Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Поплавъка се вдига от течност, не от въздух.
Djack - специалист
Мдааа, нивото в бутилката не се мери по налягане, няма да е от въздуха.
kr1100 - майстор
ср мар 13, 2024 6:14 pmchapara написа:
И зареждайте бутилкит в студено време, или поне охладени.
Миналата гдина в горещините, преди влизане в Гърция при очакване да ми заредят 30л.пропан бутан едва успяха с 10л. Насвяткаха ме с въздух, така че индикатора показваше пълно, до горе. Километрите които минах и те ... вятър. Въздуха излезна след 10то зареждане.
Не съм имал проблеми при зареждане в горещо време при горещини юли/ август - пробега колкото дру път горе /долу - зависи от навалицата по пътя и задръстванията.
1 път имах проблем 1990г и то от газстанция в Пазарджик - вода в газта- замръзва газовия вентил и няма тяга в минусови температури . Като спра от топлото от двигателя се размразява и върви нормално. Бензина беше с талони и адско прибиране от Боро спри/тръгни през 10 тина км. Без да пипам и чистя филтъра след като я свърших тази газ - вс. нормално.
preslav - майстор
Уволних от къщи всички газови уреди (разбирай един газов котлон) преди десетина години. Първо се нагледах на пациенти на "Клиниката по изгаряния" във ВМА, второ котлонът (разбрай 3 различни марки) започна самоволно да гасне, а преди да изгасне "лумваше" за кратко в жълто, "изпърхваше" (сякаш се опитваш да загасиш свещ, но без да духаш силно). Смених котлона с друг (двоен) - същата работа, смених и него с по-нов (единичен) - нямаше промяна, смених редуцира със стар, ползван, но изправен, сложих нов редуцир, допълних бутилката на друго място, (не помня вече, но май и бутилката смених) - родих се след като изхвърлих всички газови боклуци. Сега единствената опасност е от токов удар, но на тока сме му свикнали.
Последният ми експириънс с гЪз (не личен) е от тази зима - един път за цяла зима нямаше ток, ама си го нямаше за часове. Зетят се чевръстнал и с цялата си мъдрост купил газова печка, чисто нова бутилка и редуцир. Напълнили му някак си, до някъде бутилката, направил връзките, ама гЪз към печката няма (редуцирът не пуска). Студът е лош съветник, подсказал му да подложи някакво станиолче под щока на редуцира (онуй дето натиска вентила на бутилката). Спасили се от бялата смърт, а на следващия ден върнал редуцира в магазина и взел друг (на друг производител) - уви, същата работа. След още един ден се появявам аз с моите гЪзови познания и установявам, че без гумичката на вентила на бутилката газ се появява, сложи ли се гумичката и щокът на редуцира не достига с милимундер до иглата, съответно газ йок. Та такива ми ти работи, който каквото ще да си мисли, пропан ли е, бутан ли е - не ми го хвали.
Заигравката в случая е, че и по-скъпи неща сме чупили, що пък да не се "разкости" туй бойлерче, а покрай раздумката може и нещо полезно да вденем.
Последна промяна от preslav на чет мар 14, 2024 6:31 am, променено общо 1 път.
MamaMy - майстор
Ми така де. Давайте акъл. Таз гума с нита в средата е оригинала. Диаметъра е 68 мм. Оригиналната гума е с форма на гофра за говорител. В края на гофрата има удебелен 2мм ръб докато в средата е под 0,25мм. Ухото също е удебелено. Тези ръбове влизат в канали на двата капака и се явяват уплътнения.

Прикачен файл

IMG_20240312_190737.jpg

Прикачен файл

IMG_20240312_190701.jpg

Прикачен файл

IMG_20240312_190642.jpg
brum - майстор
Да си стоплиш вода за къпане на палатки по язовирите опциите не са много. Или със слънцето и се къпеш с 10 литра на бегом, или с газов бойлер, или с проточен бойлер и енергия от двигателят на колата.

Туй последното го ползвах дълги години с една Витара. Лятото въртеше малкият кръг на охлаждането през пластинчат топлообменник. От другият край диафрагмена помпа, термостатичен смесителен вентил, бърза връзка и слушалка. И пак се ползваше газ, че тая Витара нямаше бензинов резервоар :) .

Та газ, гъз - все тая. Друго разумно решение не съм измислил.
chapara - майстор
ср мар 13, 2024 6:31 pmТрифон П.Трифонов написа:
Поплавъка се вдига от течност, не от въздух.
Аз описах слуая, едно към едно, без да се бутам за разбирач. Знам че вашата логика сигурно се базира на много знания, но това не значи че колегата с бойлера не е попаднал на такава ситуация. Може да е било бензинджийска измама в сред лято. Аз пък се разправям с газ от 55години! и въпреки?
Ползвайки на вилата три туристически бутилки, кат свърши газта отнасям в срани и оставям вентила напълно отворен няколко часа, въртя, разклащам бутилката и тогава зареждам. Съветвам колегата с бойлера да зареди така и да направи пробите, преди да си счупи бойлера😉
preslav - майстор
ср мар 13, 2024 9:43 pmbrum написа:
Та газ, гъз - все тая. Друго разумно решение не съм измислил.
Не се хващай за думата ми - исках да кажа, че нямам никакъв опит в ремонта на газови уреди и мога да те подведа с размислите си. Вземи мерки (както Трифон е направил). Да не се окаже обаче, че просто нямаш газ в бутилката и налягането е под минимално допустимото - странно, че не си започнал от нея?
На Мамаму ще подскажа, че подобни мембрани съм виждал в бензиновите мАтори - не знам какви са диаметрите, но със сигурност платната са от масло/бензо устойчива материя. Подобни са и мембраните в изпарителите на АГУ. Ухото на мембраната е само за удобство при свалянето и - поне така си мисля.
brum - майстор
Само да дойде събота и ще пробвам. Че тия дни хем студено, хем тъмно вечер. Хич не ми се седи на вън :) .
MamaMy - майстор
чет мар 14, 2024 6:31 ampreslav написа:
ср мар 13, 2024 9:43 pmbrum написа:
Та газ, гъз - все тая. Друго разумно решение не съм измислил.
Не се хващай за думата ми - исках да кажа, че нямам никакъв опит в ремонта на газови уреди и мога да те подведа с размислите си. Вземи мерки (както Трифон е направил). Да не се окаже обаче, че просто нямаш газ в бутилката и налягането е под минимално допустимото - странно, че не си започнал от нея?
На Мамаму ще подскажа, че подобни мембрани съм виждал в бензиновите мАтори - не знам какви са диаметрите, но със сигурност платната са от масло/бензо устойчива материя. Подобни са и мембраните в изпарителите на АГУ. Ухото на мембраната е само за удобство при свалянето и - поне така си мисля.
Благодаря за информацията. Относно ухото, не е само за удобство. Там има канал през който върви вода. Това е водата чието налягане връща мембраната обратно и намалява притока на газ при затваряне топлия кран на батерията. Ухото както и ръба на мембраната са гарнитури за които има фрезован канал в двата капака както съм писал. Ако го разглобя пак ще снимам всичко. При успешен ремонт също ще пиша.

Тема "Проблем с къмпингарският газов бойлер - жълт пламък и черен пушек" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: