Детските стаи са южни. За да поддържат топлото нощем им трябва един дебит. За да не прегряват денем им трябва нулев дебит. А стаите дето са източни и северни са със съвсем други изисквания. Кабинета приерно го топля така, че да е топъл само като се ползва. Без автоматика няма как да се балансират и да се поддържат разумни температури.
Още от началото тръгнах с такава идея - ниска температура на топлпносителят (28 градуса) и всичко отворено. Северните стаи бяха некомфортно студени (пък аз обичам да ми е топло), а южните бяха за къси гащи. Това при максимален дебит към северните и наполовина от проектният дебит към южните. Отделно трябеаше да се мисли как ще се справяме с южните стаи и ниският дебит в дните без слънце.
- 1
- 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
resistbody
- майстор
17 мнения в "Буферен съд и газов котел"
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17830
Да питам и аз ,в моя град поставят газови котли на метан с касети бутилки.Някаква фирма поставя всичко ,поставят само един модел котли Motan.Свързват ги само с обикновени стайни .термостати.Може ли към този котел Motan да се свърже модулиращ стаен термостат.Котела до колкото видях е двуконтурен ,май се води и кондензен ,но гледам ,че работи на 60 градуса ,има и топлене на БгВ.
resistbody
- майстор
- Мнения: 1328
вт ное 16, 2021 6:35 ambrum написа: Детските стаи са южни. За да поддържат топлото нощем им трябва един дебит. За да не прегряват денем им трябва нулев дебит. А стаите дето са източни и северни са със съвсем други изисквания. Кабинета приерно го топля така, че да е топъл само като се ползва. Без автоматика няма как да се балансират и да се поддържат разумни температури.Хмм, и аз смятах така да карам.. явно ще пусна по един кабел до всяка стая за СТ за всеки случай.... преди 2 години ходих в една кандидат пасивна къща и той имаше задвижки за подовото... всичко беше самоделка като при теб, даже той ме запали по автоматиката... но той програмист аз прост човек и бързо ми мина мерака..
Още от началото тръгнах с такава идея - ниска температура на топлпносителят (28 градуса) и всичко отворено. Северните стаи бяха некомфортно студени (пък аз обичам да ми е топло), а южните бяха за къси гащи. Това при максимален дебит към северните и наполовина от проектният дебит към южните. Отделно трябеаше да се мисли как ще се справяме с южните стаи и ниският дебит в дните без слънце.
brum
- майстор
- Мнения: 3694
Кабел е хубаво да има. Ако не ти потрябва ще го скриеш, ама ако го няма, пак ти потрябва ще се видиш в чудо. При мен има, а не го ползвам . Кабела е 6х0.35 и води до комуникационното табло.
Термостатите са ми самоделки. Безжични, с WiFi и батерия която кара на теория цял отоплителен сезон.
Термостатите са ми самоделки. Безжични, с WiFi и батерия която кара на теория цял отоплителен сезон.
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17830
Няма страшно ,че не сте пуснали кабели,сега това е решено с управление на Салус .Комуникационен модул за ента брой задвижи и безжични стайни термостати .само желание и пари да има човек.
brum
- майстор
- Мнения: 3694
Малко teaser за DIY упрлавението на котела на Immergas. На снимката се вижда контролер който поддържа следните функции:
1) Възможност да управлява два сервомотора. Единият да върти градусите на подовот, другият евентуално да върти градусите на БГВ.
2) Две релета. Едното за да включва/изключва подгряването към подовото, другото 'щото само такива релета имах под ръка .
3) И един температурен сензор който ще се опитам да закрепя към извода на хидравличният разединител където котела подава водата за подовот. За да се следи как се движи температурата на подаваната от котела вода. Не е най-удачното решение, ама нямам по-удачно място за сензора.
Първа точка се реши много лесно. На 3Д принтера извъртях детайл така, че да хвана сервото директно към копчето. В долният край на сервомотора се добавя стойка която да го подпре на корпуса на котела и с двойнолепяща лента се фиксира да не мърда. Калибрират се позиции на сервомотора спрямо градусите на котела и после само се подават градуси на контролера, а той се грижи да завърти копчетата.
Втора точка се оказа възможна като зачетох инструкциите за монтаж на котела. Оказа се, че е предвидено да има термостат който при мен е заместен с мостче. Термостата затваря когато котела трябва да топли и отваря като се достигне търсената температура. При отваряне (прекъсване на моста) котела минава в летен режим. Много странно решение за напрежението което се подава към термостата - 25 волта. Стандартното е за такива неща да се ползват около 5 волта. Ако трябва по-високо - 12 волта. Ама 25 за първи път виждам на логическа верига.
Температурният сензор е за да има телеметрия и лесно да виждам котела дали е циклил. Ако е циклил ще му вдигам температурата на подгряващата вода толкова, че да се избегне цикленето. Сензора е подбран да е с минимална маса за да няма инертност. Ще го прикрепя с алумиево тиксо, а над него ще сложа топлоизолация.
Софтуера който е зад цялата система държи по няколко кръга отворени и циклене няма. Циклене обаче има когато се затворят всички кръгове. Точка две ще го елиминра като спира подгряването на водата за подовот. Котела командва и външната помпа, та и тя ще почне да спира като няма нужда от отопление.
Инструктирането на котела да подгрява водата за подовото ще е 2-3 минути след като е дадена команда на задвижките да отворят кръговете. Целта е котела да тръгне след като задвижките са се задействали и кръговете са отворени.
Топлият силикон е за да държи кабелите на място. Контролера беше правен да управлява клапите по вентилацията. Но дали ще върти сервомотор който да управлява клапа на вентилацията или такъв който да върти копчето на котела няма много разлика. А преправяне на наличен контролер е по-лесно от изработка на нов.
1) Възможност да управлява два сервомотора. Единият да върти градусите на подовот, другият евентуално да върти градусите на БГВ.
2) Две релета. Едното за да включва/изключва подгряването към подовото, другото 'щото само такива релета имах под ръка .
3) И един температурен сензор който ще се опитам да закрепя към извода на хидравличният разединител където котела подава водата за подовот. За да се следи как се движи температурата на подаваната от котела вода. Не е най-удачното решение, ама нямам по-удачно място за сензора.
Първа точка се реши много лесно. На 3Д принтера извъртях детайл така, че да хвана сервото директно към копчето. В долният край на сервомотора се добавя стойка която да го подпре на корпуса на котела и с двойнолепяща лента се фиксира да не мърда. Калибрират се позиции на сервомотора спрямо градусите на котела и после само се подават градуси на контролера, а той се грижи да завърти копчетата.
Втора точка се оказа възможна като зачетох инструкциите за монтаж на котела. Оказа се, че е предвидено да има термостат който при мен е заместен с мостче. Термостата затваря когато котела трябва да топли и отваря като се достигне търсената температура. При отваряне (прекъсване на моста) котела минава в летен режим. Много странно решение за напрежението което се подава към термостата - 25 волта. Стандартното е за такива неща да се ползват около 5 волта. Ако трябва по-високо - 12 волта. Ама 25 за първи път виждам на логическа верига.
Температурният сензор е за да има телеметрия и лесно да виждам котела дали е циклил. Ако е циклил ще му вдигам температурата на подгряващата вода толкова, че да се избегне цикленето. Сензора е подбран да е с минимална маса за да няма инертност. Ще го прикрепя с алумиево тиксо, а над него ще сложа топлоизолация.
Софтуера който е зад цялата система държи по няколко кръга отворени и циклене няма. Циклене обаче има когато се затворят всички кръгове. Точка две ще го елиминра като спира подгряването на водата за подовот. Котела командва и външната помпа, та и тя ще почне да спира като няма нужда от отопление.
Инструктирането на котела да подгрява водата за подовото ще е 2-3 минути след като е дадена команда на задвижките да отворят кръговете. Целта е котела да тръгне след като задвижките са се задействали и кръговете са отворени.
Топлият силикон е за да държи кабелите на място. Контролера беше правен да управлява клапите по вентилацията. Но дали ще върти сервомотор който да управлява клапа на вентилацията или такъв който да върти копчето на котела няма много разлика. А преправяне на наличен контролер е по-лесно от изработка на нов.
- 1
- 2
Тема "Буферен съд и газов котел" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!