера - и посредствените хибриди са със спойлери, но такива спойлери рейсерите не търсят - предназначението им е друго :) .
Hursa написа:
Ако ги знаех, щях да ги вкарам (формулите). Аз не съм от умните.
Именно, че е "направи си сам" - колко ще спечели от монтажа при по-голям ъгъл, особенно след като ще го използва най-вече лятото. И колко ще му струва това, като средства и труд. (На мен, най-вече не ми допада, че така ще увеличи топлозагубите, а при този вид слънчеви колектори те съвсем не са малки.)
А за спойлера - и посредствените хибриди са със спойлери, но такива спойлери рейсерите не търсят - предназначението им е друго :) .
Заеби спойлерите и Рацерите! Аз са накарах отдавна.
Карай за драйн бека! И големия ъгъл не го мисли! Наблюденията ми са, че сезонните системки бачкат почти наравно с чувствително по скъпите.
Кажи нещо за обединението на соларна система с парно, през една серпентина, без кранчета и на водичка! Целогодишна.
Hursa - майстор
А защо без кранчета? До колкото разбрах слънчевата система ще се използва преди всичко лятото за топла вода. А зимата може би може да се използва в помощ на отоплението, но едва ли, в такъв случай, ще може да се използва ефективно за топла вода.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Тема "Дрейн бек соларна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: