Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
batkoce - специалист
Моторът е маломощен - 200 - 300 вата. Свързан е като монофазен с работен кондензатор. Част е от машина, купена на старо и работи.
В клемната кутия няма клема. Няма табелка. На капака на клемната кутия има стандартните схеми за "звезда" и "триъгълник", които се конфигурират чрез нареждане на пластините. Ако е навит като монофазен, но за 400 волта, тогава има логика да е така. Не ми идва на ум друга причина, да е по този начин...

Прикачен файл

Странно.JPG
Странно.JPG (48.95 KиБ) Видяна 296 пъти
ji4kata - помощник
Това е трифазен мотор свързан да работи в монофазна мрежа.
Прикачен файл:
Screenshot_20240510-131212.png
batkoce - специалист
пет май 10, 2024 1:17 pmji4kata написа:
Това е трифазен мотор свързан да работи в монофазна мрежа.Screenshot_20240510-131212.png
Само че мрежата е трифазна и към мотора са подадени 400 волта.Ако той е разчетен за 400 волта, защо не са ползвали трите фази? Ако е разчетен за 230 волта, тогава би трябвало да се претоварят тази част от намотките, които са захранени с 400 волта...
hidrazin - майстор
Както вече казаха мотора вероятно е свързан в звезда.
А защо не са го свързали като трифазен е друг въпрос.
Каква е машината и какво прави тоя мАтор?
:partyman:
Прикачен файл:
Звезда.jpg
Звезда.jpg (30.22 KиБ) Видяна 229 пъти
batkoce - специалист
Моторът задвижва малка транспортна лента, която е част от линия за производство на пилети. Напълно е възможно да е свързан по схемата от горния пост, но каква е причината? Възможно е тази транспортна лента, самостоятелно да е работила в друга машина, където не е имало трифазен ток. Сегашната машина е такава, че е изключено да е работила на монофазно захранване.
hidrazin - майстор
пет май 10, 2024 3:56 pmbatkoce написа:
Възможно е тази транспортна лента, самостоятелно да е работила в друга машина, където не е имало трифазен ток.
Възможно е но няма как да отгатна но пък монофазна машина за пелети е малко несериозно... Иска се мощност.
Ти си виждал линията и евентуално можеш да прецениш дали е от нея или е "донаждана".
Аз само мога да предположа защо е така - евентуално за да направят характеристиката на двигателя "по-мека".
При такова включване се намалява пусковия момент и няма има "ударно" тръгване на лентата както ще е при трифазно захранване.
В първия момент ще се увеличи хлъзгането и лентата ще тръгне по-плавно.
Но това са само мои предположения.
Пък и след като машината в втора цедка не е ясно кой, какво и защо така е творил...
:partyman:
batkoce - специалист
пет май 10, 2024 6:19 pmhidrazin написа:
... но пък монофазна машина за пелети е малко несериозно... Иска се мощност...
Нали и аз това казвам. Сегашният собственик я е купил от други, като част от линията за пилети, но предишните може да са взели точно този модул от нещо друго. Няма как да се произвеждат пилети на монофазно захранване...

Собственикът ползва добре познатия израз: "Ми не знам! То така си беше..."
hidrazin - майстор
Значи ще си остане мистерия. :)
:partyman:
iliya_i - майстор
пет май 10, 2024 6:19 pmhidrazin написа:
пет май 10, 2024 3:56 pmbatkoce написа:
Възможно е тази транспортна лента, самостоятелно да е работила в друга машина, където не е имало трифазен ток.
Възможно е но няма как да отгатна но пък монофазна машина за пелети е малко несериозно... Иска се мощност.
.....
:partyman:
Това, че е невъзможно не пречи на никой да опита.
То и вечният двигател е невъзможен, но някои продължават да опитват.
И като не се получи да я продаде.
Тя машината вече е при поне трети собственик, а може и да са повече.

Тема "Странно свързване на мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: