• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
sokolov.91 - майстор
Здравейте.
На път е да се сбъдне една моя дългогодишна мечта, а именно да си направя локално парно с газов котел. :rolleyes:
От град Костинброд съм. Днес подадохме заявление за включване в газоразпределителното дружество, а утре ще дойде проектант да задействаме и газовия проект. :) До тук добре, но имам някой малки въпросчета, на които отговорите им не са ми съвсем ясни, а именно:

1. Понеже си харесах котел BOSCH Condens 2500W WBC 14-1 DE23 или BOSCH Codens 2500W WBC 24-1 DE23 (Разликата не е особено голяма, или е?*) се интересувам има ли за този котел безжичен стаен терморегулатор, който да позволява модулация, че така и не можах да разбера от стотиците мнения, дето прочетох. За CT-100 разбрах, че не е безжичен, а само, че безжично можеш да го командваш, но има ли безжичен терморегулатор, защото бих искал да го местя от време на време из стаите?
2. Как да регулирам температурата в стаите, в които не е терморегулатора? С термоглвави ли, с кранчета ли?
3. Ако има термоглави по радиаторите в стаята, в която ще е терморегулатора на радиатора трябва ли да има термоглава?
4. Ако в стаята, в която ще седи терморегулатора радиатора не трябва да има термоглава какво ще стане когато занеса (ако е безжичен) терморегулатора в друга стая радиатора, в която има термоглава?
* Идеята на предишното ми питане е, че бих искал терморегулатора през деня да е във всекидневната и там да ми поддържа желаната от мен температура, а вечер като си легна да преместя терморегулатора в спалнята и там да ми следи температурата, която искам аз, а във всекидневната да намаля с няколко градуса стайната температура.
5. Понеже стигнах до извода, че е по-добре едноконтурен котел +обемен бойлер със серпентина. И понеже разбрах, че серпентината на бойлера трябвало да е мощна. Чудя се какъв бойлер би ми свършил работа? Колко киловата трябва да е тази серпентина, колко квадратни метра разгъната площ трябва да е? И какво би станало ако си запазя сегашния ми бойлер на елдом със серпентина купен преди над 10 години?
6. Понеже нямам изградена отоплителна инсталация, нямам и закупени радиатори все още. Решил съм да се спра на панелни радиатори на КОРАДО РАДИК. Корадо имат екселски фаил с мощностите на различни видове панелни радиатори при въведени вход/изход/стайна температура колко киловата е даден радиатор. По данни от тази таблица ми излиза, че радиатор с размери 600мм. Х 2300мм. тип 22 при температура на водата на входа 50*С / температура на водата на изхода 48*С / и температура в стаята 23*С отдава 1619 вата. Това вярно ли е? И как да знам като на входа на радиатора водата е 50*С колко ще е на изхода, че да знам колко да напиша в таблицата за смятане на радиатори?
7. Изобщо 50*С ако излизат от котела към радиаторите добре ли е за да работи в кондензен режим котела? И ако да при колко градуса котела ще излезе от кондензния режим за да знам какви радиатори да слагам.
8. Мисля да направя отоплителната система с колектори и ППР стабилизирани тръби. Добра идея ли е?
9. В интернет намерих формула за изчисление на топлозагубите на дадена стая. Формулата е следната: квадратура (в квадратни метри) на дадения материал (на пример стена от тухла четворка измазана от двете страни и не изолирана от нито една страна) Х коефициент на топлопреминаване на дадения материал Х температурната разлика от двете страни на дадения материал (например ако изчисляваме топлозагуба на външна стена и на вън е -10*С а вътре е 20 температурната разлика ще е 30 градуса). Та вярна ли е тази формула?
10. Ако приемем, че горната формула е вярна сега е времето да ви попитам верни ли са ми коефициентите на топлопреминаване на различните материали с които разполагам, а именно:
*за стена от тухла четворка измазана от вътре и от вън коефициент на топлопреминаване - 0.52 вата на квадратен метър
*за под и таван от 15см. бетонна плоча на къща коефициент на топлопреминаване - 1.5 вата на квадратен метър
*за прозорци PVC дограма двоен стъклопакет бяло + цветно или бяло стъкло коефициент на топлопреминаване - 2.9 вата на квадратен метър.
11. Ако приемем, че до тук съм на прав път правилно ли е да изчислявам за Софийския регион –15*С зима или може да намаля малко сметките примерно при -10*С И правилно ли е след като сметна загубите за всяка стая топлозагубите на общия резултат да добавя 10% запас?
* В момента съм смятал по критерий –15*С на вън и 25*С вътре. За около 65 квадрата отоплявана площ + 10% запас ми излизат към 10 киловата топлозагуби. Първи етаж от къща съм. от долу има гараж и мазета. Нямам изолация по таваните. подовете са на дюшеме без пълнеж под него. Стаите са с височина 2.6м. Имам Частична външна изолация от 10см. ЕПС.
За сега друго не се сещам... То да се намери някой да ми отговори на тези въпроси пък после ще задам и други ако се сетя :)
Благодаря!
ydraganov - напреднал
Здравей, ако вярно си сметнал загубите, значи малкия Бош. Аз съм с него за над 100 кв, последен етаж, не ме топлят отдолу. Живея в Благоевград, поддържаме 21 гр, вътрешна изолация на тавани и външните стени. Бойлера ти с колко мощна серпентина е? И къде ще забиеш датчика за температура, от него котела черпи информация кога да се включи на БГВ. Аз съм с колектори и тръби с алуминиева вложка , стандарт ISO 21003, Ф16. Кранчета за балансиране навсякъде, само спалнята с глава, за да държа по-ниска температура от дневните помещения. Размера на радиаторите, максималния възможен, пропорционален на площта на стаите. Термостата ми е в една от дневните, избира се място да се избягва влиянието на отварянето​ на врати и слънчевото греене. Не виждам ползата от подвижен термостат. През голямата част от времето работи на 40 гр и дори трябва да ползвам времеви прозорци за да не влезе в цък-цък. В случай на отрицателни дневни температури, вдига температурата​, но не съм го виждал на по-вече от 50 гр, а миналата година имахме поредица от много студени дни при които не ставаше над -10 гр.
Последна промяна от ydraganov на съб фев 17, 2018 10:57 am, променено общо 1 път.
naskov - майстор
Сметките за топлозагубите са верни. Трябва да имаш предвид, че при тези изчисления котела трябва да е непрекъснато включен и да се управлява единствено от термостата. При изчисляване мощностите на радиаторите разликата между входящата и изходящата температура трябва да е 20, е не 2 градуса.
sokolov.91 - майстор
naskov написа:
Сметките за топлозагубите са верни. Трябва да имаш предвид, че при тези изчисления котела трябва да е непрекъснато включен и да се управлява единствено от термостата. При изчисляване мощностите на радиаторите разликата между входящата и изходящата температура трябва да е 20, е не 2 градуса.
А как да постигна такава температурна разлика на водата между вход/изход на даден радиатор?
Аз преди време си купих един радиатор Корадо Радик 2300мм. Х 600мм. тип 22 и го монтирах във всекидневната под прозореца (прозореца е дълъг 2350мм.). Монтирах радиатора под лек наклон за да се обезвъздуши. До радиатора на земята сложих една малка циркулационна помпа на 3/4'', сложих разширителен съд 8л. под налягане, взех един ел. нагревател за вода 3кв. и го заварих в един цилиндър. Цилиндъра затапих от другата страна, а от страни горе и долу пробих дупки и запоих по един нипел за РЕХ тръба 20мм. Един вид си направих малко електрическо котелче само за въпросния радиатор. Вързах помпата да тегли водата от изхода на радиатора и да бута към котелчето. Сложих на връщащата вода разширителя (него го напомпах на 1.2 бара на толкова напълних и водата в системата). Сложих и един У филтър. Купих един термостат за бойлер със сонда. Намазах сондата на термостата със термопаста и я допрях до металната стена на котелчето близо до тръгващата топла вода към радиатора. Заедно със сондата на термостата залепих и сондата на един цифров термометър. Калибрирах термостата според показанията на термометъра. Изолирах двете сонди със изолация за тръби за да не се влияят от външна температура. Свързах радиатора на кръст - вход на топла вода горе изход долу. Изпълних всичко със РЕХ тръба с ал. вложка 20мм. и нипели 3/4''. Напълних системата с вода под налягане 1.2 бара. Пуснах само помпата да върти и обезвъздуших през радиатора (фактически там ми се падна най-висока точка на системата). Оставих помпата да повърти един час, през който периодично пусках по малко от обезвъдушителя. Накрая пуснах и нагревателя и зачаках да загрее до 50*С водата и като загря до толкова нагласих термостата да изгаси котелчето (помпата си остава пусната). Терморегулатора понеже е с биметална пластина си има заводски зададен хистерезис от около 4 градуса и в момента, в който водата в системата стана 46 градуса терморегулатора пак пусна реотана и така пали гаси пали гаси и държи водата в граници 46-50 градуса.
Та взех аз един друг цифров термометър с термосонда и го залепих на входа на радиатора. В момента в който на входа на радиатора беше 50* местех сондата на изхода и там показваше 48*. Цялото това нещо го правих зимата при -6* на вън и се опитвах да затопля стаята с радиатора до 21*
Питането ми е - как хората постигат на входа едни градуси а на изхода 20 градуса по-малко?
sokolov.91 написа:
naskov написа:
................ разликата между входящата и изходящата температура трябва да е 20, е не 2 градуса.
А как да постигна такава температурна разлика на водата между вход/изход на даден радиатор?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Питането ми е - как хората постигат на входа едни градуси а на изхода 20 градуса по-малко?
Чрез скоростта на течността. По скоро дебита, но да ти е по разбираемо.
sokolov.91 - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
sokolov.91 написа:
naskov написа:
................ разликата между входящата и изходящата температура трябва да е 20, е не 2 градуса.
А как да постигна такава температурна разлика на водата между вход/изход на даден радиатор?
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Питането ми е - как хората постигат на входа едни градуси а на изхода 20 градуса по-малко?
Чрез скоростта на течността. По скоро дебита, но да ти е по разбираемо.
Трябва помпата да работи на по-ниска степен ли? За да има време водата да изстине докато излезе от радиатора?
sokolov.91 написа:

Трябва помпата да работи на по-ниска степен ли? За да има време водата да изстине докато излезе от радиатора?
Да. Дебита на помпата пък се определя от мощността на котела.
sokolov.91 - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
sokolov.91 написа:

Трябва помпата да работи на по-ниска степен ли? За да има време водата да изстине докато излезе от радиатора?
Да. Дебита на помпата пък се определя от мощността на котела.
А когато помпата е в самия газов котел нещата си идват на мястото без аз да им се меся?
andy_forresite - майстор
Опитваш се да постигнеш нещо, което е напълно излишно. Пресметнал си някакви ватове по стаи при -15/+25°С и сега искаш всеки радиатор да отдаде същото като на калкулатора число. Разликата вход/изход ще е някаква, често ще се променя, но теб това изобщо не трябва да те интересува. Ще тичаш до помпата, ще въртиш кранчета и ще гледаш дебита докато постигнеш разликата ли ... :)
Това с нагревателя е добре откъм трупане на опит и нищо повече. По-добре е било да се топлиш с печка Лъч, Елва, духалка или маслен радиатор.
Тези коефициенти не са така. Нито четворката е 0,52, нито плочата е 1,5. Каквото и да показва калкулатора обаче, на теб ти трябва по-слабия котел - този с 2-14 kw. На максимално натоварване може да изгори над 25 лева на ден. Слаб ли е? :)
За подбора на радиаторите не знам. Аз ако никой не ми каже за коя стая какъв да бъде, бих умножил площта в квадратни метри по 240 W. За регулирането по температура ти казаха - термостат, кранове за дебита и термоглава в спалнята.
sokolov.91 - майстор
andy_forresite написа:
Опитваш се да постигнеш нещо, което е напълно излишно. Пресметнал си някакви ватове по стаи при -15/+25°С и сега искаш всеки радиатор да отдаде същото като на калкулатора число. Разликата вход/изход ще е някаква, често ще се променя, но теб това изобщо не трябва да те интересува. Ще тичаш до помпата, ще въртиш кранчета и ще гледаш дебита докато постигнеш разликата ли ... :)
Това с нагревателя е добре откъм трупане на опит и нищо повече. По-добре е било да се топлиш с печка Лъч, Елва, духалка или маслен радиатор.
Тези коефициенти не са така. Нито четворката е 0,52, нито плочата е 1,5. Каквото и да показва калкулатора обаче, на теб ти трябва по-слабия котел - този с 2-14 kw. На максимално натоварване може да изгори над 25 лева на ден. Слаб ли е? :)
За подбора на радиаторите не знам. Аз ако никой не ми каже за коя стая какъв да бъде, бих умножил площта в квадратни метри по 240 W. За регулирането по температура ти казаха - термостат, кранове за дебита и термоглава в спалнята.
Е по тази сметка излиза за 17 квадрата стая 4 киловата радиатор... то такъв панелен няма.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Малко Въпроси за отопление на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: