Загуби по трасето не генерира само топлообмена. Увеличавайки скоростта - увеличавате хидравличните загуби. Освен това - увеличавайки скоростта - намалявате термичното съпротивление на топлоотдаване между течността и стените на трасето.
Двата, така изградени колектора е трудно да бъдат сравнени. А и все пак ще заемат различна площ. Трябва да се прецени и до колко влияе кривизната на повърхността на външната тръба на светопропускливостта на стъклото и отразителната способност на повърхностите му. Също и как влияе кривизната на повърхността на абсорбера на поглъщащата и излъчващата му способност. Изключваме ли напълно и взаимното засенчване на тръбите, например при огряването им рано сутрин и късно привечер.
Двата, така изградени колектора е трудно да бъдат сравнени. А и все пак ще заемат различна площ. Трябва да се прецени и до колко влияе кривизната на повърхността на външната тръба на светопропускливостта на стъклото и отразителната способност на повърхностите му. Също и как влияе кривизната на повърхността на абсорбера на поглъщащата и излъчващата му способност. Изключваме ли напълно и взаимното засенчване на тръбите, например при огряването им рано сутрин и късно привечер.
Последна промяна от Hursa на ср окт 02, 2019 11:14 pm, променено общо 1 път.