• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
lov - майстор
Огледай спойките по колектора.От снимката не се вижда добре как е направено дали е с точкова заварка или с калай и какво е състоянието. Но принципно дефекта който описваш вероятно е от там.Капризен възел е много голям натиск на четките почва интензивно износване и на двете. Малък почва да грее и ако има калпава връзка дава дефекти.
ELEMENTAL - специалист
Fox_vt, нещо май не ме разбра.Имах предвид микроконтролера на зарядното.
С впечатление съм, че си взел да си правиш зарядното сам, купил си нов ( непрограмиран ) микроконтролер, "боднал" си го на платката и сега очакваш чудодейно зарядното да заработи.Ти кажи дали греша.
fox_vt - майстор
Ааа ти си ми говорил за първия ми въпрос :? наистина не съм те разбрал :wink: .Ами да пика е нов а аз изобщо не съм предполагал,че трябва да се програмира :| значи за това не работи.Значи варианта е да си поръчам готово направено или да търся някое оригинално зарядно да купя.Аз не исках да го поръчвам готов щото струва 9,50 а за транспорта ще ми вземат 7 лв и не си струва :sad:
Тани - модератор
А освен тока мери ли и напрежението на батерията? Да не би да не е дозаредена или някой елемент да ти прави мизерии? Също така в батерията има защити от прегряване и претоварване - може и от там да е проблема! Пробвай с друг източник на захранване за двигателчето и виж дали се държи по същия начин!!
fox_vt - майстор
Ех Тани Тани тряя черпиш :lol: послушах те и заредих батерията която както съм я купил така и не беше зареждана.Заредих я до 4,1 волта на елемент или 16,4в веднага на винтоверта бръм и спря даже по бързо отвсякога :? .Откачих моторчето и сложих мултицета на батерията но на напрежение този път,допирам кабелите на мотора към батерията и чакам-след известно въртене моторчето спря и напрежението на батерията изчезна :?: :?: :?: :?: откачам моторчето и хоп 16 волта допирам пак и 0.И заебах всичко че ми писна от противоречиви резултати е легнах да спя,и днес викам дай да пробвам със зарядното за колата.Върти та се къса светна мотора светна редуктора и ни най малко намерение да гасне.И понеже дълго стана проблема се оказа слаб литиев елемент в батерията останалите дават към 11А за 2 сек а тоя 4А и пада устремно,и явно като падне до нула и съпротивлението му се качва доста и моторчето дава накъсо и без тва малкия ток,който пък е достатъчен да задейства електронния мултицет и което ме е лъгало и мотало вече нз колко време.Както да е сега оставих само 3 те елемента и винтоверта работи на 11 волта под товар но работи :partyman:
lov - майстор
fox_vt написа:
Ех Тани Тани тряя черпиш :lol: послушах те и заредих батерията която както съм я купил така и не беше зареждана.Заредих я до 4,1 волта на елемент или 16,4в веднага на винтоверта бръм и спря даже по бързо отвсякога :? .Откачих моторчето и сложих мултицета на батерията но на напрежение този път,допирам кабелите на мотора към батерията и чакам-след известно въртене моторчето спря и напрежението на батерията изчезна :?: :?: :?: :?: откачам моторчето и хоп 16 волта допирам пак и 0.И заебах всичко че ми писна от противоречиви резултати е легнах да спя,и днес викам дай да пробвам със зарядното за колата.Върти та се къса светна мотора светна редуктора и ни най малко намерение да гасне.И понеже дълго стана проблема се оказа слаб литиев елемент в батерията останалите дават към 11А за 2 сек а тоя 4А и пада устремно,и явно като падне до нула и съпротивлението му се качва доста и моторчето дава накъсо и без тва малкия ток,който пък е достатъчен да задейства електронния мултицет и което ме е лъгало и мотало вече нз колко време.Както да е сега оставих само 3 те елемента и винтоверта работи на 11 волта под товар но работи :partyman:
Не ми се рови да чета какви точно елементи ползваш. Но тези цилиндричните имат защита от повишено налягане за да не думкат ако се презаредят или от късо съединение. Това е под + извод и представлява една мембрана в формата на чиния. При повишаване на налягането прекъсва връзката към извода. Принципно когато сработи би трябвало да не се въстановява сама но и това съм виждал.Работи на принципа на бутончетата като на телефоните. Доста често поради сработването на тази защита на 1-2 елемента от батериите на някой лаптоп се бракува целия. А останалите елементи са си съвсем здрави. Отделно в контролерите им за зареждане слагат и броячи за цикли така че да си купиш нова батерия. Така че ако ви припадне такава не я пропускайте да я ползвате. Сработила защита се въстановява като с нещо тънко от рода на клечка за зъби през страничния отвор където е + совата пъпка натиснете на долу и се чуе характерно изпукване. Може и с игла но се натиска странично така че да не се пробие мембраната. Много е тънка. Ако имаш някой съвсем отписан елемент може да му направиш една дисекция и да видиш как е направено и после ще ти е лесно. Те такива елементи са пътници но за малки токове стават още дълго време. Ако си сигурен че елемента ти е здрав и зарядното ти бачка добре можеш да подпреш от горе да не сработва защитата. Но на своя отговорност защото гърмят яко ако ги оттървеш и презаредиш.
fox_vt - майстор
Виж ти това е интересно наистина на + са има една по особена пластина с дупки а аз си мислех че защита имат само батериите на телефоните които са със контролер.Интересното е че този елемент беше точно откъм + на батерията може и да се е претоварил.Абе аз хубаво си мислех да направя 2 клона по 4 елемента за да ги облекча токово ама пусти пари,но при първа възможност ще го направя това.А между другото все още нямам зарядно за тях зареждам ги с оригиналното зарядно от кадмиевите но със доста строг контрол откъм заряден ток и напрежение не по голямо от 4,1 в на клетка.
lov - майстор
Честно казано аз не бих се разправял да си правя зарядно или дори да е така ще ползвам готово ако се налага даже да се преправи малко. Всъщност ползвам едно китайче за някъде $8 беше. Зарежда 2 елемента заедно като всеки се следи отделно. Нямам време сега да го диря но ако се налага ще видя точно модела и от къде съм го купил. Но е много подходящо за случая с малка преправка да се зареждат качествено всички елементи. Ако трябва и две да се обединят когато си 4 елемента.
А относно проблема при тебе с елемента не вярвам да че щом е бил първи в групата от това да се в претоварил и да е дал фира. Имат си и те калпаво производство и си уцелил такъв елемент. Имам няколко такива ама си ги ползвам с успех в разни фенерчета вече няколко години. Ако се заплесна и светя по дълго понякога изключват та добре ме подсещат да мина на по малка мощност и да пестя тока.Щото диодчето си лапа ампер и половина на пълна мощност.
Здравейте колеги,

Използвам лит.йон батерия power sonic 12v 26amph. Захранва една лампа с две лед ленти. За три години, батерията е работила интензивно 5-6 месеца не последователно, по 12 часа и не е имало никакъв проблем. Миналия петък, обаче я включих да се зарежда, както винаги, но е стояла на зарядното три дни нон-стоп. Понеделник, изкара до обяд и лампата започна да свети много слабо. Следващите дни пак така, до обяд си свети екстра и после спада. Чудя се какво да правя дали да не я зареда с някой Бустер или направо нова батерия..?? Всякакъв акъл ще е много полезен защото нищо не разбирам по темата, мерси.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Li-ion батерии и въпросите около тях ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: