Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ecotronic - специалист
bridge написа:
Благодаря ви за изчерпателните отговори!
Ако имате желание, може да напишете накратко и за регулирането при променливотоковите еднофазни ел. двигатели, като изключим метода с честотния регулатор.

Под променливотоков двигател вероятно имаш впредвид един от най-разпространения вид - асинхронния двитател. При тези двигатили най добре се регулират оборотите с честотен преобразувател (както ти казаха колегите по-горе). Оборотите на такъв двигател могат да се регулират и с промяна на напрежението, но в този случай въртящият момент рязко пада с понижаване на оборотите (мека характеристика), така че този способ не се препоръчва за сериозни цели.

Иначе променливотокови двигатели са и универсалните двигатели, които могат да работят и с променлив и с прав ток. Пример за такъв вид двигатели - двигатели на дрелки, ъглошлайфове, автомобилни стартери и т.н.
На този тип двигатели оборотите добре се регулират с промяна на захранващото напрежение.
ЗДРАВЕЙТЕ !! аз съм нов в тук но имах много голям проблем с един двигател "Асинхронен" ще го ползвам за отопление на камина обаче изниква следния проблем той духа страшно силно четох из форуми из фирми за регулатори и тн. има регулатори които струват по 300 лева, не си струва моторът ми струва 290, някак си не се връзват нещата .Тогава започнах с експериментите и да се допитвам до този и онзи то не бяха магазини консултанти и какво ми предлагат все димерни ключове за осветление и вентилатори, имам, ама не стават МОТОРЪТ ВСЕ ТАКА ПРИ НАМАЛЯВАНЕ НА ОБОРОТИТЕ ''БУЧИ АМА БУЧИ'' СМЕНИХ КАКВИ ЛИ НЕ ключове пробвах и от 80,90 лева,какво ли не и накрая на един приятел му светна идеята да пробваме с крушки стана ама е много не комфортно излъчват топлина и са обемисти няма къде да се скрият тогава на мен ми хрумна идеята да пробвам с ''''ДРОСЕЛИ'''' МНОГО ЕФТИНО И безопасно поне така си мисля.


1 махнахме бученето
2 топлината има я но намерих решение и за това сложих дроселите на тръбата за студен въздух и това се промени
3 вентилатора намаля до нужните ми обороти които исках винаги мога да ги дигна или сваля с една бърза корекция на дросел
4 благодаря на всички за търпението което отделихте да прочете те това което съм написал


мисля че и така ще се удължи малко живота на двигателя

А забравих да кажа че вентилатора е турбинен 160w и вдига чудните 2768 оборота.ако някой има следния проблем може да пробва и да се увери сам че става но за малак вентилатор от рода на 17w е по добре да си вземете димерен или тиристорен ключ

Дано да съм помогнал на всички
:проба: :-D
moimoimoi - майстор
a kak ги свързваш дроселите ,колко вата са
moimoimoi написа:
a kak ги свързваш дроселите ,колко вата са


ами връзваш ги само към фазата или нулата при мен е към фазата защото на нулата мие терморегулатора за температурата
ами единия е 40 а другият трябваше да е 20 ама няма затова е 18wноеите дросели са такива и става 58вата заедно ако искаш мога да снимам и пратя
Sof - специалист
Колеги, имам въпрос за едно асинхронно моторче на вътрешно тяло на климатик.

Взех си резервно, но го пробвах на платката само и видях че върти- но не се вижда разлика в отделните скорoсти, понеже тя е твърде малка.
Гледам в сервизната документация и ми прави впечатление че моторчето на турбината се върти с разлика от по 150-200 оборота между различните скорости -1220-1100-850. Та тази разлика в оборотите трудно може да се види, когато не е закачен към турбината.
Понеже старото го накарах да работи без да тропа и реших да го оставя да работи докато се разтропа пак, а новият го оставих в кутията и го пробвах само към платката без турбината да е свързана.
Интересното ми е как се регулират тук тия три скорости, и ако на новото моторче нещо не му е в ред, дали ще върти изобщо.
Работният кондензатор е на платката.

Старото моторче върти на импулси, но там виждам разликата в покачването на оборотите-то засилва и намалява постоянно и когато е свързано към турбината се върти монотонно.
Новото моторче -се върти с една монотонна скорост без турбината според това което виждам, като усилвам от дистанционното.
Ще сложа и схема на моторчето.

Специалиста от когото взех документацията каза че не знаел защо едните моторчета се въртели на инпулси, а другите посточнно, но било така.

В моторчето има и датчик на ХОЛ за оборотите-но той е на отделна троика-букса.
Основната букса се състои също от три кабела естествено.

Притеснява ме да не е прецакан новия мотор и като го монтирам на климата някога да го разбера тогава.
Щото 5 пъти го разглобявах и когато старият го оправих, нямах повече психическата сила пак да го подменям.

Изображение
moimoimoi - майстор
това на снимката ми изглежда едноскоростно :? 1350 оборота според този сайт

http://www.globalmarket.com/product-inf ... 08789.html
Последна промяна от moimoimoi на нед окт 13, 2013 7:37 pm, променено общо 1 път.
Sof - специалист
Колегата по горе ме утрепа направо- човек знам си модела на мотора !!!!

Оборотите са 1350 !!! И в сайта които си дал !

Ти си написал 13500 !!!


С тия обороти -климатика ще излита от стената !

Всъщност скоростите се менят през 200 оборота-чрез управление от платката, но как става ??? Тази дето е обозначената е максималната - но не е 1300000000000 об. :lol: Майтап !

Има работен кондензатор на платката и разбирасе 2 намотки на статора с обща точка-от 0 се закача кондензатора и отива към работната намотка, фазата е обща.

Вторият колега- мерси за линка ще го погледна !
shadow__01 - майстор
Нека да обсъдим и варианта за регулиране с автотрансформатор на различните видове двигатели. Какви загуби има, намалява ли КПД-то, има ли бучене и други.

Тема "Как се регулира скоростта на един правотоков ел.двигател?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: