Най - вълнуващия въпрос зимно време.
calcaneus86 - напреднал
съб авг 18, 2018 12:03 amТрифон П.Трифонов написа:
Тревожиш се за глупости.
Освен това ти казах първо да го заредиш, преди да го пробваш умишлено.
Късно е да се учиш, щом мислиш за чертичките.
За здравето на акумулатора, важен е алгоритъма на зареждане и контролираното разреждане.
Масата евтини UPSи имат прости зареждачки.
Просто си ползвай джаджите и не ги мисли!
Благодаря! Така и ще направя! Просто малко ще го поразредя и после зареждане.
съб авг 18, 2018 12:24 amcalcaneus86 написа:
съб авг 18, 2018 12:03 amТрифон П.Трифонов написа:
...
Благодаря! Така и ще направя! Просто малко ще го поразредя и после зареждане.
Опитай да хванеш момента, преди да премине на поддържащо зареждане, дали за известно време вдига напрежението на акумулатора над 14 волта.
Поддържащото е 13.6 - 13.8.
Ако директно си лепи поддържащо, хубаво е веднъж месечно да му включваш друго зарядно за час-два до 14,4. След всяко по дълбоко разреждане, също. Инак, акумулатора си седи хронично недозареден и страда горкият, като недохранен циганин- никога не достига до състоянието да е щастлив и дебел. Седи си само щастлив.
calcaneus86 - напреднал
Разредих акумулатора и сега в режим зарядно ми показва от изходите (закачени към акумулатора) напрежение 12.1 - 12.3 V.
Ко стаа с акумулатора? Дигна ли налягане?
calcaneus86 - напреднал
съб авг 18, 2018 1:51 pmТрифон П.Трифонов написа:
Ко стаа с акумулатора? Дигна ли налягане?
Хаха. От сутринта го включих и на около час го меря. С всяко следващо измерване с увеличава напрежението на изходите. Сега е 13.4. Сигурно поне 24 часа ще му трябват. Няма да го пипам. Чудех се лятото, когато не работи камината, в какво положение стои инверторът. В режим “зареждачка” или напълно изключен. Иначе разбрах, че всеки месец трябва да го тренирам акумулатора.
Готината зареждачка има 7-8 степенно меню.
Последните две те интересуват.
Едното е поддържане- 13.6
Така държи десетина дни и се изключва.
Следват варианти;
-пада под 12.6- зарежда до 14.4, поддръжка десет дни на 13.6, изключване.
-веднъж месечно онова което ти писах.
Отделно си имат десулфатизиращо меню, възстановявсне капацитет.....
В UPSите обикновено е по просто, но ако те е еня, ходиш по палатки, за риба......купуваш му едно соларно панелче, контролерче....и цяло лято си имаш осветление за палатка, ток за лаптопа, жисиема, акумулатора на колата е жив.....
Демек можеш да му измислиш работа на готиния Панасоник,да му уплътниш времето.
calcaneus86 - напреднал
Благодаря ти за полезните съвети! Преди час вече индицира, че е зареден, но не съм го изключил. Да го оставя така поне до утре или няма смисъл? До настъпването на сезона как да стои акумулаторът - включен към UPS и последният в режим на зареждане или просто свързан към UPS, като последният е изключен напълно?
АГМ акумулатора, има малък саморазряд, та 2-3 месеца няма да го съборят.
Интересно ми беше при какво напрежение "приключва" заряда на тоя Кемот.
Моят тегач, от как си профилактирах горелката, е на подзаряд към УПСа. Параметрите са като на твоя, но е обслужваем.
Нов е, та ще ми е интересно да си ги премерим.

Включвай го към UPSa и към горелката. Веднъж месечно му прави леки тренировки. ЛЕКИ.
Щом е 80 А, теглиш 8 А и зареждаш. Поне час да е на 14.4 V. После го оставяй на UPSa! Той ще го поддържа с 13.6-8. Дори ако се окаже по умен, със сигурност няма да ти съсипе акумулатора.
calcaneus86 - напреднал
Не е при мен, но следващия път като го разредя, ще го мерна при какво напрежение се е предал и ще пиша. Знам само, че алармата, като му свърши токът, е ужасна. Да разбирам, че просто нищо не пипам, след като се е заредил. Кемот-ът си остава в позиция 1 на главния ключ и включен в контакта?
Не го разреждай повече! Всяко разреждане и последващо зареждане е цикъл.
Животът на тези акута се ...."мери" в цикли.
Щадящите и поносими цикли са със само 20% разреждане. Тогава живее дълго.
Не го карай да вие поради дълбок разряд. Само около 300 пъти и е Чао.
Има и един "особен" алгоритъм на разреждане, при "умните" UPSи.
Примерно:
-скубя та яко, за кратко време - допускам "дълбоко" скубане. Разряд до по нисък волтаж.
-чофкам си по малко, за повечко време - прекратявам го на по висок волтаж.
Става въпрос за капацитет. Един акумулатор, разреждан с малък ток, отдава повече Аh, отколкото ако го разреждаме с голям ток. Това си има и времева граница, свързана със саморазреждането.
Ако прекалим, във времето, ще вземем по малко.
........бе я си гледай акумулатора!
Ши разбереш, чи си поарчил пари на вятъра, ма важното е, чи сига ти е готино и намираш смисъла.

Тема "Подходящ ли е този UPS за пелетна камина с макс. мощност 350 W?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: