• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
basenov - напреднал
Имам чувството че около пантите има известна хладина. Отваряйки видях, че релно няма иплътнение, металната панта контактува директно с профил - това нормално ли е?

Прикачен файл

813CC5F4-78FB-4994-8390-FEF8559EB950.jpeg
brum - майстор
Дограмата не е проблема. От там и да губиш е нормално. Малка дупка покрай пантите не е критична.

За балкона - топлоизолация под и над плочата. Ама при свършен факт е сложна задача.

Пуснете лъчиста печка с малка мощност. Примерно 800 вата. Засечете за колко време се затопля стаята и ще се види колко още мощност е нужна. С тази информация ще видим дали може да се докара от подовото. Ще трябва да премерите през това време и дебита на подовото в кръга на спалнята плюс температурата на подавана и връщана вода в този конкретен кръг.
unicata - специалист
За дограмата един бабешки съвет от наши дни сложи опаковъчно фолио от това с балончетата, някои хора казват че драстично се усещало, в смисъл наложи го върху стъклото.
окачен таван или някаква изолация на тавана, тия температури на тавана са нормални защото плочата е затоплена и от съседните стаи където температурата е по-висока, вероятно затова е по-топла плочата отгоре.
дистанционерите и пантите са метални така че нормално е там да е най-студена дограмата
все пак аз пак да питам температурата на входа и на изхода на тръбата ли я мериш или на самия колектор?
ламинат или паркет по никакъв начин няма да променят температурата, ако има разлика при паркета ще е на долу, а при ламинате вероятно няма да се усети.
Напомня че калкулатора показва че с плочки мощността скача от 0,5 на 0,9квт, може да обмислиш такъв вариант
radius - майстор
вт ное 30, 2021 11:35 pmbasenov написа:
вт ное 30, 2021 10:10 pmradius написа:
Продължавайте, ще дойдете на моята....
Не съм сигурен дали ми стана ясно каква е вашата?
Моята не е за харесване, може би за това не искаш да я приемеш.
Ще споделя, че и аз имам подобен проблем с детската, но в много по-малка степен - при мен, при максимално отворен кръг държи 1-2С под хола примерно и не мога да цедя докрай ТП, защото работя с наистина много ниска темп на водата (примерно при 0 външна с 31С вода). Всичко е изолирано еднакво и добре, без термомостове, просто в стаите с малка площ на пода, е по-трудно да ги стоплиш. Не съм го смятал, чисто субективно си мисля, че отношението на площта на пода към площта на външните стени е по-малко. Не работя с обем, защото за мен площта на външните стени, по-точно показва нуждите от отопление.
В твоя случай с неизолирана тераса, камо ли ако има и някаква козирка отгоре, нещата не са розови.
Дограмата не е проблема ти, според мен. Нормално е да кондензира по малко в ъглите и да са по-студени.
Матрака на 15 см от пода.
Аз не видях някакво точно измерване какво влиза в подовото и какво излиза за тази стая. Писа някакво делта Т 1 С, което не мога да приема за вярно.
Писах и за несериозните 5см вата на тавана. Аз съм с 25.
Та така, няма лошо да търсиш оптимизации, но не забравяй, че си подпрян от максималната повърхностна температура на пода.
brum - майстор
ср дек 01, 2021 9:51 amradius написа:
Та така, няма лошо да търсиш оптимизации, но не забравяй, че си подпрян от максималната повърхностна температура на пода.
И да донасосам - която е към 27-28 градуса. А вие вече сте я подминали.

Ако замазките са върху смислена топлоизолация и подовото реално не грее плочата се рещава до някъде и проблема с термомоста към терасата. Това е алтернатива на топлоизолацията върху стърчащата плоча към терасата.

Та пак казвам - пусни една печка при нула градуса външна температура и виж за колко време ще качи температурата примерно с 800 вата. Така ще имаш ориентир за нужната мощност. После ще стане ясно дали подовото може да я отдаде. Винаги е вариант да се добави електрически нагревател за да изкарате зимата и напролет да оптимизирате. Сега максимума май е допълнителна топлоизолация по тавана. Или поне топлоизолация над плочата на тази стая. Не е много но е по-добре от нищо.

За сравнение как едно подово работи добре - ние се топлим с 33-35 градуса температура на топлоносителят и подове на 24 градуса за да поддържаме 22 градуса в къщата. И това при все, че подовото работи под 8 часа в денонощието във всяка стая.
andy_forresite - майстор
Това е пример за добре изолирана къща. Добре работещо водно подово се нарича това, при което като стъпиш по тънък чорап усещаш пода що годе равномерно топъл и разликата между подаващата и връщащата тръби/и е 5-7 градуса :) . Може и 10 да е, щом вътре е топло, няма проблем, приема се че върши работа и без да функционира най-правилно. Ако включа печка "Диана" 3 kw в една спалня в нас дето не я отоплявам от край време, знаеш ли какво ще стане :) Нищо :lol: . Термометърът няма да мръдне. Това не значи че печката не дава всичко от себе си. Тя си е изправна, а тоталната липса на ТИ е проблемът. Аз съм сигурен че твоя стая ще се сгрее с неговия контур в 15 квадрата.
При него недостига топлина. 4-500 вата е прекалено малко. Има външна стена плюс още една с голям прозорец с врата... малко е.
radius - майстор
ср дек 01, 2021 9:51 amradius написа:
Не съм го смятал, чисто субективно си мисля, че отношението на площта на пода към площта на външните стени е по-малко. Не работя с обем, защото за мен площта на външните стени, по-точно показва нуждите от отопление.
Стана ми интересно и сметнах за стая 4х3х2,7h и друга с размери 6х4х2,7h . И двете са с по 2 външни стени.
По-малката има съотношение площ на пода към площ на външни стени плюс таван 12/30,9=0,388
По-голямата е 24/51=0,47
0,47/0,388=1,21 което ще рече, че в по-голямата стая имаме 21% повече подово спрямо топлозагубите (ако приемем, че те са само през външните стени и тавана).
Мисля, че това обяснява моя проблем, за който писах в предния пост.
basenov - напреднал
ср дек 01, 2021 9:51 amradius написа:
Моята не е за харесване, може би за това не искаш да я приемеш.
Благодаря! Напротив, тук няма харесвам/нехаресвам - въпроса е какво може да се направи за да се оптимизира.

Тавана - вече действам по този въпрос, ще изолирам отгоре с още 10-15см каменна вата (това прочетох че е добро). Температура от 11-12 градуса над малката изолация казвате че е нормална? Не е ли много и какво трябва да целя там като температура? Колко може да падне?

Може би друг вариант е изолация "отвътре" с гипскартон и отново каменна вата на външните стени - примерно 5см? Може би допълнително на тавана, там би имало повече смисъл или? Друг вариант да направя допълнителна изолация отвън - ще се опитам да премеря изолацията за да видя колко е в момента, но предполагам има значение и каква е, а предполагам не е нещо страхотно...

Термомоста - терасата е заварено положение, няма идея има ли изолация, но може и да има. Козирка няма, което явно е хубаво :)

Имам чувстовото, че от някъде ми подухва леко, мисля, че е покрай пантите, но реално не го усещам с ръка.

Настилката до колкото разбрах - или гранитогрес/плочки или нищо, защото ефект няма да има.

Най-краен вариант - къртене на замазката, махане на подовото и полагане на ново подово с повече кръгове.

Относно Делта Т - отбелязах че има разлика между пода (като температура) между хола (гранитогрес) и детската (мокет) от по-малко от 1градус, но разбира се това не променя факта за способността на отдаване на топлина.

Като чета с какви температури работите наистина ви се възхищавам. Като цяло винаги си мечтаех да имам нещо с подово, сега го имам (така го взехме и това дори беше една от причините), с мерак си сложих нова термо помпа (беше с ел. котле) и сега само нерви, но слушайки ви, че с 30 и под 30 градуса на водата може да постигате такива температури в стаите ме впечатлява наистина много.
brum - майстор
Нормално е около прозореца да усещаш като подухване. Прозореца отнема топлина и там е по-студено. Често хората го усещат като да подухва от там. Само дето не е подухване. Един кубичен метър въздух носи много малко енергия. Разликата между 1м3 въздух на 20 градуса и на 0 градуса е ~7 ватчаса. Та от тази дупка и да минава 1м3 на час губиш едно нищо. 1м3 на час е приличен поток и гарантирано ще си личи ако има такъв пропуск.

Ако аз ударя този проблем ще ползвам нещо на ток да дозагрявам стаите. Примерно при зададени 23 градуса до 22.5 градуса нещо на ток работи паралелно с подовото. От 22.5 до 23 работи само подовото и над 23 градуса - всичко спира. Ама това ще работи само ако 1 термостат командва пуска и двете устройства и не знам дали с купешка система може да се реализира.
radius - майстор
Явно не сме те разбрали, защото и други колеги се чудеха как постигаш разлика 1 градус отиваща/връщаща от детската. Но дай данни точно колко градуса са на вход и изход.
Това подухване около дограмата може и да е субективно, заради по-хладния въздух в близост до пакета.
Слагай много вата на тавана ако има място и няма смисъл да е каменна, може и минерална, по-евтина е.
Вътрешната изолация е добро, макар и трудоемко решение, ако има накъде да стесняваш.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Тема "Подово отопление - стаята изстива" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: