• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
radius - майстор
Баш това е.
Детето - специалист
Нямам подово. Радиатори, лира и конвектор. ЦП на ОИ я вдигнах на 3-степен от 7 степени и в момента Дt е 6*С Сега работи/почива 50/50 с мощност 1200w.
За около 30 минути достига с 5*С над зададената температура и помпата спира и така за 30 минути докато не спадне температурата с 5*С под зададената. Не знам ако трябва да я изключа тази опция за +5 -5. Да не би да работи в някакъв такъв режим на температурата, а не да поддържа зададената.

Прикачен файл

Screenshot 2022-11-12 23.03.51.png
brum - майстор
Ниска ти е температурата за радиатори. Вдигни я на 40 градуса и виж дали пак така ще се държи. Така ще вдигнеш товара.

Отделно, че трябва да се стремиш да не смъкваш товара под даден праг. Иначе пак ще качи температурата и пак ще изключи. Т.е. не можеш да имаш само 1 или 2 работещи радиатора. Трябва във всеки един момент да имаш товар над определен минимум, за да не се стига до on/off режим. Особено в първите 20-30 минути докато термопомпата тръгва, че тогава работи на голяма мощност.

Същият филм го играх миналата година с газовият котел. Оная гад има 3kW минимална мощност. Като работи само 1-2 кръга на подовото и почваше да цикли. Като има минимум 4 работещи кръга нямаше проблеми.

Недей гледа тая работа с потоците. В момента в който имаш достатъчно консуматори ще работи без да изключва.
С конвектора грешката е по малка, вярно.
Нацелил е нещо по средата, между него и радиаторите.
Един конвектор иска дебита на кажи речи всичките радиатори, а с термопомпа, където Т на течността се гони да е ниска...

По въпроса с буфера- за да "влиза" нещо в него, не е достатъчно да има една помпа.
В случая, би трябвало радиаторите и конвектора да са разделени на отделни кръгове, всеки със собствена помпа, която тегли от буфера.
За дебитите, при инсталация с ТП не съм наясно. Зная за високотемпературна, където дебита на котелната трябва да надвиша леко общият дебит на консуматорите.
Детето - специалист
@ brum Принципно я държех на 40 но колегите казаха да я върна на 35. Ще опитам и на 40 да видя как ще работи.
Умишлено на лирата в банята и на още един по малък радиатор не сложих термоглави. За да си гарантирам, че винаги ще остане от къде да минава водата на ЦП. Преди да сложа термоглави навсякъде се държеше по същият начин, но хайде да кажем, че тогава беше по топло и затова е изкл. На единя етаж ще отворя крановете докрай да видя какво ще се промени в работата.

@Трифон П.Трифонов помпата е една за всички консуматори, според човека който ми я даде е достатъчно силна и няма никакъв проблем. На всичкото отгоре е някаква електронна която сама си регулира мощността и някакви такива. Конвектора в момента не работи, затова и не мисля че участва в сметките.

Според мен нещо и куца в настройките, тия където я монтираха и ми казваха, че "машинката е умна и сама си знае какво да прави" са се объркали.
Според мен има лоша комуникация между вътрешното и външното тяло. Защото на това външно тяло може да се сложи няколко модела вътрешно и ако не е казано точното и от там идват драмите. А може и да греша, не знам дали се посочва на едно от двете тела с какво ще работи.
Е, то стана на час по лъжичка!

Щом конвектора не е включен/включван, настройката на помпата е перфектна за радиаторно отопление, но....
Бръма е прав да ти препоръчва по висока Т, понеже с радиатори 35 градуса ще те стоплят когато облечеш стените с тях. Силно казано, но разбра, надявам се.
Увеличавайки Т, увеличаваш натоварването, а цикленето би трябвало да се разреди, както вече е казано.
Почти всяка стандартно монтирана помпа е достатъчна, но това няма значение.
Правилната схема, когато се ползват различни по вид отоплителни тела, е да се разделят на самостоятелни кръгове, със собствени помпи.
brum - майстор
Лирата в банята и един малък радиатор са крайно недостатъчен товар за да си гарантираш, че няма да изключи. Ако пуснеш водата на 60 градуса може и да се получи, ама дори и тогава ме съмнява, че ще стане с тоя товар.

С подовото положението е по-добре. Замазките акумулират и отдават едни 12 часа след това. С радиаторите като спреш термопомпата и ще спре да топли сигурно след 10 минути.

Има и друго - трябва да си планираш отоплението. Термопомпата не може да работи 24 часа в денонощието. При минимална отдавана мощност 2-3 киловата това са едни 50-75 киловата топлинна енергия. А е много вероятно да ти трябват по-малко при сегашните температури. При мен графика е:
1) 8:30 топли стаите до 13:30. Изключва ако докара 24+ градуса по стаите.
2) 13:30 до 14:30 топли бойлера.
3) От 23:00 до 3:00 сутринта пак топли стаите. Топли до 22 градуса и после спира.

Дневният график е съобразен с кога фотоволтаиците дават енергия. Ако има слънце топли на аванта (условно).
brum - майстор
Днес сутринта температурите бяха около 1 градус и мъглата с нож можеше да се реже. Това ли се класира като най-ужасните условия за работа на термопомпа?

Някакви съвети за да може да се извади максимален КОП в такова време? Ниска температура и малка мощност за повече часове работа може би?
Така няма ли да цикли по често, което събаряло КОПа?
В характеристиките, на коя да е термопомпена машина, КОПа е готин при ниска Т и максимално натоварване.
Така съм чел, без милиграм собствен опит.
radius - майстор
Аз нямам идея какво да се подобри в подобно време, зависи от алгоритъма за дефрост. На моята е прекалено начесто според мен, макар да не съм чекнал да е за влажен климат. Но може и да греша и да са правилни дефростите, все пак пуска и водица след тях, значи не са били напразни.
Аз, макар да имам циклене при по-топло време, не съм забелязал да ми е влошен разхода, вероятно е така, но не е осезаемо.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Тема "Въпроси за ОИ с термопомпа Mitsubishi Ecodan PUZ 8.5 kw R32" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: