Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
emil_v r - майстор
Дайте съвет моля , понеже пералнята изневери след 7 години работа.
Всичко женско изневерява.

Мотора беше отказал , мисля , обаче какво пипнах отдолу .. или не знам , но сега върти с нормални обороти , обаче на по- тъмничко се вижда сияние под нея , от искренето на четките.
Никога не съм я заглеждал досега .
Горение.

Дали се износиха четките , и как най лесно да ги сменя ?
На къде да я гътна , понеже тежестта да не смачка нещо , и къде се продават такива четки ?

Прикачен файл

DSC09346.JPG
DSC09346.JPG (61.1 KиБ) Видяна 7525 пъти
Master_Kenobi - V.I.P.
Мале, тва си е направо кръгов огън, ако не лъже снимката. :shock:
Да не трябва да се шлайфа и ротора после, ако е възможно изобщо.
Що не вземеш цял мотор направо. :?
На лични мога да ти пусна тел. на едни хора, дето ще ти го сменят на място, ако пералнята е в София.
Другият вариант е магазините на Пиротска. Пешеходната зона, от Ст. Стамболов към Халите - от ляво се падат. Ама е най-добре да идеш с разглобения чарк - мотор, четки... квото решиш.

За Горение не знам, но обикновено мотора е лесно достъпен за махане отзад, без гътане на перанята.

Само с четки май няма да минеш...
emil_v r - майстор
Малеей , ужас . иначе върти с нормална мощност , пусках я в тоя "Кръгов режим" само за снимката :-D
Ша и сваля тежестта , и ше я гътна , не ми се гъзури под нея .
Това измислих ,... за ЦЕНТЪРА става дума
(Враца) :wink:
stefan_gb - специалист
Такова искрене без проблем в електормотора няма, дори и когато свършват четките.
LazarGanev - "Велик майстор"
Прилича на ангелски очи :)
emil_v r - майстор
Четките бяха свършили , едната заклинила и едва опираше , и тя искреше .
Купих нови за 6 лв и се оправи .
Който повтаря тази операция , да снима положението на четкодържателите ,
понеже те имат вариянти , и също наклона на края на четката .

Аз ги олучих с късмета на начинаещия от 1 ви път , прешкурнах ръчно колекторя, преди това с шкурка .

Светеше , все пак е марка Горенье :-D
xelax - напреднал
Здравейте. Имах идентичен проблем с пералнята. Смених четките с нови, но се появиха следните 3 проблема: продължава да искри, отделно се чува специфичен шум от търкането на четките и силно мирише на графит.
Старите четки от 3,5 см. се бяха скъсили на 1,5 см. Те бяха запоени с точкова заварка. Новите ги запоих, като гледах да изпъкват на едно и също разстояние, избутвани от пружинките. Също така зачистих колектора с фина шкурка, но не идеално изчистен.
На какво се дължат тези проблеми?
Моите предположения са, че искренето може да се дължи на запояването.
Специфичният шум от съприкосновението на четките към колектора да е заради недостатъчно прецизно монтиране, макар че ги сложих както трябва.
Да не би да съм оказал неравномерен натиск на шкурката към колектора?
Двигателят е капсулован и не можах да го разглобя, за да изчистя и намотките на ротора от частици на графита. Каквото можах изчистих с четка и прахосмукачка.
Сега погледнах отново колектора - на места е почернял от четките, на места по-слабо. При завъртане четките се помръдват с 1-2 мм. на определени места от колектора.

Прилагам и снимки.
Прикачен файл:
zapoqvane.jpg
Прикачен файл:
chetki.jpg
Последна промяна от xelax на чет окт 29, 2015 9:32 am, променено общо 7 пъти.
lyubohar - майстор
Не знам как мирише графита.По скоро на озон.
От спойката ме съмнява да искри.
Провери колектора на ротора дали има нагар между пластините.
Може и да е заминал ротора.
xelax - напреднал
lyubohar написа:
Не знам как мирише графита.По скоро на озон.
От спойката ме съмнява да искри.
Провери колектора на ротора дали има нагар между пластините.
Може и да е заминал ротора.
Разстоянието между пластините го почистих с топлийка, излезе малко нагар. Също така с фина шкурка минах колектора, не се почисти идеално. Да не би да съм оказал неравномерен натиск на шкурката към колектора?
Сега погледнах отново колектора - на места е почернял от четките, на места по-слабо. При завъртане четките се помръдват с 1-2 мм. на определени места от колектора.
xelax - напреднал
Занесох двигателя в сервиз, погледнаха го и казаха, че колекторът е заминал. Трябвало да се купува нов двигател. Но аз си мисля дали ако роторът се занесе на стругар, той да изравни неравностите по колектора? Намерих снимка в интернет на подобен тип ремонт.
Дори си мисля да не се разкапсулова двигателят, а да захвана оста му за бормашина, която докато върти ротора, с пила да изравня колектора. Някой правил ли е подобно нещо?
Прикачен файл:
shtage-rihter-rotor.jpg
shtage-rihter-rotor.jpg (98.45 KиБ) Видяна 5283 пъти

Тема "Пералнята свети отдолу" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: