Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
engineer - специалист
Това клипче
https://www.youtube.com/watch?v=uhYEdD94vH0
не е предназначено за ivanovbg, а за колегата htopalov.
(щото ivanovbg трудно мога да го нарека колега)
Това е малко встрани от темата, но причините да до спомена са следните:
1. Тези соленоиди имат значително по-голям ход от хода на клапана в ДВГ. Въпреки това машинката е доста пъргава.
2. На клипчето командите към соленоидите се подават от електромеханични релета. Колегата htopalov спомена, че ще управлява електромагнитите с ардуино и мощен полупроводник. Това би довело до по-голяма прецизност на управлението.
3. Има изобилие от подобни клипчета. Според авторите на такива (неизползваеми изделия) машинката има убийствен въртящ момент. Индиректно си правя заключението, че колегата htopalov няма да има проблем с преодоляването на пружината.
ivanovbg - майстор
Темата се отправя към мазето.нет :wink:
Ето едно докладче за обща култура и да не си говорим глупости повече http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf

:partyman:
MamaMy - майстор
Забелязвам как най-убедените в някоя глупост с върховно самочувствие отбелязват, че не са много запознати с материята, ама нема начин да не стане.
Това ми прилича на сериозно психическо разстройство. Почти диагноза. :-D
koveslav - майстор
Ако се даде грешно мниние да не се събаря нечии бизнес или да загива някой,та толкова се вживявате? Гледайте да става купона!
ivanovbg - майстор
Taka e приятелю. Ако аз и ти имаме знания и в в процеса на темата ги споделим, накрая на темата и двамата ще имаме повече знания, а и хората дето я четат биха обогатили също своите. Де факто всички бихме станали по богати откъм знания.
Ако ли пък сме галфони и обясняваме, че нещо става без да имаме никакви знания, накрая на темата пак си оставаме бедни на знания галфони и някой идиот ни се връзва и се впуска да прави безсмислени неща. Схващаш ли?

В началото на темата си се учудил че в команреал системите се ползва високо напрежение. Хидразин ти е отговорил за пиезото, но не е обяснил и за обикновените дюзи с бобинка. MrMurdjo също загатна в началото на темата за необходимия ток за отваряне на клапан. Поради пълно невежество относно токовете никой не отговори, а истината е една. МНОГО!
engineer-чето е дало некви формули, но горкия не знае да се справи с тях и пише глупости - подкрепя :wink: А в тях е истината. Ако се направи една сметка ще се види, че една дюза има нужда от 20-30 навивки за да направи магнитното поле което да отвори едно малко клапанче, но за сметка на това при много високо налягане - стига до 1800 бара при делфи системите. Да ама сме ограничени от размер - няма как да сложиш бобина голяма колкото буталото :wink: и следователно трябва да се навие с по тънка жица. От това следва че и съпротивлението няма да е малко та да може да подсигурим нужния ток който да протече през бобинката на дюзата. Затова се зарежда кондензатор до около 70 -80 волта който при разреждането да подсигури нужния ток през увеличеното съпротивление на бобинката. Веднъж отворила вече и с 12 волта ток може да се удържи отворена нужното време. А тока през тях съвсем не е малък. Даже и на пиезото.

Та затова се използва високо напрежение за отварянето на дюзите. При бензиновите не е така защото налягането е доста по малко- едва 3-4 бара. Изключвам ФСИ системите с директно впръскване.

Сега си задай въпроса- колко трябва да е голяма силата на електромагнита която БЪРЗО трябва да натисне клапана. Не помня колко точно е усилието на пружината, но е над 200N.
Ако не можеш да отговориш със знания, повярвай - МНООООООГО!

И дотук става въпрос само за натискането. По горе дадох едно материалче, и за НАЧИНА. Вервай ми че сегашните компютри на колите зорлем се справят с 6 дюзи да ги сметнат кога и по колко да впръскват. Нагоре в бройката и комповете стават по 2. Вече бързодействието не стига на процесорите да сметнат кой клапан кога да пускат, та говорещия ще опитва с Аурдино :lol: :lol: :lol:

:partyman:
hidrazin - майстор
Айде сега не съм обяснил... Не съм обяснил защото човека пита специално за тези с високото напрежение.
А това че спомена Делфи - те работят на 50 волта и се управляват с 12 (или 24). За разлика от Бош и Денсо дето бачкат на 70 волта.
А за пиезото вече писах - 160.
И това за големината на бобината и нейната връзка с броя навивки, дебелината на проводника и ролята на кондензатора не е баш така.
Не ти върви с тези кондензатори и това е. :? Сега като чета това и .... С 12 волта нищо не можеш да удържиш. Трябва и ток. Той пък в ампери... :-D
ivanovbg написа:
Веднъж отворила вече и с 12 волта ток може да се удържи отворена нужното време.
А идеята за електромагнити на клапаните - напълно съм съгласен че кофти идея. Дори и да е възможна както техническо изпълнение.
Ще бъде нещо много ненадеждно, трудно за управление, скъпо, енергоемко .... може да има и още недостатъци.
Ей сега изрових някакви данни за пружини на клапани. Който иска нека си смята какъв електромагнит ще е нужен.
И като допълнение към таблицата - клапана при монтажа е напрегнат с някакво предварително усилие.
От там нататък трябва да се прибави нужното допълнително усилие за неговото отваряне. Колко се отваря клапана?
Ми не съм автомонтьор ама на стария ми дъргел повдигането на клапаните беше някъде 11мм (това по много стари спомени).
Прикачен файл:
Пружини.jpg
Пружини.jpg (101.63 KиБ) Видяна 1426 пъти
Приятно смятане. Нали някой тук даде линкове към начини за изчисляване на бобини. :lol:
:partyman:
ivanovbg - майстор
Хидразине, нали ги ремонтирам бре. Бобинката на инжектора има съпротивление 0,5-0,9 ома. Отварящия ток е 18А ,а задържащия около 12. Ся че ревнеш за закона на ома, но сам опитай да прекараш ток от 18 А през бобина със стръмност по малко от 100микросекунди. Това ще рече над 10 килохерца честота. Сам ще сметнеш какво напрежение ти е нужно.
А тока през пиезодюзите достига едва 6А.

:partyman:
koveslav - майстор
Е това е сега хубав и конструктивен разговор и си е направо мохабет.Добре де,като идея - трудно изпълнимо ли щ бъде клапана да има една слаба пружина,която просто да го задържа затворен при покой.Още да се усложни конструкцията и отварянето да е с електромагнит,а затварянето да бъде примерно с пневматика или хидравлика,или пък друг електромагнит, които да упражняват усилие през цялото време през което електромагнита не работи.Съответно да се изключват,когато той се включва.Пружините на старите клапани не са с такава сила на натиск за да осигурят само плътното затваряне(налягането също упражнява натиск върху вече затворения клапан и помага,а не пречи),а за да осигурят голяма пъргавина на затваряне.При високи обороти и съответно скорост на отваряне клапана също има своя инерция,която не е за подценяване.И колкото е по-тежък клапана,толкова по силни пружини му трябват.Имам някакъв спомен,че колеги са споделяли за старите бегачки,които се тунинговаха в заводите,че като пробвали да махнат малките вътрешни пружини за да разтоварят още двигателя,не се "издухвали" клапаните от неуплътненост,а буталата настигали клапаните още при сравнително ниски обороти....Дано непрофесионалното ми изказване да не подразни някого :D Купона на първо място!
ivanovbg - майстор
Не ти трябвя от мечка ремичка.
Защо е нужно да се учим да серем през гащите, като е много по просто, лесно и чисто да ги свалим? :wink:

:partyman:

Тема "Конструиране на електромагнити, ДВГ и странна идея?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: