• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lov - майстор
На UPS-те е 13.8 V от това съм се водил. Вярно е че след 2-3 години заминават и трябва да се подменят с нови. Но при по ниски напрежения не можем да се зареди акумулатора напълно. И другото е че все пак няма да го държим кой знае колко дълго забравен на зарядното. А това за топчетата дето го обясняваш не знам не ми се е случвало такова нещо а доста акумулатори са ми минали през ръцете.
ditronix - специалист
Колегата е абсолютно прав,даже и на някои батерии си е написано-постоянен заряд (подзаряд)-13,6-13,8V,цикличен заряд-14,2-14,5V. Постоянен заряд с 14,2 не е добре,колкото са калпаваи батериите,това съвсем им бърка в здравето.Иначе за литиевите батерии бях писал в друга тема-рециклирах батериите на винтоверта си с такива от телефони СИМЕНС А75-имах останали покрай алармите.Навързал съм ги по пет броя последователно и после по тритакива групи в паралел.Вече две години нищо не е гръмнало,нищо не се е прецакало,батерите свирят и пеят,само се притеснявам да не потроша винтоверта.Зареждам с обикновен стабилизиран изправител с LM317.В моя случай той напълно удовлетворява изискванията за заряд на литиеви батерии-да не се надхвърля напрежението от 4,2V на клетка и зарядният ток да не превишава капацитета на батериите.Зареждам с 21V (5х4,2=21),а токът се ограничава от самата ИС до 1,5 А-т.е. за трите групи не надхвърля допустимият общ ток (0,7х3=2,1А).Аз оловна батерия като показаната на снимката не можах да събера в моите кутии,но колега от друг форум успя с такива оловни -една 12 и една 6V по 1,2Ah да рециклира своята 18V батерия.Как и къде ги побра-не разбрах!
lov - майстор
Самите батерии имат много малка разлика в габаритите. Така че с кутията и в магазина. Разликата няколко милиметра. Бе толкова колкото да не стане.
А това с напрежението стигнато е по пътя на пробите и грешките. Кой както иска да си го направи. Аз искам батерията ми да е заредена до край пък ако ще да я подменя и на по кратко време.
kiss9402 - специалист
Колега какво стаНА ? Направи ли винтовера с литиевите батерии, че нещо ми се върти и имам нужда от доводи :-D

Поздрави !
fox_vt - майстор
Аз довечера ще ходя да си поръчам 8 батерии ама като гледам май нямат на склад че да видим.Иначе отверката като я направих със батерия от телефон стана оса не мой се бутне и най вероятно ще се скапе механиката на редуктора.
fox_vt - майстор
Здравейте някой може ли да ми каже на тази схема http://www.dobrikit.dir.bg/page65.htm PIC a като се гледа отгоре откъде се почва да се броят крачетата му,а също на лм317 и на сб транзистора кои крачета къде трябва да са.

За да не пускам ново мнение едитвам това с няколко въпроса-първо сглобих схемата но не заработи светят и двата светодиода дава 3.8 в на празен ход и не изключва когато батерията стигне 4.1-4.2 в.Единственото различно от схемата е че нямах 1к резистор и съм сложил 2*560ома но не ще и да чуе.Я кажете по схемата на входа където е масата отбелязана и всички други "маси" по схемата са общи нали щото са нарисувани малко по странно,то зех да се чудя вече на всякви варианти.

Другия ми въпрос е че смених кадмиевите със литиеви на винтоверта 4 броя а той е 12 волтов и проблема е че върти добре но ако хвана с рука патронника и приложа малко усилие и винтоверта спира т е спира тока.Това го прави и ако върти на празен ход на 2ра скорост след 10 тина секунди спира,и като изчакам няколко секунди започва да се опитва да върти а ако изчакам повече време пак върти като в началото.Та къде е аджеба проблема-сега ясно е че напрежението на празен ход е към 16 волта а при товар към 14,4 волта което е множко за 12 волтовия винтоверт.Но все едно изключва защита няква а на електронния спусък пише от 9 до 24в и 12 А та ме съмнява дали е от него освен да превишава лимита на тока друго не ми идва на ум.В самото моторче има ли някви защити като подам ток директно към мотора върти но не мога да го хвана да видя дали ще изключи.Иначе с кадмиевите съм мерил макс ток към 10 А и освен че омалява не е изключвал никога а с литиевите веднага почна да прави проблеми.А сега да видим кво ще измислят електричарите :?
fox_vt - майстор
А възможно ли е да е от мосфета макар че не загрява и има доста голяма алуминиева планка?
ELEMENTAL - специалист
Fox_vt, микроконтролера програмиран ли е изобщо?
п.п.За какъв MOSFET говориш?
fox_vt - майстор
ELEMENTAL написа:
Fox_vt, микроконтролера програмиран ли е изобщо?
п.п.За какъв MOSFET говориш?
А сега де този микроконтролер къде е предполагам на платката с елементите вътре но как да разбера дали е програмиран или не и изобщо може ли да се депрограмира по някакъв начин.А мосфета е ключовия транзистор който е с номер P80NF.След доста мислене и поради факта че изключва даже и на празен ход стигам до извода,че е виновно повишеното напрежение и вероятно тоя контролер се шашка.И мисля довечера да отворя спусъка и да видя от къде взема захранване платката и да и намаля входното напрежение пък да видим какво ще излезе.
fox_vt - майстор
Такаа работата се закучи направо съм в шах :evil: оказа се че проблема не е в електронния спусък както казах той издържа 12 А а консумацията на празен ход на бързата скорост е 3А. След 25-30 сек работа на ПХ тока постепенно намалявя и спира и това го прави със закачено моторче към батерията директно :? Пробвах като спре да измеря веднага съпротивлението и о чудо верига има,ако хвана патронника с ръка ампеража скача за момент на 9А и веднага спира.И какво може да е проблем в едно правотоково моторче мдам само четките останаха,отварям го за и гледката е такава
Прикачен файл:
Снимки0143.jpg
Прикачен файл:
Снимки0144.jpg
Прикачен файл:
Снимки0145.jpg
с две думи нищо нередно.С два пръста раздалечавам четките и се усеща доста осезаем натиск значи не са лабави,що е то :? Единственото което ми идва на ум е пружинната пластина която натиска четката да се загрява и да се охлабва друго просто нз кво може да е.Ако някой има по достоверна версия сега е момента да я изплюе.И защо четките имат П образна форма за първи път виждам такова нещо :?

пп абе аз ако знаех че ще се закучи раотата щях да пусна отделна тема ако модераторите искат да преместят постовете ми че тая тема съвсем се разми :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Li-ion батерии и въпросите около тях ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: