• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
basenov - напреднал
Здравейте!

Имам следният казус вкъщи - Стаята е около 15кв., с водно подово отопление и Термо помпа. Когато зададената температура на водата е "оптимална" спрямо външната (37 градуса при външна 2-4 градуса) детската стая изстива, без значение, че отоплението не се спира там. При споменатите температури температурата в стаята, която може да се поддържа е около 19 градуса (+/- .5), което е ниско, поради тази причина температурата на термо помпата се вдига на 42-44 и тогава стаята спокойно се затопля до 22.5-23 градуса. Главното ми притеснение е, какво ще стане когато навън станат минусови темепературите...

Този проблем е изразен, както споменах, в детската стая, която е юг/изток, в родителската спалня стаята не изстива така бързо както и самото загряване става по-бързо, тя е около 18кв и има два кръга. Леглото там е на малки крачета и е повдигнато около 5см. (нямам идея това дали прави разлика).

Във връзка с горното исках да попитам за евентуални идеи, напътствия къде да гледам.

Това, което направих към момента:
- прегледах прозорци, контакти и т.н. за евентуални пробойни - няма такива => ще бъда благодарен ако може да споделите похвати както да идентифицирам евентуални пробойни. Имам малка термо камера, която в общи линии не показва нищо - ъглите на стъклата са 1-2 градуса по-студени отколкото централната част на прозореца, не знам това дали е нормално, но реално оттам не духа. За да съм сигурен, облепих всичко в хартиено тиксо добре и въпреки това стаята не се затопля. Пробвах също със заплака, нищо не успях да открия.
- дограмата е в "зимен режим"
- покрива има изолация навсякъде 5см вата - реално има плоча, вата, подпокривно пространство и самият покрив;

Нещо, което подозирам като възможен причинител са мебелите (гардероб около 1.5кв и матрак, директно сложен на земята (около 3кв) - т.е. ако разсъждавам правилно от 15кв. 10кв. се отопляват (ако приема, че матрака тотално изолира тези 3кв).

Благодаря за отделеното време!
radius - майстор
Аз съм с 25 см вата на тавана и съм доволен от подовото в почти всички стаи.
Колко стъкла имаш в пакета и колко см ти е външната изолация? За термомостове няма да питам...
Подовото не търпи компромиси !
Да, матрака изолира много, но дори да го вдигнеш може и да не решиш проблема.
basenov - напреднал
Дограмата е ПВЦ, Саламандер с троен стъклопакет ако не се лъжа, виждат се 2 стъкла и мисля, че така се води.

Външната изолация е 10см. (може и малко повече да е).

Относно матрака, повдигам го през деня, но както споменахте не се наблюдава някавка драстична разлика седейки през целия ден вдигнат.

Относно тавана - там мислех да сложа още 5см. и след това да го запечатам с плоскости/дюшеме, тъй като искам да използвам подпокривното пространство като складово помещение. Макар и да съм сигурен, че това ще помогне, не мисля, че това е главният проблем, тъй като в другите стаи смятам, че изстиването е доста по-бавно.
шоп - майстор
Проблемного подово в тази 15м2 стая на колко кръга е, колко мм е тръбата и каква е стъпката?

Мерил ли си дебит и изходяща Т на водата?
andy_forresite - майстор
Освен отговорите на въпросите на Шоп ще трябва и информация за типа/вида подова настилка - какво е крайното покритие на подовете? Можеш ли да прецениш с ръка дали подът в детската е по-хладен от другите стаи?
basenov - напреднал
Здравейте!

Благодаря за отделеното време и съветите ви.

Отговори към въпросите на Шоп:
- 1 кръг е подовото;
- Стъпката на "око" гледайки през термо камерата, е някъде около 15см.
- Дебит е настроен на 2л от дебитомерите - колектора беше подмене с овентроп такъв от момчетата, които монтираха термо помпата;
- Туко що измерих температурите - 37 входяща (на колектора) и 36/37 изходяща на колектора пак. Самият под отделя 31/32 градуса. Интересното е, че помпата сега е на 44 градуса и според термисторите в нея изходящата температура от помпата е 45 а входящата - 44. Измерих с камерата входа и изхода на помпата и се оказаха абсолютно верни - 45 на 44, т.е. има разминаване.
- Дебелина на тръбите - мисля че са стандартни (1/2 цола беше колектора ако не се лъжа), но нямам шублер под ръка да ги измеря.

Отговори към въпросите на Анди:
- Настилката е мокет, навсякъде на втория етаж, отдолу е замазка от някакъв тип, нямам конкретна идея;
- Взех термо камера за да гледам температурите - температурата на пода, в момента е 31/32 при входяща темепература 37 градуса и помпа настроена на 44 градуса. Когато е помпата беше на 35 градуса помпата е около 27/28 градуса, но тук не съм мерил входяща/изходяща темепература на колектора. Сравнявах разликите в градусите на настилките (гранитогрес срещу мокет) - на първият етаж е гранитогрес и като цяло разликата между първия и втория етаж е около 1 градус (дори по-малко) в полза на гранитогреса.
torbalan - Дървен философ
5 см. за таван не е изолация. Сложи поне още 20 см. вата. Евтина е.
Другото, което можеш да направиш е ако можеш да увеличиш дебита.
шоп - майстор
нед ное 28, 2021 1:45 pmbasenov написа:

- Туко що измерих температурите - 37 входяща (на колектора) и 36/37 изходяща на колектора пак.
Може би има грешка в термометрите или замерването.

Няма как да има толкова малка разлика между вход и изход. Оптимално е 4-5 гр, а при слаба циркулация 10 и повече градуса.

С този един кръг малко не го харесвам като изпълнение, но станалото станало.
brum - майстор
Мокет не е удачна настилка за подово. Какво има под мокета? Директно подовите замазки ли?

Имате ли друга стая с мокет която да се топли нормално? Ако да - изключвате мокета като проблем. Ако не - има голяма вероятност той да е виновен.

Отделно, че с тази термокамера дето мерите не мерите правилно. Различните материали имат различен коефициент на емисивност/излъчване. Трябва да се взема в предвид за да имате коректна информация. Сложете нормален термонетър (спиртен или цифров с термодвойка) който да покрив диапазона от 20 до 40 градуса и вижте какво ще покаже. После върнете информация. Подозирам, че цифрите ще са по-високи. И при по-висока температура на пода и липса на очевадни места от където да се губи енергията остава вариант мокета да спира топлината на настилката.

Та настилките имат коефициент на излъчване и на температурно съпротивление. Високо съпротивление означава бавно преминаване на енергията към горният слой. Нисък коефициент на излъчване означава, че с топъл горен слой ще отдава малко енергия. Мокета има високо съпротивление и ниско излъчване.

Камък/гранитогрес са с най-ниско съпротивление и най-висок коефициент на излъчване.

Матрака на пода също има роля. Там сте сложили 20см слой който бавно се загрява и не топлоотдава. Но пък за сметка на това леглото ще е топло. Това последното е от личен опит.

А за 5см вата на тавана - малко са. Но щом в другите стаи постановката е същата, а се топлят не са те проблема. При нас също е с 5см вата под плочата, но над нея има 10см стиропор. И като остане ред мисля да сложа още 10-15см над плочата.
basenov - напреднал
нед ное 28, 2021 2:23 pmшоп написа:

Няма как да има толкова малка разлика между вход и изход. Оптимално е 4-5 гр, а при слаба циркулация 10 и повече градуса.

С този един кръг малко не го харесвам като изпълнение, но станалото станало.
За съжаление всичко е заварено положение и въпроса е какво може да се направи с текущото състояние за да се подобри. Като цяло това е един кръг, който предполагам не е много дълъг и съответно всичко е темперирано. Термо камерата съм я засичал и винаги дава много точни отчитания.
brum написа:
Мокет не е удачна настилка за подово. Какво има под мокета? Директно подовите замазки ли?
Знам, но е заварено положение и в интерес на истината ми харесва. Отдолу предполагам е директно подовата замазка, да. Както споменах разлика в темепературите между мокета и гранитогреса бяха по-малко от 1 градус, може би това е много?
brum написа:
Имате ли друга стая с мокет която да се топли нормално? Ако да - изключвате мокета като проблем. Ако не - има голяма вероятност той да е виновен.
Целият втори етаж е с мокет. Родителската спланя с 2 кръга не изстива толкова бързо (тя дори е северна) и се загрява при температура от 35-37 зададена на помпата.
brum написа:
Отделно, че с тази термокамера дето мерите не мерите правилно. Различните материали имат различен коефициент на емисивност/излъчване. Трябва да се взема в предвид за да имате коректна информация. Сложете нормален термонетър (спиртен или цифров с термодвойка) който да покрив диапазона от 20 до 40 градуса и вижте какво ще покаже. После върнете информация. Подозирам, че цифрите ще са по-високи. И при по-висока температура на пода и липса на очевадни места от където да се губи енергията остава вариант мокета да спира топлината на настилката.
Може ли да препоръчате конкретен модел термометър? Мисля, че термо камерата е доста точна, както споменах по-горе, за това си позволих да меря и на Термо помпата вход/изход и да сравня с градените термистори - отчитанията бяха еднакви, но за да имам максимална точност с ще взема каквото препоръчате. Мокета със сигурност спира, но по данните, които събрах изглежда, че не е главният причинител. Като цяло, това, което си мислех аз, е че може би матрака играе голяма роля в подтискането на топлинната енергия и евентуално да има пробойна някъде, която не мога да открия (това беше причината да си взема термо камера) и следващотото нещо, което явно не е достатъчно е изолацията на тавана - ще се организирам да я подобря, макар че това не обяснява защо при други стаи проблема не се наблюдава.
brum написа:
Та настилките имат коефициент на излъчване и на температурно съпротивление. Високо съпротивление означава бавно преминаване на енергията към горният слой. Нисък коефициент на излъчване означава, че с топъл горен слой ще отдава малко енергия. Мокета има високо съпротивление и ниско излъчване.

Камък/гранитогрес са с най-ниско съпротивление и най-висок коефициент на излъчване.

Матрака на пода също има роля. Там сте сложили 20см слой който бавно се загрява и не топлоотдава. Но пък за сметка на това леглото ще е топло. Това последното е от личен опит.
Напълно съм съгласен, но както споменах мокета ми харесва като решение, особено за детска стая за това ми се ще да се опитам да реша проблема без да се налага смяна на настилка. Гранитогреса е супер, усещам го на първият етаж където има 4 кръга и там за нула време се постигат 23-24 градуса и като цяло подовото работи по 2 максимум 3 часа в деня за да поддържа тази температура при текущите 2-5 градуса навън.

Може би идеята за подово в спални помещения не е оптимална при избор на мека настилка - радиатори предполагам, че щяха да са супер решение в този случай, но тук предполагам, че трябва да говорим за по-висока температура (по висока от 35-37)?
brum написа:
А за 5см вата на тавана - малко са. Но щом в другите стаи постановката е същата, а се топлят не са те проблема. При нас също е с 5см вата под плочата, но над нея има 10см стиропор. И като остане ред мисля да сложа още 10-15см над плочата.
При мен има 5см над плочата и това е. Както споменах, идеята ми е да превърна подпокривното пространство в използваемо - било то склад, било то нещо друго и в паралел с този "проект", за които не знам кога ще намеря време, искам да добавя допълнителна изолация. Мислех си да добавя "скара" с греди 10х10см между които да има 10см вата (5 текуща + 5 допълнителна) и след това да запечатам с ОСБ плоскости/дюшеме или нещо друго подходящо. Мислех си също така да изолирам и самият покрив със стиропор, но това вече ще влияе на температурата в самото подпокривно, не и на топлината в стаите, където идеята е да задържа топлината там, а не да се предава нагоре.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Тема "Подово отопление - стаята изстива" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: