Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hladnia - специалист
fox_vt написа:
Случайно попаднах на тая тема и ми стана интересно но нещо не ми се връзва това последното с обяснението относно лятото и зимата :?
Не мога да разбера кви изолации кви уплътнения кви пет лева,нали си има терморегулатор като стигне зададеното ниво :-D
Картинката по горе която коментираме, е за комбиниран хладилник(камера -18,-25С),и плюсова само размръзваща част 2до 8С.
Терморегулатор К59 (механичен)

ДА терморегулатора следи температурата на изпарение на Фреона във изпарителя -15 -25С.
НО за да достигне тая температура, процеса на отнемане (поглъщане) НА ТОПЛИНАТА от хладилника зависи, ОТ ОКОЛНА Т.С ,
ИЗОЛАЦИЯ през която преминава топлината (във определени граници)
И УПЛАТНЕНИЕ на вратата, когато се охлажда въздуха във хладилното помещение, А КОЙТО е учил ФИЗИКА знае че,
ГАЗОВЕТЕ се свиват(намаляват своя обем), И във освободеното място НАВЛИЗА от вън на хладилника ТОПАЛ въздух който от своя страна увеличава времето (работата на компресора ),
И така стигаме до 5те лева и до повече РАЗХОДИ. :? :partyman:
Последна промяна от hladnia на пет окт 21, 2011 6:58 pm, променено общо 1 път.
fox_vt - майстор
Хахах добре си ми изрязал мнението както на теб ти харесва но я ми кажи според теб на колко градуса се включва терморегулатора да речем на 2 степен и като изключи с колко градуса се е намалила температурата-обзалагам се че не е с повече от 5-6 градуса.И хайде драги ми физико като си учил толкова сметни обема на хладилника и после сметни този обем въздух с колко се е свил и съответно колко ще трябва да влезе отвън :wink: И пак не разбрах това какво общо има с тезата че зимата хладилника трябва да е на макс,защото както и ти си забелязал процеса на отнемане и поглъщане на топлина зависи от температурата на външния въздух,и то така че лятото КПД то намалява заради по лошото отдаване на топлина от кондензатора.И логично идва идеята че зимата топлината отдавана от кондензатора ще бъде доста по лесно отдавана и КПД то би трябвало да се качи.И тук идва вашето протичоречие и на този който е напечатал табелката от по горната снимка,защо когато лятото кпд то пада и хладилника се поставя на ниска степен (това се обяснява със това да не се товари компресора),и защо зимата когато кпд то е високо трябва да се слага на макс :?:

пп ето едно линкче с едно хладилниче http://www.hladilnici.info/howwork.html
Brave - специалист
Аз лично си обяснявам тази препоръка с факта, че за разлика от написаното от hladnia по-горе, повечето съвременни хладилници с фризер с един компресор, които съм виждал, не мерят температурата в изпарителя (фризерната част) ами в хладилната. Затова, ако околната температура е ниска, е възможно, компресорът почти да не се включва (както става вероятно в случая от началото на темата). Обаче, тък като в помещението все пак не е -20 градуса, това невключване на компресора може да доведе до размразяването на фризера/камерата. За което хладилника няма как да разбере.
fox_vt - майстор
Мислиш ли че хладилника има за цел да разбира каквото и да е,ако вътрешната температура в хладилника където е датчика е да речем 8 градуса какво ще се получи ако външната е 30 след това 8 и след това минус 10 да речем?Хладилника колкото и да е умен си остава просто хладилник :lol: той си гледа темературата вътре и нищо друго не го интересува.Но в мнението на колегата има резон и той е точно в онзи тънък момент когато външната температура е около средата между температурите на фризера и хладилната част.Или ако фризера е на -15 а халдилната част на +7 да речем разликата е 22 градуса и ако външната е -4 до 0 градуса и през изолацията и уплътненията минава достатъчно топлина за да се изравнят,то в хладилната част ще стане по студено отколкото е настроено и компресора няма да включи.Но пък фризера ще се разтопи понеже -4 или 0 градуса му е доста топло.
Brave - специалист
Е, сега - много ясно, че под "разбере" имам предвид, че хладилника няма никакъв датчик за реалната температура в фризерната си част и затова, няма да пусне компресора, ако там темпертурата се повиши до стайната. Иначе, дори не е необходимо температурата в стаята да е под настроената температура в хладилната част. Ако е малко по-висока, то компресора ще включва изключително рядко и за много къс период, като тези включвания изобщо няма да са достатъчни да поддържат фризера на температура -20 или -18.

Всъщност искам малко да доразвия мисълта си - независимо колко добре или зле е изолиран един хладилник, топлопреминаването през неговата изолация е право пропорционално на температурната разлика между двете страни на изолацията. Да разглеадме премерен хладилник -
за удобство хладилната част ще се стреми да поддържа +5*С, а фризера -20*С
Ако околната температура е 25*С,
то температурната разлика между хладилника и стаята е 20 К, а между стаята и фризера 45 К.
Обаче при стайна температура от 10*С,
то температурната разлика между хладилника и стаята е 5 К, а между стаята и фризера 30 К.
следователно,
топлопреноса между хладилната част и стаята е паднал 4 пъти, а между фризера и стаята само с 1/3.
Логично е, да се предположи, че ако компресора се води по температурата на хладилната част, той ще се налага да отнема 4 пъти по-малко енергия от преди. Това обаче няма да е достатъчно на фризерната част, защото при нея, изискванията за отнемане ще са занижени с едва с около 33%. Следователно, температурата във фризера ще се повиши до постигане на баланс. Предполагам, от там идва и препоръката за увеличаване на степента на термостата на хладилника при по-ниски външни температури.
И последно, за тези които ще си кажат, че е глупаво решение на конструкторите, да преместят сондата на термостата в хладилната част, ще напомня, че и другия възможен вариант е също нежелателен - защото ако околната температура е ниска, а компресора работи съответно с нуждите на фризера, то в хладилната част, температурата може да падне значително под нулата и да направи куп бели - спукани буркани и бутилки, измръзнали плодове и зеленчуци и т.н. Разбира се, най-добре е варианта на хладилник с фризер с два компресора, които работят незвисимо, но разбира се, те са и доста по-скъпи.
fox_vt - майстор
Принципно и от предишното ти мнение разбрах какво искаш да кажеш като и аз съм изразил съмнения за такъв ефект какъвто описваш.И като цяло след известно мислене по тоя вариант наистина се разбира че покрива всички точки,от жегите лятото до студовете зимата,и препоръката написана на етикета наистина е вярна.Само че след като разнищихме мистерията ми се струва че проблема на автора не е сходен с този ефект,тъй като при него напълно пройзволно или всичко е размразено или е замръзнало на кокал. :)
Jacomo - специалист
Сложи външно термореле, което да пуска напрежение към хладилника при над +10 градуса. Или таймер да работи от 12 до 16 ч., примерно.
hidrazin - майстор
Jacomo написа:
Сложи външно термореле...
Аха, той човека ще да е чакал 5 години за да му дадеш съвет... :-D
:partyman:
Jacomo - специалист
hidrazin написа:
Jacomo написа:
Сложи външно термореле...
Аха, той човека ще да е чакал 5 години за да му дадеш съвет... :-D
:partyman:
:roll: :rock: :lol:

Тема "Питане за хладилник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: