• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
resistbody - майстор
А защо са ти задвижки на такава инертна система като подовото ?
brum - майстор
Детските стаи са южни. За да поддържат топлото нощем им трябва един дебит. За да не прегряват денем им трябва нулев дебит. А стаите дето са източни и северни са със съвсем други изисквания. Кабинета приерно го топля така, че да е топъл само като се ползва. Без автоматика няма как да се балансират и да се поддържат разумни температури.

Още от началото тръгнах с такава идея - ниска температура на топлпносителят (28 градуса) и всичко отворено. Северните стаи бяха некомфортно студени (пък аз обичам да ми е топло), а южните бяха за къси гащи. Това при максимален дебит към северните и наполовина от проектният дебит към южните. Отделно трябеаше да се мисли как ще се справяме с южните стаи и ниският дебит в дните без слънце.
filmatoplo - майстор
Да питам и аз ,в моя град поставят газови котли на метан с касети бутилки.Някаква фирма поставя всичко ,поставят само един модел котли Motan.Свързват ги само с обикновени стайни .термостати.Може ли към този котел Motan да се свърже модулиращ стаен термостат.Котела до колкото видях е двуконтурен ,май се води и кондензен ,но гледам ,че работи на 60 градуса ,има и топлене на БгВ.
resistbody - майстор
вт ное 16, 2021 6:35 ambrum написа:
Детските стаи са южни. За да поддържат топлото нощем им трябва един дебит. За да не прегряват денем им трябва нулев дебит. А стаите дето са източни и северни са със съвсем други изисквания. Кабинета приерно го топля така, че да е топъл само като се ползва. Без автоматика няма как да се балансират и да се поддържат разумни температури.

Още от началото тръгнах с такава идея - ниска температура на топлпносителят (28 градуса) и всичко отворено. Северните стаи бяха некомфортно студени (пък аз обичам да ми е топло), а южните бяха за къси гащи. Това при максимален дебит към северните и наполовина от проектният дебит към южните. Отделно трябеаше да се мисли как ще се справяме с южните стаи и ниският дебит в дните без слънце.
Хмм, и аз смятах така да карам.. явно ще пусна по един кабел до всяка стая за СТ за всеки случай.... преди 2 години ходих в една кандидат пасивна къща и той имаше задвижки за подовото... всичко беше самоделка като при теб, даже той ме запали по автоматиката... но той програмист аз прост човек и бързо ми мина мерака..
brum - майстор
Кабел е хубаво да има. Ако не ти потрябва ще го скриеш, ама ако го няма, пак ти потрябва ще се видиш в чудо. При мен има, а не го ползвам :) . Кабела е 6х0.35 и води до комуникационното табло.

Термостатите са ми самоделки. Безжични, с WiFi и батерия която кара на теория цял отоплителен сезон.
filmatoplo - майстор
Няма страшно ,че не сте пуснали кабели,сега това е решено с управление на Салус .Комуникационен модул за ента брой задвижи и безжични стайни термостати .само желание и пари да има човек.
brum - майстор
Малко teaser за DIY упрлавението на котела на Immergas. На снимката се вижда контролер който поддържа следните функции:
1) Възможност да управлява два сервомотора. Единият да върти градусите на подовот, другият евентуално да върти градусите на БГВ.
2) Две релета. Едното за да включва/изключва подгряването към подовото, другото 'щото само такива релета имах под ръка :) .
3) И един температурен сензор който ще се опитам да закрепя към извода на хидравличният разединител където котела подава водата за подовот. За да се следи как се движи температурата на подаваната от котела вода. Не е най-удачното решение, ама нямам по-удачно място за сензора.

Първа точка се реши много лесно. На 3Д принтера извъртях детайл така, че да хвана сервото директно към копчето. В долният край на сервомотора се добавя стойка която да го подпре на корпуса на котела и с двойнолепяща лента се фиксира да не мърда. Калибрират се позиции на сервомотора спрямо градусите на котела и после само се подават градуси на контролера, а той се грижи да завърти копчетата.

Втора точка се оказа възможна като зачетох инструкциите за монтаж на котела. Оказа се, че е предвидено да има термостат който при мен е заместен с мостче. Термостата затваря когато котела трябва да топли и отваря като се достигне търсената температура. При отваряне (прекъсване на моста) котела минава в летен режим. Много странно решение за напрежението което се подава към термостата - 25 волта. Стандартното е за такива неща да се ползват около 5 волта. Ако трябва по-високо - 12 волта. Ама 25 за първи път виждам на логическа верига.

Температурният сензор е за да има телеметрия и лесно да виждам котела дали е циклил. Ако е циклил ще му вдигам температурата на подгряващата вода толкова, че да се избегне цикленето. Сензора е подбран да е с минимална маса за да няма инертност. Ще го прикрепя с алумиево тиксо, а над него ще сложа топлоизолация.

Софтуера който е зад цялата система държи по няколко кръга отворени и циклене няма. Циклене обаче има когато се затворят всички кръгове. Точка две ще го елиминра като спира подгряването на водата за подовот. Котела командва и външната помпа, та и тя ще почне да спира като няма нужда от отопление.

Инструктирането на котела да подгрява водата за подовото ще е 2-3 минути след като е дадена команда на задвижките да отворят кръговете. Целта е котела да тръгне след като задвижките са се задействали и кръговете са отворени.

Топлият силикон е за да държи кабелите на място. Контролера беше правен да управлява клапите по вентилацията. Но дали ще върти сервомотор който да управлява клапа на вентилацията или такъв който да върти копчето на котела няма много разлика. А преправяне на наличен контролер е по-лесно от изработка на нов.

Прикачен файл

1.jpg
  • 1
  • 2

Тема "Буферен съд и газов котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: