• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
stiv1961 - майстор
Моята батерия не съм я теглил, но като че ли тежи пак толкова, сравнявайки я с другата.Акумулатора е 1.3 Ач и се побра точно в кутията.Работи изненадващо по-дълго време от оригиналната.
Докато пиша и са ме изпреварили.Между другото от теб видях идеята мисля в друга тема.
kiss9402 - специалист
Е значи моя тежи 5-пъти повече #-o . Нищо другия път вече знам :wink:

поздрави !
stiv1961 - майстор
kiss9402 написа:
Е значи моя тежи 5-пъти повече #-o . Нищо другия път вече знам :wink:

поздрави !
Да, но батерията държи повече.Всичко си има плюсове и минуси :)
fox_vt - майстор
Ама крис мисля че не ме разбра първо имам акумулаторна отверка не винтоверт а отверка която е със една литиева батерия на 3,6в.За нея може да се сложи универсалното зарядно но за винтоверта ми трябват 4 последователни литиеви батерии и зарядно изключващо на 16 волта да речем като това от схемата горе,то е на 21 волта и 1,5 А заряден ток.А за оловния 1,4Ач е 98/45/50 мм и той има шанс да се събере в корпуса на батерията,а 90/70/101 мм е 5Ач и трябва да го хващам с опашки.А тъй като оригиналните батерии са 1,2 Ач няма да е голям проблем ако мина на 1,4 оловен.

пп сега се заиграх да отворя корпуса на батерията на винтоверта не ми достига 1 см да събера този от 1,4 Ач а за тоя от 5 пък няма никакъв шанс даже и с опашки да стане.Явно вашите корпуси са по големи остава варианта с литиевите от тях поне мога да събера доста :|
lov - майстор
Стояне това и аз съм го правил много отдавна и май е най доброто решение. Само модифицирах зарядното. Сложих един регулатор по напрежение и един по ток. Използвах LM 317 като опасах кутията от вътре с алуминиева шиничка за радиатор и всичкото на обемен монтаж кое където успях да завра. Така си реших проблема със забравянето и батерията може да си стои на подзаряд колкото си иска. Няма вариант за бърз заряд но пък винаги когато ми потрябва знам че е заредена. А и така се удължава многократно живота и.
Даже съм изкарал два кабела с накрайници да си зареждам подобни акумулаторчета за други цели отделно.
stiv1961 - майстор
lov написа:
Стояне това и аз съм го правил много отдавна и май е най доброто решение. Само модифицирах зарядното. Сложих един регулатор по напрежение и един по ток. Използвах LM 317 като опасах кутията от вътре с алуминиева шиничка за радиатор и всичкото на обемен монтаж кое където успях да завра. Така си реших проблема със забравянето и батерията може да си стои на подзаряд колкото си иска. Няма вариант за бърз заряд но пък винаги когато ми потрябва знам че е заредена. А и така се удължава многократно живота и.
Даже съм изкарал два кабела с накрайници да си зареждам подобни акумулаторчета за други цели отделно.
Хубаво си ги направил тия подобрения защото разбираш от тия неща.А аз мога за сега само да запоявам жички :-D Така е- от шофьор ел.техник не става :) Може да пуснеш подробности за това регулаторче :prayer:
lov - майстор
О тя схемата е толкова сложна че и с тая квалификация ще се справиш. Има доста писано даже и в тоя форум как се ползва. Правиш си едната да регулира напрежението така че да стане 14,1- 14,2 V
като за целта регулираш напрежението от тримерчето R2. Така акумулатора може да си стои на зарядното с месеци.
Другата схемичка се ползва да ограничи тока особенно когато е много разреден.Тези оловните акумулатори пък и почти всички останали се зареждат с ток 1/10 от капацитета им. Така че ако ползваш с капацитет 1,2Ah то тогава зарядния ток трябва да е около 120mA. Това се постига чрез подбора на съпротивлението R . И в случая за да се получи такъв заряден ток от формулата която я има на картинката пресмятаме че съпротивлението трябва да бъде 1,04 ома. избира се най близката стандартна стойност 1 ом . като това съпротивление трябва да е по мощничко и да е поне 1-2 W разсейвана мощност. За предишната схема каквито намериш няма проблем. Двете схеми се вързват последователно. Като интегралките се се закрепват на алуминиевата шина дето ти писах преди. И понеже не трябва да има връзка между техните корпуси за да не ти усложнявам живота с разни изолиращи подложки ползваай 2 отделни за всяка една схемичка. Но гледай да са колкото се може по големи че греят яко и трябва да се охлажда. Даже съм разпробил и корпуса на зарядното да минава свободно въздуха. закрепването трябва да става на чиста и равна повърхност за да има добро топлопредаване.
На едното ми зарядно не съм слагал ограничител по ток и така става но интегралката работи на ръба. Но и така става.Вътре си имат вградена защита и тя върши част от работата. А и адапторчетата има голям пад на напрежение и като се натоварят клякат и компенсират. А и този голям първоначален ток е за кратко време. Така или иначе тия акумулатори нямат дълъг живот колкото и да ги вардиш. Стареят си с времето.
Даже се е деформирал леко корпуса от греенето на интегралката ама кара и така вече десеттина години.
в недела ако не забравя ще ти го и снимам от вътре как е направен монтажа ама нищо особенно. Където има намериш място на частите. запояваш направо на крачетата на интегралката и тя ги държи.

П.П. За изводите на интегралката се ориентирай по втората картинка. Там са надписани кой е вход /десния/и кой изход /левия/. Средния е регулирането.
И регулирането на напрежението го прави при заредена батерия че иначе може да те излъже.

Прикачен файл

7c81deef-2de7-4997-9028-680918b88567.jpg
7c81deef-2de7-4997-9028-680918b88567.jpg (14.84 KиБ) Видяна 6076 пъти

Прикачен файл

Lm317.gif
Lm317.gif (14.94 KиБ) Видяна 6076 пъти
kiss9402 - специалист
Ако някой прави опити с въпросната схемичка да пише отзиви, че се интересувам за един друг проект :arrow:

Поздрави :supz:
fox_vt - майстор
Я просветете и мен малко като гледам цветната суперпроста схема я кажете на предната страница в схемата първата група с LM317 е за намаляне и регулиране на напрежението а втората група която е по тази цветната схема е за намаляне на зарядния ток.
lz1wvm - специалист
Има доста писано даже и в тоя форум как се ползва. Правиш си едната да регулира напрежението така че да стане 14,1- 14,2 V
като за целта регулираш напрежението от тримерчето R2. Така акумулатора може да си стои на зарядното с месеци.
14,1- 14,2 V е много.Обикновено на самите акумулатори пише колко е напрежението на цикличен и постоянен заряд.За постоянен заряд(стендбай) е максимум 13,6-13,8 волта.А по добре е да се оставят на 13,2-13,5волта.При напрежения над 13,8 волта и при постоянен заряд,гела на акумулаторите изсъхва(става на бели топчета,и като разклатиш акумулатора,се чуват как се разхождат вътре) и акумулатора става негоден за употреба.....това е за оловни акумулатори.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Li-ion батерии и въпросите около тях ..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: