Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dim_l - помощник
чет май 16, 2024 9:34 pmben84 написа:
чет май 16, 2024 9:22 pmhidrazin написа:


P.S. В случая стартерен акумулатор бих сложил само ако ми е подарък и няма какво да го правя.
Или ми е останал от старта кола, купен битака "нов внос"... Не и нов от магазина.
Има и вариянт да си купи нов акумулатор за колата, пък стария за щората.
Ей ти две радости наведнъж :-D
:-D точно в този вариант съм, ползвам стария от колата, но радостта свърши и стария е за смяна.
dim_l - помощник
:partyman:
чет май 16, 2024 10:11 pmhidrazin написа:
чет май 16, 2024 9:34 pmben84 написа:
Има и вариянт да си купи нов акумулатор за колата, пък стария за щората.
Ей ти две радости наведнъж :-D
А има и вариант да си купиш бензинов агрегат на цената на два(или повече от зависи) акумулатора (стартерни).
Които така или иначе ще ги умориш в тоя режим. А агрегата ще остане жив дълги години за разлика от акумулаторите.
И може да го използваш не само за вратата като няма ток за по 10 часа, както казваш.
Освен че вратата ще работи, ще имаш осветление, Интернет, ще може да си зареждаш тАлаФоните, хладилника няма да се размразява...
Та ето ти МУЛТИ радости наведнъж... :)
Помисли и в тая насока щом при теб проблема с тока е толкова голям.
Това резервиране с акумулатор за мен е наливане на кинти в продънена каца.
Ама ти най-добре си знаеш. Аз само давам разширен поглед на нещата...
:partyman:
P.S. Да, ако акумулатора ти на колата е за смяна, вариант е да отложиш истинското решаване на проблема с тока.
Успех! И пиши какво си решил.
P.S. 2
А на оня Andri01 не му се връзвай на драсканиците.
Той е тук само и единствено да ни забавлява. Полза от него - НИКАКВА.
Благодаря за отговора. Тъй и тъй вече съм си направил резервиране ( а е можело да си купя и готов ups за такива врати) ще му сменя и акумулатора. Решил съм с тягов нещо около 25, до 30 Ah. Подобни са и на самите ups-и.
Имам сериозен генератор за къщата подържа 5 киловата, но само аз го запускам и включвам към ел. мрежата на къщата, не е автоматично, с което жена ми не може да се справи. Често се разминаваме с жена ми и резирвирането на гаражите трябва да е просто, бързо и надеждно.
Поздрави
Andri01 - майстор
Тъпия фатмак хал-хабер си няма от ел. задвижване!! Само ще ти кажа,че на РС-8 / изследователската подводница на БАН/ оригиналните американски акумулатори ,а и след това са стартерни. Задвижват 6 тонна подводница с 3 двигателя в продължение но 6ч. под вода!!! 40бр. 75Ач на 120в. свързани паралено-последователно. Твоя си работа какъв ще купиш,но не му се връзвайно този Google многознайко!
съб май 18, 2024 1:38 pmAndri01 написа:
Тъпия фатмак хал-хабер си няма от ел. задвижване!! Само ще ти кажа,че на РС-8 / изследователската подводница на БАН/ оригиналните американски акумулатори ,а и след това са стартерни. Задвижват 6 тонна подводница с 3 двигателя в продължение но 6ч. под вода!!! 40бр. 75Ач на 120в. свързани паралено-последователно. Твоя си работа какъв ще купиш,но не му се връзвайно този Google многознайко!

".Робърт Круз

Учил , самообучаващ се инженер по морско електрическо задвижване и специалист по яхти, актуализиран 2 г.

Най-често срещаните са така наречените FLA или Flooded Lead-Acid батерии с дълбок цикъл. Батериите с дълбок цикъл се различават от автомобилната стартова батерия по това, че активният материал върху плочите е по-дебел, с по-високо съотношение на маса към повърхностна площ. Стартовият акумулатор трябва да осигурява много висок разряден ток само за няколко секунди. Степента на зареждане на стартовата батерия рядко пада под около 90% и честите разреждания, по-дълбоки от това, сериозно ще повлияят на полезния живот на батерията. Батериите с дълбок цикъл са проектирани да могат да се разреждат до 50% или дори повече, много, много пъти, без сериозна загуба на капацитет. За батерия със същия капацитет един дълбок цикъл ще има малко по-ниска производителност от автомобилната батерия, когато се използва за стартиране на дизела, но значително ще надмине автомобилната батерия при осигуряване на домашно електричество за светлини, радиостанции, автопилот, радар и друга електроника, вентилатори и хладилник.

Обикновено FLA батериите се предпочитат от тези, които разбират от поддръжка на батерии. Ако изравнявате редовно и поддържате нивото на електролита там, където трябва да бъде, ще получите дълъг живот и добра производителност от истински FLA батерии с дълбок цикъл. Други типове като AGM, гел клетка и т.н. са предпочитани от хора, които просто не могат да се притесняват или са имали лоши преживявания с FLA или които са били продадени на стока от умен продавач или маркетингова кампания, и те плащат по-висока цена за по същество същото нещо. Така наречените батерии „без поддръжка“ не са добро нещо. Не че не трябва да ги поддържате – а че НЕ МОЖЕТЕ да ги поддържате, защото капачките на клетките са запечатани. "

https://www.quora.com/What-kind-of-batt ... arines-use

Приятно четене!
hidrazin - майстор
Не слушай разни полуграмотни малоумници.
В жълтата подводница на Бийтълс :lol: са използвани стартерни (ако въобще са били стартерни) заради по-малкото тегло и обем в сравнение с тяговите акумулатори при еднакъв капацитет.
Там цената и късия живот на акумулаторите не са фактор.
Демек не е важно че ще си заминат рано-рано.
Пък и когато е правено онова нещо (началото на 70-те) литиевите акумулатори не са били налични.
Тепърва са ги изобретявали... :-D
Не му обръщай внимание - той толкова си може.
:partyman:
Стига бе човек!
Защо не разбираш, че не е нужно човек да те обижда?
Нали ти благодариха, какво още ровиш?
Междувременно старият се предал.
Саго до приеме ли единственият читав за стар, и да си купи нов за колата?
То бива мазохизъм, ама твоето на нищо не прилича.
Andri01 - майстор
Давам примери от практиката МИ,а не копирани от нета!!
"...Саго до приеме ли единственият читав за стар,..." Познай,какво мисля! :?
Лошо. Никой не е направил опит да коригира лошата ти практика.
Е, живеем в по "откровени" времена. Това, от нета, съм го изровил само за да сравня знанията си.
Оказах се прав. Не е трудно, човек като не знае, просто да се информира- има с купища. Не разбирам защо не обичаш да се образоваш!
Нямах 19, когато ми зачислиха специални акумулатори- есента на 86та.
Разузнаване и свръзки, а и за гаджета имах време.
Ти още ли можеш да мислиш? Не ти личи.

Тема "Избор на акумулатор за резервно захранване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: