Най - вълнуващия въпрос зимно време.
пон апр 08, 2019 2:01 pmk_garchev написа:
А какво мислите за термопомпа,която да грее радиаторите,а не с конвертори?
Отказвам се да обяснявам за киловатите- явно е невъзможно, докато не си го обясниш сам и то по трудния начин.
За термопомпа гласувам - ЗА.
Да видим колко киловатова ще ти трябва.
kalin72 - майстор
А защо някой трябва да си играе с термоглавите??? Купуваш си такива с настройване на времето, и готово.
С буфера как мислиш да решиш същия проблем?
Ясно е, че буфера е чудесно, но много скъпо решение, така че...
torbalan - Дървен философ
Каруцата пред коня.

За да се определят глидерите и мощността необходима за отопление на помещенията се смятат загубите на помещенията, които имат външни стени и/или тавани.

Ако една стия има 3 киловата загуби - трябва да се сглоби радиатор с мощност поне 3 киловата.
Като се съберат загубите от всички помещения в къщата се получава необходимата мощност на котела.

Загубите се изчисляват при желана вътрешна температура и изчислителната температура за съответното населено място. Изчислителната температура е малко по-висока от абсолютната минимална. Има я в таблици за всички населени места в България.

Буфер се слага, за да разреди включване/изключване на горелката. В този случай единствения му принос, закойто се сещам, ще бъде удължаване живота на самата горелка. Предвид цената на такъв буфер - съмнявам се да е оправдано монтирането му.

Ако регулирането е по температура на връщащата вода - дори термоглави не са чак толкоз необходими. Има малко повече настройване на системата, но веднъж нагласена работи.

Хубаво е тръбите между къщите да са добре изолирани и закопани в земята.
k_garchev - специалист
Благодаря на всички включили се в темата.Явно съм много неорентиран :-D ,то за това и питам.Тези дни ще идва човек да смята и да ми направи оферта за отопление с пелети и човек да ми направи оферта за отопление с термопомпа.Ще кача офертите тук,мисля,че ще бъде интересно на хора,които в бъдеще ще правят такова нещо,като ще скрия имената на фирмите.Има ли някой от пишещите във форума,който се занимава или иначе казано си изкарва хляба с монтиране на отоплителни инсталации?
jabata - специалист
Буфера е много хубаво нещо, но както вече казаха колегите, той е за да се разреди включването и излкючването на горелката. Самия буфер не е толкова скъп, но арматурата покрай него: помпи, вентили и т.н. надуват доволно цената, и накрая цялата тази зиагравка ще ти вдигне всичко на над 2к. лв. Ако имаш парите, супер, никой не те е спрял, парите са си твои.
Но проблема е, че независимо регулиране на парното в различни стаи, се определя перфектно с един котел и термоглави в стаите.... Като и да не забравяш че трябва да имаш поне един радиатор който да работи непрекъснато...за да осигурява циркулацията. И най-вече това има голяма ефективност, когато до всеки радиатор е пусната отделна тръба...
Колкото до мощността на котела, много е погрешно мощността на котела да се избира на база сумиране на мощностите на отделните радиатори плюс нещо отгоре. По-този начин, ако някой е сметнал грешно радиаторите, ти умножаваш грешката. И накрая може да се окаже, че при беобходими 10 KW, ще търкаляш котел 30 KW непрекъснато на минимум :shock: Примери за това има милион.
Тръби в земята, слагай доволно изолация, защото както знаеме, няма перфектна изолация.
Преди да правиш каквото и да било, седни прочети, помисли и тогава действай..... А това, четпх че се слага буфер....давай и аз. Да слага се, но не за това....
k_garchev - специалист
вт апр 09, 2019 10:02 amjabata написа:
Буфера е много хубаво нещо, но както вече казаха колегите, той е за да се разреди включването и излкючването на горелката. Самия буфер не е толкова скъп, но арматурата покрай него: помпи, вентили и т.н. надуват доволно цената, и накрая цялата тази зиагравка ще ти вдигне всичко на над 2к. лв. Ако имаш парите, супер, никой не те е спрял, парите са си твои.
Но проблема е, че независимо регулиране на парното в различни стаи, се определя перфектно с един котел и термоглави в стаите.... Като и да не забравяш че трябва да имаш поне един радиатор който да работи непрекъснато...за да осигурява циркулацията. И най-вече това има голяма ефективност, когато до всеки радиатор е пусната отделна тръба...
Колкото до мощността на котела, много е погрешно мощността на котела да се избира на база сумиране на мощностите на отделните радиатори плюс нещо отгоре. По-този начин, ако някой е сметнал грешно радиаторите, ти умножаваш грешката. И накрая може да се окаже, че при беобходими 10 KW, ще търкаляш котел 30 KW непрекъснато на минимум :shock: Примери за това има милион.
Тръби в земята, слагай доволно изолация, защото както знаеме, няма перфектна изолация.
Преди да правиш каквото и да било, седни прочети, помисли и тогава действай..... А това, четпх че се слага буфер....давай и аз. Да слага се, но не за това....
Ами за буфера го смятам,че цялата тази заигравка ще е по близо до 3к.Прочетох цялата тема за буфера и общо взето хората,които разбират от отопление(останах с такова впечатление благодарение на постовете им) пишат,че е хубаво нещо и е с цел икономия в последствие.Отделно имах намерение буфера да е с още една серпентина и да го грея и със слънчеви колектори,но ще ми е малко трудно това,защото не мога да закрам тръби отпокрива до буфера(всичко покъщата е ремонтирано и не ми се кърти).
Системата ми е отврена и от котела отива тръба до тавана и от там се разпределя по стаите и етажите,правена е преди 30години.Сега ги правят с колектор и тръби до всеки радиатор,поне до колкото аз съм виждал,може да има и друг начин.
VLADO66 - майстор
Да викаш търговци без да си сметнал необходимата мощност за отопление поне приблизително, може да ти изиграе лоша шега.Те ако са некоректни, ще те набутат с котел и ТП, които после щеш не щеш трябва да им слагаш буфер. Ориентировъчно за 1м3 отопляем обем неизолирана къща отиват 65W, при изолация 5 см. стават 45W, а при 10- 25-30W. и това е повтарям ориентировъчно.
k_garchev - специалист
Преди 5 години,когато сменях старите чугунени радиатори с алуминиеви,аз си правих изчисленията за коя стая с колко глидера да е.Пак благодарение на този форум.Тогава фирмата ми изчисли с 10 глидера по-малко отколкото моите изчисления.Тогава взех на предвид моите изчисления,а не тези на фирмата.
Къщата е изолирана отвън с 5см стиропор,но от този черния(графитен),който мисля,че го дават двойно по плътен от обикновения.Сега ще направя малко изчисления,за да бъда подготвен.Благодаря за мнението.
VLADO66 - майстор
Не може да е двойно по-плътен, защото най-плътния стиропор е 20кг/м3.Белия, който се ползва за изолация е 15-18кг/м3.
k_garchev - специалист
Ами не съм сигурен колко по-плътен е релано,но определено има разлика.Не ми стигнаха 3-4 квадрата и се наложи да купувам,но в района,в който живея не се предлагаше и купих бял и беше с доста по-ниско качество спрямо графитения.
Значи след малко изчисления-67кв на етаж,два етажа на височина 2.4 идва 320кубични метра за моята къща.И другите помещения са около 70 кубични метра или общо 390кубични метра.По данните,които сте дали,ще взема нещо средно или 40W на кубик или ще ми трябват около 15.6kw.Като това не включва тръбите по трасето и двата бойлера,като на моята къща изчислявам кубатурата заедно със стените.От тук следва,че см сложил поне 20% повече глидери.

Тема "Помощ за отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: