Най - вълнуващия въпрос зимно време.
naB4o - специалист
Има си закон. Рекламацията се предявява пред търговеца. Ако е трайно закрепен към стената, първоначално е хубаво да се отиде на място или да се обадите по телефона за справка. От там ще ви кажат, дали някой ще дойде на оглед или ше ви накарат да го сваляте и т.н. Зависи от търговеца и практиката му. Щом попълните надлежно протокол за рекламация, чакате разглеждане и решение по случая. Законовия срок е месец, като ако мине срока, може да развалите договора едностранно и да ви върнат парите или заменят с нов. Ако преди срока счетат за НЕоснователна претенцията ви - пиете студена вода, водите дело (ако мислите че сте прав, и разбира се - може да го докажете). Ползвам техни бойлери и на двете места където съм живял, не съм имал проблеми, освен смяна на нагревател и почистване от варовик, което не беше гаранционно събитие в случая.
npace - специалист
чет юни 04, 2020 3:50 pmbrassSob написа:
Как ще занесеш нещо без протокол.
Ами тъй - вземаш го нещото и го носиш. :-D
https://lex.bg/laws/ldoc/2135513678#i_123
Протокол от магазина ще вземеш. :-D

Това се отнася за 2-годишната законова гаранция, разбира се. Елдом дават 5 до 10 години допълнителна, за която трябва да се обърнем към тях или оторизиран сервиз. Като условията трябва да са написани в договора, не може да се съчиняват в движение.
brassSob - специалист
пет юни 05, 2020 12:09 amnpace написа:
чет юни 04, 2020 3:50 pmbrassSob написа:
Как ще занесеш нещо без протокол.
Ами тъй - вземаш го нещото и го носиш. :-D
https://lex.bg/laws/ldoc/2135513678#i_123
Протокол от магазина ще вземеш. :-D

Това се отнася за 2-годишната законова гаранция, разбира се. Елдом дават 5 до 10 години допълнителна, за която трябва да се обърнем към тях или оторизиран сервиз. Като условията трябва да са написани в договора, не може да се съчиняват в движение.
Сега почна и 10 години да вкарваш. Абе как ще вземеш протокол за смяна от кварталния магазин. Това да не е кафеварка да си го занесеш.
Chefo77 - майстор
Щом са се хванали, ще играят на хорото. Няма значение квартален магазин или международна верига.
brassSob - специалист
пет юни 05, 2020 7:34 amChefo77 написа:
Щом са се хванали, ще играят на хорото. Няма значение квартален магазин или международна верига.
Човек разбираш, че всеки ще ти го смени само да му занесеш един попълнен формуляр. Толкова ли сме дребнави да не се обадим, да опишат за 2 мин и това е. Вкъщи имам 3 бойлера. Има проблем, обаждал съм се и идват. Нагревател се сменя на място. Като протече бойлера ми го сменят с нов с протокола. Всичко минава в рамките на ден два.
Chefo77 - майстор
Аз се обърках нещо.
Няма значение размера на магазина, всички са длъжни да спазват ЗЗП. Завеждане на рекламация е задължение на търговеца без значение оборота му и е в правото на всеки потребител, закупил някаква стока с гаранция. Търговецът може да изпрати техник за установяване на повредата, може и сам да реши да издаде протокол - но е длъжен да заведе рекламацията.
А аз разбира се, че ще се обадя на сервиза, щом става дума за обемна стока, още повече установяването на дефект на която изисква да е монтиран на място. По-горе визирах носенето на техника в магазин, която техника е преносима нормално - няма да затътря 200 кила хладилник в магазина, за да видят че не охлажда :)
brassSob - специалист
пет юни 05, 2020 1:48 pmChefo77 написа:
Аз се обърках нещо.
Няма значение размера на магазина, всички са длъжни да спазват ЗЗП. Завеждане на рекламация е задължение на търговеца без значение оборота му и е в правото на всеки потребител, закупил някаква стока с гаранция. Търговецът може да изпрати техник за установяване на повредата, може и сам да реши да издаде протокол - но е длъжен да заведе рекламацията.
А аз разбира се, че ще се обадя на сервиза, щом става дума за обемна стока, още повече установяването на дефект на която изисква да е монтиран на място. По-горе визирах носенето на техника в магазин, която техника е преносима нормално - няма да затътря 200 кила хладилник в магазина, за да видят че не охлажда :)
Оторизиран издава протокола. Ако ставаше така знаеш ли какви злоупотреби ще станат. Щяхме си изписваме бойлери до откат.
чет юни 04, 2020 7:45 amChefo77 написа:
От публикацията разбираме, че сервизът на всяка марка трябва да има налични екипи 24/7 за отреагиране на спешни случаи, дори и по повече от един, ако случайно някой много бърза и иска веднага да си използва уреда?
2-3 дни наистина е супер търговска практика, особено като се има предвид, че тези дни са между петък и понеделник....
Вижте нещета са супер прости (явно като мен). Бойлера протича, но искам семейството ми да има топла вода.
Ако Вие може да стоите ден, два, три седмица без топла вода заради гаранцията на бойлер за 200 лв., аз не бих го причинил на семейството си и действах.

Практиката на ЕЛДОМ е ЗАКОННА, но не е ОК. Съседи и приятели са имали проблеми с други производители и вносители, но там е различно!

Бойлера познат ми го е монтиръл и съответветно той го свали.

И пак не разбирам, защо трябва да е закачен, след като не са го монтирали те. Ако те го бяха монтирали разбирам. Може да пробват да въведат това изискване, техният сервиз да ги монтира, тогава съвсем ще изчезнат.

И в днешно време проблеми с гаранционно обслужване почти няма, хората подменят и лоялността остава.
ESPACE - майстор
Тоя бойлер как точно протече? Изведнъж и като лейка? Защото обикновено протичат бавно и славно и така можеш да си го ползваш докато дойде техника.
пон юни 08, 2020 4:02 pmvankata1976 написа:

Вижте нещета са супер прости (явно като мен). Бойлера протича, но искам семейството ми да има топла вода.
Ако Вие може да стоите ден, два, три седмица без топла вода заради гаранцията на бойлер за 200 лв., аз не бих го причинил на семейството си и действах.

Практиката на ЕЛДОМ е ЗАКОННА, но не е ОК. Съседи и приятели са имали проблеми с други производители и вносители, но там е различно!

Бойлера познат ми го е монтиръл и съответветно той го свали.

И пак не разбирам, защо трябва да е закачен, след като не са го монтирали те. Ако те го бяха монтирали разбирам. Може да пробват да въведат това изискване, техният сервиз да ги монтира, тогава съвсем ще изчезнат.

И в днешно време проблеми с гаранционно обслужване почти няма, хората подменят и лоялността остава.
Ми явно.
За 23-24 години, два бойлера, едно гаранционно събитие- дефектирало електронно управление.
2012та, на Великден бях без топла вода. Голям праЗ. В понеделник екип на Елдом го подмени и на момента бях хигиенизиран. Бойлерът е купуван 2008ма. До момента не е отварян. Преди 3-4 години изписа Anode low.
Ако беше протекъл всички форумни умници щяха да "познаят" поради какво.
Не е протекъл, а си виси работно, видно от снимките.
Добра реклама правиш. Добре, че има такива поплювковци, та да ми напомнят колко древни са елдомските бойлери и не само моят.
Ей го. https://photos.app.goo.gl/Q3FgcTyeMkrhZPB29
А този е на Беклемето, в хижа "Извора". На повече от 20 години е. Като ида пак, ще му снимам и табелката, заради такива като тебе. С оригиналният предпазен клапан е. Първият ми бе такъв.
https://photos.app.goo.gl/hWXK4u3KjFja2J8v9

Тема "Внимавайте с "Много добрата гаранционна практка" на ЕЛДОМ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: