вт авг 31, 2021 8:08 pmшоп написа: Няма значение къде е монтирана в системата.Принципно не е така, според мен. (Особено за системи, при които циркулиращата течност се нагрява.) До колкото знам, правилото е да се монтира на "студената" линия, в ниска точка на контура. Така се избягва евентуална кавитация в помпата, особено ако е на високи обороти при пуска и. Колкото е по-висока температурата и по-ниско налягането (хидростатичното в случая) толкова е по-вероятно да се прояви.
шоп написа: Обикновенно производителят е дал някакви ориентировъчни цифри за дебит през ОС, при който дебит ТП работи задоволително, но защо да не може още по-добре?Производителя би трябвало да е дал номиналните разход и напор. А те са близки до оптималните (когато КПД на помпата е максимално). Ако помпата е подбрана правилно за определена система, а я преработите понижавайки хидравличните загуби - при използване на същата помпа ще увеличите дебита, но ще увеличите и консумацията и. Твърде вероятно да се стигне до понижаване на нейното КПД - разхода и да се повиши с повече, отколкото ще се повиши дебита (а може да се стигне и до прегряване на двигателя).