• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
basenov - напреднал
ср дек 01, 2021 4:58 pmradius написа:
Явно не сме те разбрали, защото и други колеги се чудеха как постигаш разлика 1 градус отиваща/връщаща от детската. Но дай данни точно колко градуса са на вход и изход.
Това подухване около дограмата може и да е субективно, заради по-хладния въздух в близост до пакета.
Слагай много вата на тавана ако има място и няма смисъл да е каменна, може и минерална, по-евтина е.
Вътрешната изолация е добро, макар и трудоемко решение, ако има накъде да стесняваш.
Съжалявам, ще премеря, само да стигна.
Иначе измерих стените, и мисля, че и тук има проблем - имам 11см вътре, 7.5см дограма, 14.5см след дограмата - т.е. 33см общо, минус 25см тухла, което ще рече че изолацията е някаква смешна 5-8см., колко трябва да бъде?

Минерална стъклена вата намирам по сайтовете, това ли имате предвид?
brum - майстор
Не е задължително тухлата да е 25см. При мен са по-тясни. А за колко трябва да бъде мечо Пух го е казал - "Колкото повече, толкова повече!"
Hursa - майстор
вт ное 30, 2021 9:39 pmbasenov написа:
Дограмата е Саламандер иначе, а стъклата отвън са огледални. Нещата, които споменавате - газовете, дистанционери, потапяне и т.н. могат ли да се "добавят" или е свирено вече?

Разходих се около къщата и местата където се губи топлина са именно ъглите на стъклата - там, при външна температура от -3 градуса, измерих от 3 до 5 градуса. Интересно е, че дори пред прозорците, където са первазите температурата е повишена.

Качих се да меря на покрива - Плочата отдолу (=тавана в стаята) поддържа температура 22 градуса в момента, а отгоре, над плочата и над изолацията измерих около 11-12 градуса. Видях, че има трегери, които не са изолирани въобще, там температурата е 13 градуса отгоре и съответно в стаята е 20-21 градуса.

Нямам идея колко е нормално да е температурата след изолацията?

Каква изолация ще ми препоръчате - марка, плътност, размер? Ще има ли положителен ефект, откъм топлоизолоация, ако я запечтам с дюшеме/кофражни платна - питам тъй като така или иначе съм планирал да правя това, но поради сезона ако няма да има голям ефект по-скоро бих го отложил за пролетта, а сега да положа само вата.

Допълнителен въпрос - факт е че прозорците са най-големи в детската стая, съответно има врата и балкон. Излязох на балкона и там пред вратата градусите бяха около 5-6, т.е. явно плочата е директно свързана с балкона и сътоветно топлината се отдава натам.
Та във тази връзка - ако поставя външни ролетни щори това ще редуцира ли негативния ефект от големите прозорци и ще подобри ли по някакъв начин топлоизолацията?
Може би стъклопакета при вас е с нискоемисионно стъкло отвътре (най-вътрешното) и рефлексно външно (най-външното). Може би са и с аргон (едно атомен газ). Дистанционерите едва ли някой ще се наеме да ги замени, по скоро ще заменят стъклопакета. Дълбочината на „потапянето” на периферията на стъклопакета зависи от профила. Може би дограмата и стъклопакета при вас, като цяло е качествена (вероятно е 70 мм, за къща обикновено се препоръчва по-широк профил, съответно с по дебел стъклопакет). Така, че като цяло – тук май няма варианти за подобрение, които да си заслужават вложенията.
„След изолацията” температурата зависи от много фактори. Например, ако тази изолация бе на открито, а не в таванското помещение – температурата на повърхността и би била доста по-ниска (условно). Това е така защото самото таванско помещение също е своеобразна „топлоизолация” за плочата на помещенията. Но колкото по-дебела би била тази изолация – която поставите – толкова по-ниска би била температурата на горната и повърхност (в случая), а температурата на вътрешната повърхност (на тавана на помещенията) би била по-висока (с не много). (И биха намалели топлозагубите през таваните на помещенията, но това си е ясно.) Поне аз не бих могъл да препоръчвам топлоизолация, не съм специалист в областта. Бих я избирал по топлоизолационните и качества, но в случая може да се направи компромис. Примерно да се вземе по-дебел слой, по-евтина изолация, макар с малко по-лоши топлоизолационни качества. Ватата е за предпочитане за таван – не гори (особено важно за таван), лесно се разстила, особено ако е на руло, може да се поставя плътно – фугите се припокриват. Добре ще е всички участъци на плочата на тавана да се покрият с изолация. Тъй като ватата е с много ниска „газоплътност” (и няма изразена повърхност) е добре да бъде покрита – това подобрява топлоизолационните качества, като цяло на изолацията – намаляват се съществено топлозагубите от „дълбочина” на топлоизолационния слой. Затова се препоръчва да е покрита с паропропусклива мембрана, така се избягва и запрашаването и. След като ще я покривате, няма да има съществена нужда да се поставя подобна мембрана при вас. Но е добре покритието да е с добра паропропускливост (осб не би било подходящо, например). И предполагам – ако сега я разстелите – няма да има проблем, че ще я покриете лятото. (Сега ли ще поставите градите, върху които да лягат дъските, после ще бъде по-трудно. Ако няма да се използва интензивно таванското помещение – дали няма да е добре да се поставят импровизирани „греди” (опори) от фибран – 10х10 см или 15х15 – за по-дебела изолация, по протежение между разстелените рула вата, без „фуги”.)
Действително – повишени загуби има не само през стъклопакета и профилите на дограмата, а и през стената в близост до дограмата. Дебелината на външна стена обикновено е над 25 см. Профилите на дограмата са значително "по-тънки” – 7 см, по-дебелите – рядко са над 9 см. Така потока топлина около прозореца не трябва да „преодолява” цялата дебелина на стената. Освен това – увеличава се разсейващата повърхност на стената около дограмата. Освен това – докато на стените имате топлоизолация 10 см, около дограмата, ако въобще е „обръщана” с топлоизолация, то тя едва ли е по-дебела от 2 или 3 см.
Ако поставите външни щори – ще намалите топлозагубите през прозореца, но не с много – а външните щори са доста скъпи, трябва да се плати и за монтажа им.
Предполагам пода на помещенията на втори етаж е плоча. Така, че балкона е част от тази плоча. Нещо повече – балконите са добре армирани с относително дебела армировка. Поставят се армировачни „пръти” предимно по-горната повърхност – напречно на излятата бетонна греда под плочата, на стената над която е балкона. Като колкото е ширината на балкона – толкова армировката „надстърча” над стената и поне толкова влизат навътре – в посока на помещенията. Поради това топлопроводността от пода на помещението в посока балкона – по протежение на плочата – е много добра, значително подобрена от тази армировка. Плочата на балкона разсейва топлината получена по протежение на плочата – както през горната, така и през долната си повърхност, както и през периферията (но най-вече близката към стената периферия). Интензивността на разсейване е значително по-голяма над плочата – тъй като затопления въздух свободно се издига и на негово място постъпва студен. За да съкратите значително топлозагубите през балкона, прозореца, вратата на балкона, около дограмата и стената с прозореца над балкона – е добре да се „остъкли” тази тераса (да се закрие), топлоизолация под балкона, евентуално и над козирката, ако има такава (иначе трябва да се изгради и такава за закриването). Но е доста скъпо, свързано със зидане, монтаж на дограма с доста голяма площ, евентуално "покрив" над терасата, ако няма козирка, а и не всеки харесва закрити тераси, особено за къща.
andy_forresite - майстор
На нашата съборетина зидът е 32 см и няма никаква изолация. 25 см тухли единички и мазилка вън и вътре. Отвън е пръскана, а отвътре вар и цимент.
Сега е студено. При възможност вземи термокамерата и обследвай къщата отвън. Би трябвало да се получи прилична снимка на екрана й със смартфон. Естествено аз и съфорумника, който вчера ти даде този съвет, ще чакаме снимката с интерес.

Иначе външната изолация често е 5 см и става с тази дебелина. В по-ново време слагат 8-10 че и повече.
Lutchezar - майстор
С риск автора да се обиди, но напоследък не единственият: хора, като купувате нещо защо не гледате какво купувате? Тази къща трябва да идва в официалния вариант с една камара документация, в неофициалния с тетрадка на която пише коя година колко какви тръби са монтирани и кога каква изолация е сложена... Влизате в приключение после защото се започва едно преправяне и доизкусуряване и давате още повече пари...
За мен системата не работи в нормален режим, плюс че не е сметната правилно, също така е възможно замазката да е топлоизолираща или да има изолационен слой върху нея.
Автора не казва колко квадратни метра е общото остъкление на стаята, не каза и каква влажност поддържа в различните помещения, дали отоплява общите части като коридори и стълбища...
За да получите отговор първо описвате подробно проблема. И за да не подвеждате другите не споделяте вашите предположения в началото за да не тръгне обсъждането в грешна посока. Изчаквате и споделяте и вашето мнение по въпроса и допълвате данните които сте пропуснали, на всеки му се случва да забрави нещо.
Правилно зададеният въпрос съдържа в себе си отговора.
basenov - напреднал
ср дек 01, 2021 10:27 pmLutchezar написа:
С риск автора да се обиди, но напоследък не единственият: хора, като купувате нещо защо не гледате какво купувате? Тази къща трябва да идва в официалния вариант с една камара документация, в неофициалния с тетрадка на която пише коя година колко какви тръби са монтирани и кога каква изолация е сложена... Влизате в приключение после защото се започва едно преправяне и доизкусуряване и давате още повече пари...
За мен системата не работи в нормален режим, плюс че не е сметната правилно, също така е възможно замазката да е топлоизолираща или да има изолационен слой върху нея.
Автора не казва колко квадратни метра е общото остъкление на стаята, не каза и каква влажност поддържа в различните помещения, дали отоплява общите части като коридори и стълбища...
За да получите отговор първо описвате подробно проблема. И за да не подвеждате другите не споделяте вашите предположения в началото за да не тръгне обсъждането в грешна посока. Изчаквате и споделяте и вашето мнение по въпроса и допълвате данните които сте пропуснали, на всеки му се случва да забрави нещо.
Правилно зададеният въпрос съдържа в себе си отговора.
Благодаря! Не съм тук да се обидя, прав сте, но така или иначе такива документи нямаше предишният собственик, имаше само един общ план на петното на къщата, а и да имаше нямаше да мога да ги разчета, камо ли да разпозная каква замазка са слагали (не знам ако снимам дали би помогнало, но силно се съмнявам, че са допъснали чак такава грешка и както споменах на първият етаж нещата изглеждат добре). Като цяло строителя не е крайно лош, по това което чувам, просто явно има комбинация от недобра сметка (на втория етаж, тъй като двете по-малки стаи (детската и гостната) са само с по един кръг, мокета, по-слаба изолация и така.

Нямам идея каква информация е необходима, гледал съм да дам всичко, за което съм се сетил, а когато някой попита веднага гледам да дам отговор.

Общите части се отопляват както следва:
- стълбище не, там няма нищо, но то е в другият край на къщата, т.е. доста далеч от детската, която е проблемна, но мисля, че ѝ в съседната стая, граничеща с детската, която не се отопляваше, има този проблем. Вече 3ти ден, температурата е около 18.5, т.е. едва едва се загрява. През деня, понеже беше слънчево, достигна до 19.5, но след като се скри слънцето бързо изстина;
- коридори втори етаж - коридора на втория етаж се отоплява от тръбите на подовото, които отиват към стаите.
- коридор първи етаж - директно свързан към всекидневната и съответно се отоплява заедно с нея;

Влажност:
- детска стая - около 50-60%
- хол - 35-40%;
- родителска спалня - 55%
- другите стаи нямам измервателни уреди, но ще поставя и ще пиша допълнително. Горе предполагам, че влажността е подобна на тази в детската стая.

Квадратура на прозорци:
- детска стая - 1 голям прозорец (неотваряем) и една врата, водеща към балкон - около 4.6кв.
- хол - 4 прозореца, както следва - две източни витрини 1х5.5 (отваряема врата тип фолксваген) и 1х6.3кв. (отваряема врата), един малък прозорец 1.3кв. (север) и още една витрина (юг) 4.3кв.
- стълбище - голяма витрина, запад, 2.9 кв.
- гостна - 2х4кв прозореци, южни - по един отваряем.
- родителска стая - 1 източен прозорец 4кв.

Относно снимки на къщата отвън с термо камерата - утре ще направя. Като цяло вчера се разхождах навън и температурите на къщата бяха около 1 градус при вънпшна темепература от -3.
basenov - напреднал
ср дек 01, 2021 4:58 pmradius написа:
Явно не сме те разбрали, защото и други колеги се чудеха как постигаш разлика 1 градус отиваща/връщаща от детската. Но дай данни точно колко градуса са на вход и изход.
Това подухване около дограмата може и да е субективно, заради по-хладния въздух в близост до пакета.
Слагай много вата на тавана ако има място и няма смисъл да е каменна, може и минерална, по-евтина е.
Вътрешната изолация е добро, макар и трудоемко решение, ако има накъде да стесняваш.
36 вход на 30-32 изход. Според зависи как местя, на моменти на изхода минпоказва и 35-36.
Hursa - майстор
чет дек 02, 2021 3:58 pmbasenov написа:
36 вход на 30-32 изход.
Ако действително е тази температура на изхода - то вероятно и температурата на повърхността на пода варира в доста широки граници. Ако е 5 см изолацията - топлозагубите ще бъдат доста по-големи по сравнение с 10 - все пак помещението е с две външни стени (има повишени загуби и в ъгъла където се "срещат" двете външни стени).
(Дали може да намерите контактен термометър, да измерите с него.)
Lutchezar - майстор
Аз да попитам кой модел е термокамерата, за да знаем колко е достоверна и какво още може да се премери с нея. Hursa например не ѝ вярва и затова препоръчва контактен термометър.

По повод студените джобове около прозорците, сега се разрових, има така наречените топли первази. Вътре или има конвертор с вентилатор или са електрически. Понякога са вградени в пода. Духат топло нагоре покрай прозореца и създават топлинна завеса.
basenov - напреднал
Термо камерата е Seek Compact Thermal. Моля препоръчайте ми конталтен термометър, който е достоверен и ще взема такъв.

Приложено изпращм снимки на къщата отвън както следва:
1) Южна стена - въори етаж от дясно детска став, от ляво гостна. Първи етаж, от дясно хол, където червеният участък е едната витрина за която писах в предишен пост.
2) Северна стена - Втори етаж родителска спалня и баня към нея. Червения сектор е прозореца в банята. Първи етаж - хол, червения сектор в ляво е северния малък прозорец, дясно е външното тяло на термо помпата.
3) Фасада - първи етаж е хола, с двете витрини.
4) Фасада - втори етаж от дясно родителска, ляво детска с балкон.

П.П. Днес вдигнах дебита на около 3л/мин на втория етаж, беше около 2л/мин, сложих помпата на стеоен “голяма къща” и намалих дебита на пъвия етаж - 2л/мин, че там беше над 3л/мин.

Прикачен файл

2DE1B6E6-B184-4082-9DCA-3C35D41FEC61.jpeg

Прикачен файл

5F068278-7914-47CF-8309-D0F70D68C65E.jpeg

Прикачен файл

97C0F148-C4A7-4AE9-A21E-FFA8ABAFE11D.jpeg

Прикачен файл

30DE1A41-A3E3-4FCD-A42D-67DB64CA5B52.jpeg
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Тема "Подово отопление - стаята изстива" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: