Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Точно това направих днес сутринта, почистих до блясък всички съединения свързани с анодната защита и зануляването и измерих пак тока няма промяна. Анода е точно такъв тип. Мисля в близките дни да отворя бойлера и да му сменя протектора с нов и да видя какъв ще е резултата. Няма вече от какво друго да е. Ще го снимам и ще ви го покажа.
Смених анода с нов.
Ток към корпуса-2,27 милиампера.
Ток през тестера(10 ома)- 2,13 милиампера.
Старият анод се беше покрил с някъкъв тъмен окисен слой, който е непроводим.Тестера показва пълна скала, но така и неможах да си обясня, защо фабрично не беше свързан и колко може да му се вярва.
На снимката са стария и новия анод(новият фабрично е малко по-дълъг и с по-голям диаметър ).

Прикачен файл

04.jpg
04.jpg (56.25 KиБ) Видяна 6409 пъти
Според рекламите им, тези болери, емайлираните водата била подходяща за питейни нужди :shock: как се отнася това разтварящо и окисляващо се, метално парче вътре във водата към това твърдение.
Добар ден, бихте ли ми казали на кратко, как точно протича смяната на анода. Аз нямам тестер но бойлера отива към 4-5 години и предполагам е за смяна. Имам впредвит от източването на бойлера до разглабянето, закопуването на нов анод и монтирането, някакви тънкости има ли, деликатни работи и тн?
Тънкости няма - просто източваш бойлера, сваляш фланеца, изчистваш котления камък отвътре, пускаш за малко водата - да се промие, и сменяш анода. Добре е да смениш и всички гумени и пластмасови уплътнения. Котления камък, натрупан по нагревателя се чисти или механично, или го потапяш в оцет и изчакваш ...
А може и да смениш и нагревателя ако ти е кеф :wink:

ПП : Елдом са пуснали бойлери със т.н. "сухи нагреватели" - при тях не се налага източване на бойлера, като се сменя нагревател :)
По какво може да се разбере, че операционния усилвател е изгорял?
Значи купих един анод, но се оказа че винта от долу е по малък от оригиналния анод. Също така оргиналния беше значително по дълъг и с по голям диаметър. Като го извадих видях че оргиналния е разяден, но само от страната от към нагревателя, а от другата страна си беше почти непокътнат. Бойлера е някаде на 3-4 години работа, реших просто да го завъртя със по здравата страна към нагревателя и затворих. Обаче други ми направи впечатление, че купеният е целя метален а оргиналния е имал някакво покритие прахообразно като цимент. Някой има ли идея какво е това покритие или се е натрупало от водата или де да знам и аз :)
@baretata_7_62, това, на оригиналния не е само покритие - целият е изработен от магнезиева сплав. А новия, който си купил, по всяка вероятност е менте - по-добре не го монтирай, а търси такъв като оригиналния.
Е не е целия, защото с ножа го изтърках малко на едно место и от долу си се показа типично металния блясък, а това покритие падна под формата на прах, сива много наподобяща цименто покритие. Просот се чудя дали така е така си е фабрично или се е наслойло с течение на времето.
Окислил се е от стояне по складовете.
Наорави им релкамта :) Анода да се оксили още преди да в монтиран в бойлера :)
Що бре, окислен с коричка не значи разяден. Нищо му няма ще изкара повече време.
Да, и аз това реших. Щом се разяжда и щом няма натрупвания по нагревателя, значи е ОК :) Мога да кажа, че бях приятно изненадан за бойлер на 3-4 години. Нагревателя имаше доста приятен меден блясък, с изключение на малко песачинки полепнали по него, почти без малко да кажеш че е чисто нов :) Важното е че при работа не шуми не издава никакви звуци, като бебенце е :) А е 3кв и си греее както трябва :)
Темата е много интересна. Преди 1-2 седмици и аз се сдобих с бойлер с електронно управление. Моят е с графичен дисплей и има прогрес-бар за визуализация на статуса на анодната защита. През първите дни този прогрес-бар си стоеше на максимум, но от около 2-3 дена започна да пада при източване на топлата вода от бойлера. Дори пада до 0 и на дисплея се показва съобщение, че анодната защита не работи. След като водата отново се позатопли, нивото на прогрес-бара се връща отново на максимум. Не мисля, че това е нормално. Моля за съвети от къде може да идва проблема.
Преди две години, като пуснах темата, писах аз да не си купувате такива бойлери, ама... :razz:
В упътването пишеше, че най-коректно е да се гледат показанията на тестера при загрят бойлер, да речем 60градуса, ако и тогава тестера показва нула, може би има проблем. Не е задължително тестера да показва винаги максимум. А бе изобщо с тия електронни тестери, като нашите(за онези със стрелките не знам) е пълна мъгла за състоянието на анода. И тези табла с електронно управление - хубаво замислени, но лошо изпълнени. Моят е още в гаранция, но ако не бях го отварял профилактично през няколко месеца, щеше и това електронно табло да изгори. Електрическите съединения към таблото са с "кабелна обувка", та изводите към тях са на пластмасов корпус , който се беше разтопил и двата проводника "фаза" и "нула" се бяха доближили на не повече от 2 мм един от друг. Наложи се да махна тези съединения, да сменя проводниците със силиконови и да ги запоя директно на платката. От тогава проблем нямам, нищо по таблото не грее и стана в пъти по-сигурно...ама що все аз трябва да бутам и преправям неща излезли от ЗАВОДА и минали през някакъв контрол за качество...Силно се съмнявам, че при ежедневна употреба, някой от тези бойлери с 3квт. нагревател са си изкарали 5 годишната гаранция без да изпуши нещо. Сега може да са ги подобрили не знам.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”