• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Ahmakov - специалист
вт ное 01, 2022 1:43 pmkisyov написа:

При мен са с едно захранване. Значи спирам FTC от бутона на управлението, настройвам джъмперите и след 12 часа я пускам.
Не, дърпаш шалтера на ТП, разбирай бушона, чакаш 5 минути, настройваш джъмперите и включваш бушона, ако компресора е подгрят, пускаш от дистанционното. Ако не е чакаш.
kisyov - напреднал
вт ное 01, 2022 1:59 pmAhmakov написа:
вт ное 01, 2022 1:43 pmkisyov написа:

При мен са с едно захранване. Значи спирам FTC от бутона на управлението, настройвам джъмперите и след 12 часа я пускам.
Не, дърпаш шалтера на ТП, разбирай бушона, чакаш 5 минути, настройваш джъмперите и включваш бушона, ако компресора е подгрят, пускаш от дистанционното. Ако не е чакаш.
Колега твоята ТП R410 или R32 е, защото четох в един форум, че ако е R32 никав шанс без сензор поток.
Детето - специалист
Мина повече от месец и гледах работата на ТП. По ваш съвет вдигнах скоростта на ЦП на 5 и работата стана още по за кратко с голяма мощност. Когато върна скоростта на 1 ТП работи с по малка мощност и по продължително. Другото което забелязвам е температурата на входа на буферния съд. Когато ЦП е на 5 топлата вода която влиза в буфера е с по ниска температура от колкото ако скоростта е по ниска.

Според мен когато ЦП върти по бързо, се загрява доста бързо водата в буфера и изключва. За десетина минути температурата в буфера спада и всичко започва отново.
Когато ЦП работи на ниска скорост, трябва много повече време да се затопли водата в буфера до зададената температура и да изключи ТП. А се получава така, защото топлата вода която влиза в буфера се "изважда" от ЦП на ОИ и тази топла вода минава през цялата система и се връща охладена в долната част на буфера. Трябва да мине доста повече време докато водата в буфера се загрее толкова, че водата която влиза в ТП да е с висока температура и да изключи.
Според мен се бъркат потоците когато ТП е на макс. скорост а ЦП на ОИ е на мин. скорост.
Когато и двете имат почти еднакъв дебит се получава все едно системата е без буфер и водата която излиза от ТП тръгва по ОИ и не слиза надолу в буфера.
А може и да греша, така си го обяснявам.
brum - майстор
Детето, инверторна ли ти е термопомпата? Ако да - би трябвало да се регулира мощността и да не стига до on/off работа.

Ако е и въпреки това работи в on/off режим ти е много малък дебита през подовото/радиаторите/конвекторите. Настройка на праговете на изключване и обратно включване евентуално може да помогне.
Детето - специалист
Инверторана е, дебита през радиатори и т.н е на минимум. Много шумят крановете когато я пусна на по висока скорост ЦП на ОИ. Затова я държа на мин. а и радиаторите са топли и под средата.

ЕДИТ: другото което забравих да спомена. При макс. скорост на помпата разликата между топла/студена вода е 2-3*С при мин. скорост е 10*С.
LazarGanev - "Велик майстор"
10 градуса е много
Подово и радиатори на един кръг ли са?
brum - майстор
Реши си проблема с шума в радиаторите. Докато отоплителите са спънати няма как термопомпата да работи ефективно. За ефективна работа трябва температурата на топлоносителят да е ниска. А за да можеш да се топлиш с ниска температура на топлоносителят трябва голям дебит и малки dT-та.

10 градуса dT е много за термопомпа. При мен това което влиза и излиза от термопомпата е с dT около 5 градуса. Като го гледам колко е линейно е много вероятно термопомпата да си контролира дебита за да поддържа такова dT.
Да, Бръме, ама Дечо е съвместил радиатори и подово, вероятно. Нали се сещаш, че едина гладен, другия преял?!
Ако греша, да ме прощава Шефа!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Тема "Въпроси за ОИ с термопомпа Mitsubishi Ecodan PUZ 8.5 kw R32" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: