• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
LZ - специалист
Ако имаме следната схема:
3Ф ---> ДТЗ ----> АП ----> 3Ф мотор
Въпросът ми е: При отпадане на една или две фази моторът ще разбалансира ли схемат и ДТЗ ще изключи ли? Демек ДТЗ ще играе ли ролята на защита на моторът от отпадане на фаза/и?
moimoimoi - майстор
е то при отпадане на 2 фази мотора няма да завърти

ако линията е 5 проводна- три фази,нула и земно, то през дтз-то минават трите фази и нулата, а на двигателя кое си вързал нула или земно

но според мен ще изключи
Последна промяна от moimoimoi на съб яну 29, 2011 10:47 am, променено общо 2 пъти.
LZ - специалист
Още нищо не съм вързал, питам предварително :)
Естествено след ДТЗ ще има 5 проводника.
Моторът е стар ('75) и е с 4 извода. Та възниква и въпросът защитината земя къде да я вържа, т.е. как да вържа моторът към 5-те проводника?
moimoimoi - майстор
а двигателя как е свързан? на звезда или триъгълник
ако двигателя е свързан на звезда и нулата е на звездния център може и да не изключи



но връзването на нулата на звездния център не е много здравословно за двигателя
понеже ако му отпаднат 2 от фазите,реално той с 1 фаза не може да завърти но с нула на звездния център едната му намотка на която има фаза остава под 220 волта и ще протича ток,а ротора няма да се развърти а това е равносилно на режим на късо съединение,т.е. тока ще е голям и намотката ще се опече и изгори, като в същото време дтз-то няма да изключи защото тока който минава през фазата се връща през нулата

за това на двигателя му трябват 3 фази и земно,нула не е нужна
и това май обезмисля поставянето на дтз на самостоятелен двигател


ако търсиш защита при отпадане на 1-2 фази има такива релета- за наличност на фазите
това реле управлява контактора с който се пуска двигателя
ако ги няма трите фази изобщо не може да се пусне двигателя
това е при първоначално пускане
а може да се направи и така че релето да следи напрежението на изводите в клемната кутия на двигателя и ако там изчезне някоя фаза да спира двигателя,понече се случва я контактора да не пусне някоя фаза или кабела между двигателя и контактора да прекъсне

ето такова http://moimoimoi.snimka.bg/automobiles/ ... 2.20616151
или такова http://moimoimoi.snimka.bg/automobiles/ ... 2.20616139
Последна промяна от moimoimoi на съб яну 29, 2011 1:24 pm, променено общо 1 път.
styb - специалист
за най добра защита на двигателя е добре да се сложи моторна защита съобразена с амперите на самия мотор, но тя няма да изключи при отпадане на фаза , това може да стане както колегата е писал с реле - има такива които са комбинирани - за отпадане , асиметрия , а също и по нисък и висок волтаж , китайските са около 60-70 лв , а немските около 200 лв
LZ - специалист
Благодаря за поясненията.
Знам, че има готови решения за тази цел. Питах дали не мога да мина само сДТЗ, но явно не може. Иначе може да се ползва готова защита или може да се направи такава с 4 обикновенни релета.
А нулата на двигателя, която е на корпусът му, за нулата или за защитината земя да я вържа? Според мен е по-добре за защитината земя.
fikata - майстор
Имай предвид:
В едно помещение зануляване на едни, а заземяване на други съоръжения е забранено....
Последна промяна от fikata на съб яну 29, 2011 7:53 pm, променено общо 1 път.
vvk79 - специалист
Абе Фичка ти с това зануляване и заземяване си се побъркал , а ако е в друго помещение може така ли? :lol:
fikata - майстор
vvk79 написа:
Абе Фичка ти с това зануляване и заземяване си се побъркал , а ако е в друго помещение може така ли? :lol:
Нещо не мога да схвана твоя хумор,майна. :butthead:
vvk79 - специалист
Моя бойлер като е занулен , а в същото време е свързан с метална тръба какъв е -занулен или заземен?
  • 1
  • 2

Тема "ДТЗ и трифазен мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: