ddushi написа:...имам в предвид, че няма начин връзката в нея да дава ядове...Точно нищо нямаш в предвид...
Тази зима такива стари кутии ми скъсаха нервите.
Докато не изхвърлиш всичките винтови винтови връзки, все проблеми.
ddushi написа:...имам в предвид, че няма начин връзката в нея да дава ядове...Точно нищо нямаш в предвид...
iliya_i написа: И за всеки случай (особено при бойлер 3 kW) е желателно да не готвите когато бойлера е включен.
ddushi написа:Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
FM STEREO написа:А жълтозелено жило как трябва да е свързано с нулата преди ключа, с някаква клема? При мен идват две жила фаза и нула. Фазата я вързвам на ключа на бойлерното табло, обаче нулата трябва да се раздели на две. Едната част да влезе в ключа на бойлерното табло, а втората част да се свърже с жълтозелено жило. Не се ли усложнява ситуацията така, не е ли по лесна гореописаната от мен схема. Все пак няма да нарушавам цялостта на нулевия проводник. Иначе казано ще има по-малко сглобки. Не че това е нещо кой знае какво защото днес като отворих капака на бойлера за да разгледам как са нещата вътре установих, че е доста лабаво направен. Винт за заземката 4мм, винтове за захващане на фазата и нулата пак 4мм даже ми се сториха 3,5мм. А аз ще му пускам 4м2 кабел, та той е по-дебел от винта който ще го стяга. Да не говорим, че вътре кабелчетата сигурно са 1,5м2.ddushi написа:Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
Ако след бойлерното табло се пусне трижилен кабел 3х4м2, третото заземителното,занулително жълтозелено жило се свързва с нулата преди ключа тогава вече през ключа се прекъсва черното жило (фазата) и синьото (нулата).
ddushi написа:Във този форум ще намериш много хора, дето са се филмирали от четене на глупости.FM STEREO написа:А жълтозелено жило как трябва да е свързано с нулата преди ключа, с някаква клема? При мен идват две жила фаза и нула. Фазата я вързвам на ключа на бойлерното табло, обаче нулата трябва да се раздели на две. Едната част да влезе в ключа на бойлерното табло, а втората част да се свърже с жълтозелено жило. Не се ли усложнява ситуацията така, не е ли по лесна гореописаната от мен схема. Все пак няма да нарушавам цялостта на нулевия проводник. Иначе казано ще има по-малко сглобки. Не че това е нещо кой знае какво защото днес като отворих капака на бойлера за да разгледам как са нещата вътре установих, че е доста лабаво направен. Винт за заземката 4мм, винтове за захващане на фазата и нулата пак 4мм даже ми се сториха 3,5мм. А аз ще му пускам 4м2 кабел, та той е по-дебел от винта който ще го стяга. Да не говорим, че вътре кабелчетата сигурно са 1,5м2.ddushi написа:Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
Ако след бойлерното табло се пусне трижилен кабел 3х4м2, третото заземителното,занулително жълтозелено жило се свързва с нулата преди ключа тогава вече през ключа се прекъсва черното жило (фазата) и синьото (нулата).
iliya_i написа: Във този форум ще намериш много хора, дето са се филмирали от четене на глупости.Под прекъсване се има предвид комутиране, (нулата не преминава през никакви шалтери, автомати,предпазители) и в разпределителното табло и в електромерното се комутира само фазата, нулата в електромерното табло е свързана на шина на която са свързани всички нулеви проводници на абонатите в въпросното табло, към тази шина е свързано и заземлението!
Да, добре е нулата да не се прекъсва, ама те не си дават сметка, още колко пъти се прекъсва независимо от тях между бойлера и заземителя. Хайде сега да обяснят ако обичат, как нулевият проводник не се прекъсва в разпределителното табло на вилата, а също така и в електромерното табло на улицата.
То бива глупости ама помислете бе като ги пишете!
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: