• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
morfei1 - специалист
пон яну 14, 2019 6:25 pmТрифон П.Трифонов написа:
Доообре. За помпата малко помогнахме, другото си го установяваш в движение.
При такъв режим на работа, трипътен не ти трябва.
Не ги разбирам толкова, но нали на всякъде се пише, че това не са нискотемпературни системи и е препоръчително температура на връща се вода да не е много ниска за да няма конденз? При 60C връщащата ще е 40C с тази скорост на помпата. Отделно горелката трябва да я пусна макс на 12Kw защото като запали на 50C на 60C е за 5-10мин, това при загрята система и поне след 30мин почивка.

Иначе като си чистя котела температурата пада до 43C в него, помпата спира на 46C и включва на 50C. Като запаля котела и стигне 50C и задържи до 51C, като мина през всички радиатори си парят стабилно много и то целите с Термо глави нагласени на 3 - 3,5. Което според мен ще рече, че и на 50C топли, друг е въпроса каква температура може да поддържа и дали е добре за системата. Затопля си радиаторите и помещенията и след 1час, 1 и 30мин. е в работна температура 75C.

Примерно в неделя цял ден стоеше на 72C. Вдигнах макс температурата, поработи още 20-30мин и забучи на 76-77C на същата степен и си стои така, тоест няма как да ми гори повече, повече е сам времето в което горелката е качвала до тези градуси, поддържането е със същия разход.. Ако се източи бойлер или отвори термо глава пада до 68C и пак обратно на 76C. Вечер като стане минус по-трудно компенсира, ако въобще успее и така до сутринта и пак на ново. Същото се случва и с по ниската макс температура, на същите скорости, но с 5C по-малко.

Може и да не е най-правилният начин, но котелът стана по-чист, и горя 20-23 торби повече пелети, за да напълня същият празен човал от пелети с пепел. 48 преди спрямо 71 торби сега си е сериозна разлика, само от настройка на горелката.
Последна промяна от morfei1 на пон яну 14, 2019 9:34 pm, променено общо 3 пъти.
Добре са ти нещата.
Пасва си мощността на горелката, с нуждите на къщата. Затова и няма конденз, щото работи постоянно. Моят опит сочи, че при 37 градуса, на водата, конденз не се образува. Фатката е връщащата да не е по ниска.
morfei1 - специалист
пон яну 14, 2019 9:28 pmТрифон П.Трифонов написа:
Добре са ти нещата.
Пасва си мощността на горелката, с нуждите на къщата. Затова и няма конденз, щото работи постоянно. Моят опит сочи, че при 37 градуса, на водата, конденз не се образува. Фатката е връщащата да не е по ниска.
Може и да пробвам по-ниски примерно 65, но нека се постили малко, да не изреве някой, че му е студено, че сме чувствителни на тази тема. Да не си създавам излишни главоболия и разправии :-D
пон яну 14, 2019 9:38 pmmorfei1 написа:
пон яну 14, 2019 9:28 pmТрифон П.Трифонов написа:
Добре са ти нещата.
Пасва си мощността на горелката, с нуждите на къщата. Затова и няма конденз, щото работи постоянно. Моят опит сочи, че при 37 градуса, на водата, конденз не се образува. Фатката е връщащата да не е по ниска.
Може и да пробвам по-ниски примерно 65, но нека се постили малко, да не изреве някой, че му е студено, че сме чувствителни на тази тема. Да не си създавам излишни главоболия и разправии :-D
Хахаааа, като стане по топло и 55 ще са ти достатъчни.
Както ти е удобно и както го разбираш, така да е.
Давам ти пример.
Не съм променял нищо по отношение на отоплителна мощност. Котела си е същия.
Топлоизолации, дограми....се същото си е.
Миналата година средно 75 градуса на водата, тая година 60.
Добавих радиатори.
morfei1 - специалист
Моите радиатори за да нагряват по цялата си площ, трябва да държа термо главите на 4, обаче пък става много топло и не се трае, става неприятно топло. На 3,5 поддържат 23-25C средно 24C, но и през повечето време са топли само в горната част. Сигурно идват по-големи от колкото трябва и затова е така, не съм съвсем сигурен.

Бях попаднал на една статия преди време в която:
Минималната входяща температура, при която не се образува конденз е различна за всеки вид/модел/марка котел - следва да се дава от производителя. За системите с марка Torch тя е 45C⁰.
Знаейки че минималната температура на входа на котела е 45C⁰ и дебита на помпата е да приемем 1,8m³/h , при топлоносител вода и максимална мощност 20kW следва температурата на изхода на котела да бъде 45 C⁰ + 20/(1,8 х 1,16) = 54,57 C⁰ или 55 C⁰.
По-този начин системата ще работи винаги с максимално възможната ефективност.
При положение, че в книжката на Bisolid Saver C дават минимална входяща температура на водата 65C и прилагайки горната формула A1+B1/(C1*1,16), получавам, че при макс мощност в момента на горелката 22kw работната температура с най-добро КПД е 77,6C, а при най-ниската степен която ми е 6,6Kw температурата с най-добро КПД идва 68,8C. Това при оринтировъчен дебит на помпата 1,5m³/h на 1-ва степен, може и реално да е по-малко, но това е макса при мин. напор на тази степен. Отделно от статията не ми стана ясно това 1,16 какво значи, някакъв твърд коефициент ли е или варира спрямо нещо си....?

Доколко мога да се водя по тази формула според вас, защото при мен реално горелката работи на 22kw само от 55 до 60C и то само когато пали, което вече трябва да се случва веднъж в седмицата. През останалото време работи между 6,6 - 10Kw, което идва 68-70C по формулата и тук там спадове до 14Kw.

С кое е по-правилно да се смята, с мощността на горелката, която варира според темп. на водата в моят случай или мощността на котела, която по книжка я дават номинална 35Kw и температурата за най-добро КПД отива на 85C?
шоп - майстор
вт яну 15, 2019 9:59 ammorfei1 написа:
Отделно от статията не ми стана ясно това 1,16 какво значи, някакъв твърд коефициент ли е или варира спрямо нещо си....?

Тввърд коефициент е. Това е топлинният капацитет на водата. Не е супер точен, а е закръглен след втората цифра след запетаята, но това не е важно.

Може да варира с доста ако в системата има антифриз или пропилен гликол.
morfei1 - специалист
Да, или иначе казано оринтировъчно 4200J/Kg. Сега ми се избистри картинката, благодаря за което :) ! Когато си смятах по формулата за препоръчителен дебит на помпата, някъде ползваха 4200J/Kg, някъде 1,16 във формулата, което реално е едно и също нещо :roll: .

Общо взето в диапазона 68-77C би трябвало да имам най-добро KПД, ако горното е вярно. Горе-долу и в този диапазон варира температурата на котела при работа, спрямо топлозагубите на къщата, които варират спрямо външната температура. Максималната мощност на горелката е съобразена с максималната мощност на радиаторите при 75/55C. Котела държи делтаТ на вход/изход 20C. Няма вече шум в радиаторите (дано и въздух да няма в проблемните :prayer: ), топло е навсякъде.

Ако разсъжденията и сметките са ми верни, би трябвало да съм оцелил оптималните настройки за моята OC. Повече от това без пари, няма накъде :?
Manu - специалист
вт яну 15, 2019 12:19 pmmorfei1 написа:
Да, или иначе казано оринтировъчно 4200J/Kg. Сега ми се избистри картинката, благодаря за което :) ! Когато си смятах по формулата за препоръчителен дебит на помпата, някъде ползваха 4200J/Kg, някъде 1,16 във формулата, което реално е едно и също нещо :roll: .

Общо взето в диапазона 68-77C би трябвало да имам най-добро KПД, ако горното е вярно. Горе-долу и в този диапазон варира температурата на котела при работа, спрямо топлозагубите на къщата, които варират спрямо външната температура. Максималната мощност на горелката е съобразена с максималната мощност на радиаторите при 75/55C. Котела държи делтаТ на вход/изход 20C. Няма вече шум в радиаторите (дано и въздух да няма в проблемните :prayer: ), топло е навсякъде.

Ако разсъжденията и сметките са ми верни, би трябвало да съм оцелил оптималните настройки за моята OC. Повече от това без пари, няма накъде :?
Здравей,
Да попитам последно, понеже не разбрах. При теб в крайна сметка остави да гониш 75 на водата ? Като връщата е в порядъка на 55 ? При мен 67 на водата и връщащата е 10 градуса надолу. Пробвал съм с 1-2 скорост на помпата картинката не е по-различна. / имам и автоматични режими на грундфоса, с които още не съм се разбрал/. Интересно ми е какаво мога да пипна при мен още, за да оптимизам работата...ако има мегдан накъде. Поздрави !
В добавка : 20 ка на Грейко котел. Отоплявам в момента около 200 квадрата. Котелът работи 24/7. Разход за тези месеци 1.5 до 2/рядко/ чувалчета на ден. Температура в помещенията 22-23 гр. - 24 часа. Това, което съм направил за да не влиза често в съспенди - намалил съм заничително подаването на пелети на първа скорост, както и увеличих интервалите за подаване/ на нея работи в 95% от времето/. Въпросът ми е - има ли резон да гоня по-ниска температура на водата при тези ниски загуби. Имам трипътен Есбе /с настройки в някакъв малък диапазон/ и дали няма да объркам работата му. Същото важи и дали има смисъл да гоня по-висока температура за по-високо КПД /уж/.
morfei1 - специалист
Тъй като няма термометри на изхода и на входа на котела, меря като бай Ганьо с термометър DC103 с външната му сонда. Знам че не е най-точният метод, но ми дава ориентир.

Отделно, този термометър повече от 60-61 градуса не може да направи на сондата, защото като го закача на изхода на топлата вода на котела, повече от това не може да качи, на тръбата на радиатора на входа също. Та за ориентир на изходящата топла вода се водя от температурата на горелката. Отделно термометъра на самият котел, който е аналагов, показва с поне 6-7C повече от горелката. Абе горе-долу, имам си делта между 15-25C някъде. Къде е истината не зная точно, вече не се задълбочавам чак толкова, вече. Колкото и да е грешен метода ми на измерване, в момента по друг по-точен начин няма как да измеря. Шума в радиаторите ми изчезна с 1-ва степен на помпата, въздуха в радиаторите също, поне за сега. Водата изстива за около 55-60мин. когато горелката успее да изключи, навсякъде е топло, повече не ми трябва. Да накочоря радиаторите с по една термоглава на Homematic IP и си гледам кефа.
Последна промяна от morfei1 на вт яну 22, 2019 3:26 pm, променено общо 1 път.
Manu - специалист
вт яну 22, 2019 3:07 pmmorfei1 написа:
Тъй като няма термометри на изхода и на входа, меря като бай Ганьо с термометър DC103 с външната му сонда. Знам че не е най-точният метод, но ми дава ориентир.

Отделно този термометър повече от 60-61 градуса не може да направи на сондата, защото като го закача на изхода на топлата вода на котела, повече от това не може да качи, на тръбата на радиатора на входа също. Та за ориентир на изходящата топла вода се водя от температурата на горелката, отделно термометъра на самият котел, който е аналагов, показва с поне 6-7C повече от горелката, та къде е истината не зная, не се задълбочавам чак толкова. Колкото и да е грешен метода ми на измерване, в моменат по друг по-точен начин няма как да измеря. Шума в радиаторите ми изчезна, въздуха също, поне за сега. Водата изстива за около 55-60мин. когато горелката успее да изключи, навсякъде е топло.
При мен показанията на котела и горелката са еднакви. Отделно имам контролно мерене на изхода на котела, както и на връщащата вода . Та имам точни наблюдения за температура. Последно не разбрах, след пробите каква остана температурата дето гониш ? И от колегите мнение дали има смисъл да си играя при мен с тези 67 гр. в една от посоките. Пепелта в котела не е сиво бяла при мен, както казват, че трябва да е при добро изгаряне, а е по-скоро сиво кафеникава и ме човърка ....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Настройка на циркулацинна помпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: