• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 55
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Andri01 - майстор
Говорим/пишем/ за генератори,нали? Турбините са задвижващи устройства,все пак.
П.С.: Между впрочем самият корпус на турбините се заземява/закорпосява/ чрез медна шина.
hidrazin - майстор
нед дек 10, 2023 6:45 pmgogo7777 написа:
При МПС имаме трифазен генератор (алтернатор), на който звездния център е на корпус и минуса на акумулатора. Останалине три края (фази) отиват в трифазен изправител схема Ларионов.
Хубаво че помниш Ларионов... :-D
Само дето в алтернаторите на МПС=тата звездния център не е свързан с минуса. Просто никъде не е свързан и не е необходимо.
Е, освен ако китайците са не са измислили няк'ъф нов модел алтернатор със звезден център на маса... А дано ама надали.
:partyman:
P.S. Май преди време съм чувал за монофазни алтернатори - с една намотка. :?
Ма никога не съм виждал такова животно.
iliya_i - майстор
Какво се ловите на глупостите на B0bi. Той ясно си каза, че за него земя е само 35-те % суша.
Останалото (водата) не разбраха Марс ли е или Венера?
нед дек 10, 2023 8:16 pmhidrazin написа:
P.S. Май преди време съм чувал за монофазни алтернатори - с една намотка. :?
Ма никога не съм виждал такова животно.
Те ти едно димамо от немски пластмасов автомобил:
Изображение
ivanovbg - майстор
нед дек 10, 2023 8:16 pmhidrazin написа:
нед дек 10, 2023 6:45 pmgogo7777 написа:
При МПС имаме трифазен генератор (алтернатор), на който звездния център е на корпус и минуса на акумулатора. Останалине три края (фази) отиват в трифазен изправител схема Ларионов.
Хубаво че помниш Ларионов... :-D
Само дето в алтернаторите на МПС=тата звездния център не е свързан с минуса. Просто никъде не е свързан и не е необходимо.
Е, освен ако китайците са не са измислили няк'ъф нов модел алтернатор със звезден център на маса... А дано ама надали.
:partyman:
P.S. Май преди време съм чувал за монофазни алтернатори - с една намотка. :?
Ма никога не съм виждал такова животно.
В някои модели звездния център се свързва, но не директно към масата - някъде през диоди, някъде към релето за зареждане. Има алтернатори свързани в триъгълник, но са с водно охлаждане.

Прикачен файл

diagnostirovaniegeneratoraperemennogotok-d86e99ec.png.jpeg
diagnostirovaniegeneratoraperemennogotok-d86e99ec.png.jpeg (41.29 KиБ) Видяна 349 пъти
Детето - специалист
Има и такива със звезден център на маса/корпус не към земя. И понеже по напред се чудеха какво може, еми може като му гръмне регулатора добре да те стегне, ако липсва товар.
Относно антистатика който го имаше доста често преди. Защо ако стъпиш на земята и после се хванеш за автомобила те "удря тока" а ако се хванеш някъде за метал и тогава стъпиш не те удря :?
ivanovbg - майстор
нед дек 10, 2023 8:04 pmAndri01 написа:
Говорим/пишем/ за генератори,нали? Турбините са задвижващи устройства,все пак.
П.С.: Между впрочем самият корпус на турбините се заземява/закорпосява/ чрез медна шина.
Имах в предвид генераторите дет се монтират на турбините. Нещо се обърках в изказа.
ivanovbg - майстор
нед дек 10, 2023 8:43 pmДетето написа:
Има и такива със звезден център на маса/корпус не към земя. И понеже по напред се чудеха какво може, еми може като му гръмне регулатора добре да те стегне, ако липсва товар.
Относно антистатика който го имаше доста често преди. Защо ако стъпиш на земята и после се хванеш за автомобила те "удря тока" а ако се хванеш някъде за метал и тогава стъпиш не те удря :?
Няма такива защото ако го вържеш директно с масата окъсяваш половината Ларионов.

На последния въпрос и сам би си отговорил ако знаеш какво е кондензатор. Де факто докато се возиш ти се явяваш полюс на един кондензатор който се зарежда от статичното електричество получено от диелектрика - дрехите. Докато си във въздуха няма проблем но заземиш ли се... Иначе когато се хванеш за метала де факто разреждаш този кондензатор и ток вече няма.Тогава не го усещаш защото личния ти капацитет е много малък, но като се заземиш се добавя и този на целия автомобил и вече протичащия ток е осезаем. Мога да ти го опиша с формули, но няма да го разбереш.
hidrazin - майстор
нед дек 10, 2023 8:19 pmiliya_i написа:
Те ти едно димамо от немски пластмасов автомобил ...
Не, благодаря! :-D
нед дек 10, 2023 8:41 pmivanovbg написа:
При МПС имаме трифазен генератор (алтернатор), на който звездния център е
В някои модели звездния център се свързва, но не директно към масата - някъде през диоди, някъде към релето за зареждане.
Е тъй де но нямаме директно заземен звезден център.
нед дек 10, 2023 8:43 pmДетето написа:
Има и такива със звезден център на маса/корпус не към земя.
Дай пример за такъв автомобилен.
:partyman:
P,S, За последното са ме изпреварили... :-D
нед дек 10, 2023 8:41 pmivanovbg написа:
В някои модели звездния център се свързва, но не директно към масата - някъде през диоди, някъде към релето за зареждане. Има алтернатори свързани в триъгълник, но са с водно охлаждане.
На показаната схема, с какво и през какво е свързан звездният център?
ivanovbg - майстор
Трифоне, или не знаеш да четеш схеми, или не знаеш какво е звезден център или диод. Втория начин на свързване се ползва в някои японски коли за да се пести материал.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 55

Тема "Употреба на занулени контакти с генератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: