• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
ddushi написа:
...имам в предвид, че няма начин връзката в нея да дава ядове...
Точно нищо нямаш в предвид...
Тази зима такива стари кутии ми скъсаха нервите.
Докато не изхвърлиш всичките винтови винтови връзки, все проблеми.
:partyman:
iliya_i - майстор
Бе то не е добра идея двата най-големи консуматора да са на обща линия, ама какво да се прави: или къртене и нови, или се съобразяваме с даденото. Кутията може да се смени и връзките в нея да се подновят с нови клеми. Под нея се пуска къс кабел тройка и се слага бойлерното табло. Нулата директно от кутията към бойлера, с разклонение към нулата на бойлернто табло. Фазата разклонявате към Раховеца и към бойлерното табло. След ключа на БТ фазата обратно в кутията и от там към бойлера. Успех. И за всеки случай (особено при бойлер 3 kW) е желателно да не готвите когато бойлера е включен.
ddushi - напреднал
iliya_i написа:
И за всеки случай (особено при бойлер 3 kW) е желателно да не готвите когато бойлера е включен.

Какъв според вас е риска? Няма да издържи инсталацията? Мога да оставя включен само бойлера на тази верига, а да пусна кабел хванат от друг предпазител за печката. Има такава възможност всички кабели вървят в кабелни кутии. Какъв е проблема с винтовите връзки и какви по добри има? Скъсал съм доста кабели докато монтирам кухненски мебели, предимно в нови кооперации, всичко което съм виждал за връзка са усукани кабели в пластмасови кутии не мисля, че са по добри.
iliya_i - майстор
ddushi написа:

Какъв според вас е риска? Няма да издържи инсталацията?
Той кабела ще устиска, ама бушона може да изключва често. Щото 3 kW бойлер + 2 и нещо печка си е около 25 A.

A за клемите - виж тези. Пружинни са. Винтовите се охлабват и искат периодично пристягане.
FM STEREO - специалист
ddushi написа:
Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.
Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
Ако след бойлерното табло се пусне трижилен кабел 3х4м2, третото заземителното,занулително жълтозелено жило се свързва с нулата преди ключа тогава вече през ключа се прекъсва черното жило (фазата) и синьото (нулата).
ddushi - напреднал
FM STEREO написа:
ddushi написа:
Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.
Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
Ако след бойлерното табло се пусне трижилен кабел 3х4м2, третото заземителното,занулително жълтозелено жило се свързва с нулата преди ключа тогава вече през ключа се прекъсва черното жило (фазата) и синьото (нулата).
А жълтозелено жило как трябва да е свързано с нулата преди ключа, с някаква клема? При мен идват две жила фаза и нула. Фазата я вързвам на ключа на бойлерното табло, обаче нулата трябва да се раздели на две. Едната част да влезе в ключа на бойлерното табло, а втората част да се свърже с жълтозелено жило. Не се ли усложнява ситуацията така, не е ли по лесна гореописаната от мен схема. Все пак няма да нарушавам цялостта на нулевия проводник. Иначе казано ще има по-малко сглобки. Не че това е нещо кой знае какво защото днес като отворих капака на бойлера за да разгледам как са нещата вътре установих, че е доста лабаво направен. Винт за заземката 4мм, винтове за захващане на фазата и нулата пак 4мм даже ми се сториха 3,5мм. А аз ще му пускам 4м2 кабел, та той е по-дебел от винта който ще го стяга. Да не говорим, че вътре кабелчетата сигурно са 1,5м2.
nikolov333 - майстор
При къси дължини, кабелите не проблем да са по-тънки. Захранващите са друг случай.
iliya_i - майстор
ddushi написа:
FM STEREO написа:
ddushi написа:
Така значи купувам ето това през него прекъсвам фазата и тя отива на клема L на бойлера. Нулата отива директно в бойлера и първо я вързвам на мястото за заземяване, след това без да прекъсвам кабела отива на клема N. От клема N пускам отделен кабел до бойлерното табло с цел да му свети копчето. И цялата тази операция е с цел нулевия проводник да не бъде прекъсван.
Не, кабела си минава през кутията на ключа, но се прекъсва само фазовият, нулевият му се сваля леко изолацията и отгоре се намотава и запоява (спойката се изолира с изолационна лента изолирбанд) тънко проводниче което се свързва с ключа за да свети глимката му.
Ако след бойлерното табло се пусне трижилен кабел 3х4м2, третото заземителното,занулително жълтозелено жило се свързва с нулата преди ключа тогава вече през ключа се прекъсва черното жило (фазата) и синьото (нулата).
А жълтозелено жило как трябва да е свързано с нулата преди ключа, с някаква клема? При мен идват две жила фаза и нула. Фазата я вързвам на ключа на бойлерното табло, обаче нулата трябва да се раздели на две. Едната част да влезе в ключа на бойлерното табло, а втората част да се свърже с жълтозелено жило. Не се ли усложнява ситуацията така, не е ли по лесна гореописаната от мен схема. Все пак няма да нарушавам цялостта на нулевия проводник. Иначе казано ще има по-малко сглобки. Не че това е нещо кой знае какво защото днес като отворих капака на бойлера за да разгледам как са нещата вътре установих, че е доста лабаво направен. Винт за заземката 4мм, винтове за захващане на фазата и нулата пак 4мм даже ми се сториха 3,5мм. А аз ще му пускам 4м2 кабел, та той е по-дебел от винта който ще го стяга. Да не говорим, че вътре кабелчетата сигурно са 1,5м2.
Във този форум ще намериш много хора, дето са се филмирали от четене на глупости.
Да, добре е нулата да не се прекъсва, ама те не си дават сметка, още колко пъти се прекъсва независимо от тях между бойлера и заземителя. Хайде сега да обяснят ако обичат, как нулевият проводник не се прекъсва в разпределителното табло на вилата, а също така и в електромерното табло на улицата.
То бива глупости ама помислете бе като ги пишете!

А по въпроса за винтовете - виж клемите детро ти показах вчера. И винта не е тоководещият елемент с клемата.Той само осигурява стягането между проводниците и клемата.
ddushi - напреднал
Точно за да не се филмираме ще го свържа по гореописания от мен начин. Само ще пусна отделен кабел за бойлера, защото имам тази възможност. Но това в близкото бъдеще, за сега ще е вързан заедно с печката.
FM STEREO - специалист
iliya_i написа:
Във този форум ще намериш много хора, дето са се филмирали от четене на глупости.
Да, добре е нулата да не се прекъсва, ама те не си дават сметка, още колко пъти се прекъсва независимо от тях между бойлера и заземителя. Хайде сега да обяснят ако обичат, как нулевият проводник не се прекъсва в разпределителното табло на вилата, а също така и в електромерното табло на улицата.
То бива глупости ама помислете бе като ги пишете!
Под прекъсване се има предвид комутиране, (нулата не преминава през никакви шалтери, автомати,предпазители) и в разпределителното табло и в електромерното се комутира само фазата, нулата в електромерното табло е свързана на шина на която са свързани всички нулеви проводници на абонатите в въпросното табло, към тази шина е свързано и заземлението!

Относно свързването на заземителното жило на бойлера преди бойлерното табло има достатъчно клеми с които това може да бъде изпълнено. :partyman:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Тема "Свързване на бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: