Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
destino - специалист
Искам да попитам, как се свързва контакторът на снимката.
Предполагам, че с червеното (на снимка 1) е входът, но не мога да разбера
къде е изходът на снимка 2.

Също искм да попитам за какво са останалите контакти на снимката и как мога да свържа
няколко стоп бутона към този конактор?

Прикачен файл

1.JPG
1.JPG (71.71 KиБ) Видяна 35196 пъти

Прикачен файл

2.JPG
2.JPG (54.57 KиБ) Видяна 35196 пъти

Прикачен файл

3.JPG
3.JPG (69.15 KиБ) Видяна 35196 пъти
ins1der - напреднал
Колега, захранването ти влиза от дясната страна на контактора на първата снимка си го отбелязал с червени черти, а излиза и отива към двигателчето от лявата страна от трите извода на ТРБ-то (пак с червено си го отбелязал, мисля че на ТРБ отбелазаното ти с червено, жълто и зелено са едни и същи контакти, но просто за дублирани). Отностно няколко стопа - Стоп бутоните си ги вързваш последователно едни след друг в оперативната верига.
1,2,5,6-7 (от първата снимка) са ти оперативни контакти НО или НЗ трябва да ги замериш.
3 и този червения кабел който е подвързан в оснонвата на ТРБ от втората снимка ти е НО контакт на ТРБ за оперативната верига, който прекъсва захравнето на бобината на контактора при претоварване на АД.
Захранването на бобината не мога да определя точно къде го подаваш.
Ако изобщо нямаш идея кое, къде, как и защо, най добре разкачи всички кабели, свали ТРБ-то и ги снимай пак без на нанасяш никакви означения по снимките и ще ти дадем точни указания кое къде ;)
Все пак кажи какво ще управляваш с този контактор, ако е АД, то с директен пукс ли ще е или искаш и да го ревесираш, или с превключване звезда-триъгълник.
Последна промяна от ins1der на пон яну 09, 2012 1:56 pm, променено общо 1 път.
destino - специалист
Колега, не знам какво е АД, но контактора ми трябва за електромотора на дарака, който е трифазен.
Лошото е, че не му знам мощността, няма табела, но предполагам, че е в рамките на 2-2,5кв.

Може ли по-подробно как се свързват тези стоп бутони?
Също да попитам, дали има някакъв интернет магазин, от където мога да ги поръчам тези стоп бутони.
В нашият град, Кърджали, продават само за монтаж на табло, без свой корпус. Аз искам да ги монтирам на стената,
и да не си играя да му правя кутии.
fikata - майстор
Колега, не знам какво е АД
АД ще рече асинхронен двигател.Всички допълнителни стоп-бутони /включително и н.з.контакт на темичната защита РТБ /реле термично биметално/ се свързват последователно на основния стоп-бутон.
н.з. контакт ще рече нормално затворен контакт.
н.о - ще рече нормално отворен контакт.
РТБ защитата се подбира спрямо номиналния ток на двигателя и нейния обхват трябва да има 1.25 Ін на двигателя,на който ти не знаеш номиналния ток.Ін ще рече номинален ток на АД/асинхронния двигател/
Как да свържеш.Ще продължа това,което вече е писал колегата. Силовите контакти и изхода от термичната защита към двигателя той ти ги е указал. За да сработи контактора на бобината, на 3 и на 4 от първата снимка, трябва да се подаде напрежение,такова за която тя е предназначена /380,220 36,24V/ За целта се прави оперативна верига.На единия край на бобината се подава единия полюс на напрежението.На другия край- другия полюс, който преди това по веригата е минал през бутон пуск,на който паралелно е свързан НО контакт от помощните/не от силовите/контакти на контактора, бутона стоп/и последователно свързани след него други бутони стоп/ и през НЗ контакт 91-92 на РТБ
Вижда се,че си снимал контактор,свален от ПВ /пускател въздушен/. Разбира се от пластината/поз.1 от първата снимка/,която трябва да се задейства от бутона пуск.
Последна промяна от fikata на пон яну 09, 2012 4:00 pm, променено общо 3 пъти.
crez - майстор
Това е схемата на свързане, колегата по-горе е дал пояснение на съкращенията. НО е нормално отворения самозадържащ контакт от контактора който осигурява задържане на веригата и работа на машината. Термозащитата е прикачена към силовите контакти на контактора с три крачета, ти му използваш нормално затворения биметален контакт. С прекъсната линия съм сложил биметалния контакт на контактора, но той не е задължително да го използваш. "А" и "В" или 3 и 4 от твоята снимка са изводите на бобината на контактора. Продават се бутони пуск-стоп за открита инсталация, които са с кутия.
Прикачен файл:
Снимка0008.jpg
Снимка0008.jpg (36.75 KиБ) Видяна 35150 пъти
fikata - майстор
А ето тук и по красива схема на въздушен пускател:
http://eaz-bg.com//pages/view/20
Изображение
moniiii - напреднал
Ако позволи колегата да попитам в неговата тема...Нуждая се от съвет относно закупуване на пускател за ел двигател.Значи двигателят е 1.5 КВ/2800 об./220В Елпром Троян ,има номер 4ЕОКА-90LL-2D.Просто не знам с какви параметри да бъде въпросния пускател.Ето този например дали ставаhttp://vikiwat.com/puskatel-za-dvigatel ... 9-13a.html,или предложете някой Вие.Поздрави
fikata - майстор
Пускателят /пускател въздушен ПВ/ се избира по номинално захранващо напрежение /380V обикновено/ и номиналния ток т.е. мощността на ас. двигател.Важното е термичната защита на пускателя да влиза в обхвата на 1.25 Ін на двигателя,защото двигател може да се пуска и работи с преоразмерен,по голям пускател/контактор/ но термичната защита трябва да бъде в границите за номиналния и пусков ток на двигателя, за да изключи при претоварване,преди да изгори двигателя.
Икономически ефективно е да използваш пускател отговарящ на номиналната мощност на твоя двигател - 1.5 кW
Пускателят,който показваш е излишно преоразмерен за твоя двигател- съответно и по скъп.
Виж за пример линкът който съм дал по горе за пускателите на ЕАЗ Перущица По тяхната гама най подходящ за твоя случай е пускателя АS 6 /П6А/ или по тези параметри търси и други производители.
moniiii - напреднал
Привет и благодаря за бързият отговор.Значи би трябвало да стане с този пускател така ли ? Според моите скромни изчисления електродвигателят е около 6,8А и трябва да търся термична защита около 8-9А.Или бъркам нещо?
fikata - майстор
Към данните /табелката/ на двигателя трябва да има и стойността на номиналния му ток.
Добре е тези изчислени 8-9А да ги има в средата на обхвата на термичната защита.
За пускателя / който е за двигател 3KW/ показан от тебе, обхвата на настройката на релето на термичната защита е 9-13А. Т.е 9А са началото и не е добре за твоя случай.Трябва ти обхват при който тази стойност е в средата .

Сега забелязах,че в данните ,които даваш за двигателя пише САМО 220в. Двигателят трифазен ли е или монофазен?

Преди да дочакам отговора. Този двигател е монофазен.Работи на 220V. Ти ще го управляваш с трифазен пускател.Т.е ще ползваш само една фаза.В този случай за сигурност при сработване на термичната защита е тази фаза да мине последователно не през един елемент на защитата а през два или три последователно..
Термичната защита се състои от три отделни елемента/на всяка фаза/,следящи протичащия ток.Трите елемента са свързани с една обща гребеновидна рейка,която действа на изключващата система на защитата. Затова препоръчително е при еднофазно ползване на трофазна защита токът да мине през повече от един биметален елемент.
След като двигателя е монофазен можеш да го пускаш и с по малък контактор/пускател/ като спаралелиш силовите му контакти.
И разбира се бобината на контактора трябва да бъде за 220V
Показаният от тебе пускател може да ти върши работа като му сложиш защитата на макс-13А. Разбира се преди пускателя фазата трябва да мине през максимално-токова защита- предпазител/витлов или автоматичен АП/ 16-20А
Последна промяна от fikata на ср яну 11, 2012 5:49 pm, променено общо 1 път.

Тема "Свързване на контактор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: